Jump to content

Operation Flashpoint 2 :VS: Arma II


OFP2 of arma II ?  

17 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kies jij ?

    • Operation Flashpoint 2
      16
    • Armied Assault 2
      1


Recommended Posts

Geplaatst:
Ongetwijfeld OPF2 vanwege de grote wereld, iets van ???? Vierkante kilometer is echt vet ^^.

EDIT : Operation Flashpoint 2 daarmee bedoelen jullie toch Operation Flashpoint 2 Dragon Rising mee of niet.

jaa dat bedoelen we, maar ARMA 2 is ook een enorme open wereld hoor, volgens mij 250km ?

Geplaatst:
Ongetwijfeld OPF2 vanwege de grote wereld, iets van ???? Vierkante kilometer is echt vet ^^.

EDIT : Operation Flashpoint 2 daarmee bedoelen jullie toch Operation Flashpoint 2 Dragon Rising mee of niet.

jaa dat bedoelen we, maar ARMA 2 is ook een enorme open wereld hoor, volgens mij 250km ?

Oke dan , ARMA 2 250km2 dat weet ik niet zeker.

Geplaatst:
EDIT : Operation Flashpoint 2 daarmee bedoelen jullie toch Operation Flashpoint 2 Dragon Rising mee of niet.

Ja die wordt er mee bedoelt. Je hoeft niet bang te zijn dat dat een uitbreiding is.

Geplaatst:
EDIT : Operation Flashpoint 2 daarmee bedoelen jullie toch Operation Flashpoint 2 Dragon Rising mee of niet.

Ja die wordt er mee bedoelt. Je hoeft niet bang te zijn dat dat een uitbreiding is.

Nee ik , dacht dat jullie een andere versie bedoelden. Uitbreidingen net zoals de sims maken een spel saai en daar kan ik niet tegen. In GTA IV ligt het anders omdat je dan meer wapens en missies krijgt.

Geplaatst:
Ongetwijfeld OPF2 vanwege de grote wereld, iets van ???? Vierkante kilometer is echt vet ^^.

EDIT : Operation Flashpoint 2 daarmee bedoelen jullie toch Operation Flashpoint 2 Dragon Rising mee of niet.

jaa dat bedoelen we, maar ARMA 2 is ook een enorme open wereld hoor, volgens mij 250km ?

Arma 2 heeft een open wereld van 225km Opf2:220km

Opf2 heeft 70 verschillende voertuigen Arma2:100+

Geplaatst:

Wat zegt Insidegamer ervan?

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Operation Flashpoint: Dragon Rising, dat spelers een ware close-up van oorlog biedt, is de langverwachte opvolger van de militaire conflictsimulator die het genre compleet op zijn kop heeft gezet. Ontwikkeld om een totale oorlogservaring te bieden zal de game spelers uitdagen de chaos te overleven en moderne oorlogssituaties op te lossen in een compleet nieuw strijdgebied.

De game speelt zich af op het fictionele eiland Skira, vlak buiten de kust van Rusland. Chineze en Russische troepen vechten daar om de controle over het olierijke eiland en de VS besluit in te grijpen om een derde wereldoorlog te voorkomen.

Operation Flashpoint: Dragon Rising bevat 220 vierkante kilometer aan land, en alle schade die wordt aangebracht aan wereldobjecten is blijvend. De gebouwen op het eiland zijn volledig verwoestbaar en kunnen door de speler betreden worden. Daarnaast bevat het spel meer dan zeventig echt bestaande wapens en meer dan vijftig verschillende helicopters, tanks, APC's en overige voertuigen.

Filmpjes

Link: http://www.insidegamer.nl/playstation3/ope...ng/videos/10556 Gameplay

Link: http://www.insidegamer.nl/xbox360/operatio...ng/videos/10366 Trailer

Review

De opvolger van de meest realistische shooter uit zijn tijd: Operation Flashpoint. In Operation Flashpoint 2: Dragon Rising ga ja naar een fictief eiland in de Pacific om het daar op te nemen tegen een Aziatisch leger. De oorlog voltrekt zich overal om je heen en met een zeer uitgebreid wapenarsenaal zul je je van de vijand moeten ontdoen. Daarnaast is het heel erg belangrijk je er als soldaat niet alleen voor staat. Je bent onderdeel van een groter leger en het is erg belangrijk om met dat leger samen te werken.

Operation Flashpoint 2 wordt door een interne studio van Codemasters gemaakt. De ontwikkelaar van het origineel, Bohemian Interactive, heeft er daarvoor een tijdje aan gewerkt, maar dat leverde niks op. Operation Flashpoint 2 draait op de door Codemasters zelf ontwikkelde EGO-engine. Deze engine werd eerder gebruikt in de racegames DiRT en GRID.

Operation Flashpoint 2 was op de afgelopen E3 aanwezig, maar toen was de presentatie helaas alleen maar open voor de pers die voor bladen schrijft. Erg jammer, maar op de Games Convention zouden we een herkansing krijgen. Helaas ging daar de afspraak helemaal fout, dankzij wat miscommunicatie. Vanuit InsideGamer heeft niemand de game dus nog gezien. Wel hebben we van anderen gehoord dat het er tof uit ziet, maar ja, om daarop nou een mening te baseren…

Tja, dat is lastig. We zetten de game in deze serie omdat het eerste deel legendarisch was en we goede verhalen hebben gehoord over het vervolg. Daarnaast zien de beelden er goed uit en geeft de trailer de juiste sfeer. Ook trekt de setting ons. Persoonlijk kijk ik erg uit naar het moment dat ik echte gameplay kan zien, maar tegelijkertijd zijn er nog een heleboel vraagtekens.

Je merkt het waarschijnlijk al aan de toon hierboven: er zijn veel gevaren. We hebben er nog niks van gezien en we vrezen voor te veel ‘vercasualisering’. Operation Flashpoint was vreselijk pittig en uitgebreid en het zou zomaar kunnen dat met de nieuwe ontwikkelaar de instapdrempel lager wordt gelegd. Daar is op zich niks mis mee, maar het zorgt er wel voor dat het een heel ander spel wordt.

Arma 2

ArmA II, het vervolg op Armed Assault, concentreert zich op een uiterst realistische vorm van moderne oorlogsvoering. De game speelt zich af in de fictieve ex-Sovjetstaat Chernarus in het jaar 2009. Daar woedt een hevige burgeroorlog, waarna het Amerikaanse leger wordt ingezet om te helpen een eind te maken aan het conflict. Hier begint een intrigerend plot vol politieke intriges waarbij de grens tussen feit en fictie vervaagt.

Spelers krijgen in ArmA II de controle over soldaat Cooper, lijd van een United States Marine Corps Force Recon Squad, waarmee ze de open omgeving van Chernarus betreden. Bij het vechten in deze omgeving komt veel meer kijken dan enkel het gebruiken van realistische wapens. Strategie en tactiek spelen een belangrijke rol, waarbij met alle externe factoren rekening gehouden moet worden om de tegenstander te slim af te zijn. De zogenaamde Real Virtuality-engine waarop dit gebaseerd is ligt in de echte wereld ook aan de basis van trainingsimulators van het Amerikaanse, Britse en Australische leger.

Tijdens het conflict kom je naast het Amerikaanse leger in aanraking met vijf andere facties, namelijk United States Marine Corps, Armed forces of the Russian Federation, Chernarussian Defence Forces "CDF", Chernarussian Movement of the Red Star "ChDKZ", National Party "NAPA" en Citizens of Chernarus. Om het conflict in jouw voordeel te beslechten kun je gebruik maken van de 60 verschillende wapens in de game, terwijl het navigeren door Chernarus gebeurt met behulp van de welgeteld 120 verschillende voer-, vaar- en vliegtuigen.

ArmA II bevat een uitgebeid speelbaar verhaal in de singleplayer-modus van de game, maar is online ook met en tegen menselijke spelers van over de hele wereld te spelen, zowel in co-operatieve modus of tegen elkaar. Hierbij neem je het tegen elkaar op op het land, via het water en in de lucht op de 225 vierkante kilometer die Chernarus rijk is.

Filmpjes

Link: http://www.insidegamer.nl/pc/armaii/videos/9322 (Gameplay)

Link: http://www.insidegamer.nl/pc/armaii/videos/10855 (Trailer)

Revieuw

N.v.t

Bron: www.insidegamer.nl

**Screenshots hadden niet het juiste formaat, daarom zijn er geen screens.

Wat zeg ik?

Ik zou Operation Flashpoint 2 kiezen, want ik vind de graphics op de screenshots en in de filmojes er net iets beter uit zien dan ArmA II.

Mvg,

FireFighter

Geplaatst:

Waarom naar de grootte van de eilanden kijken?

Je moet juist kijken hoe die gevuld zijn!

Je hebt geen ruk aan een 200 vierkante km eiland als er maar 10 vierkante km ervan gebruikt word.

Geplaatst:
De game speelt zich af op het fictionele eiland Skira, vlak buiten de kust van Rusland.

Helemaal niet dat eiland bestaat echt en licht voor de kust van Rusland.

Geplaatst: (bewerkt)
De game speelt zich af op het fictionele eiland Skira, vlak buiten de kust van Rusland.

Helemaal niet dat eiland bestaat echt en licht voor de kust van Rusland.

* Verkeerd geantwoord!

Bewerkt: door FireFighter
Geplaatst:
Waarom naar de grootte van de eilanden kijken?

Je moet juist kijken hoe die gevuld zijn!

Je hebt geen ruk aan een 200 vierkante km eiland als er maar 10 vierkante km ervan gebruikt word.

EHm omdat dat juist vet is effe naar de overkant lopen om de enemy te killen of in multiplayer sessies CTF of DM.

Geplaatst:
Je merkt het waarschijnlijk al aan de toon hierboven: er zijn veel gevaren. We hebben er nog niks van gezien en we vrezen voor te veel ‘vercasualisering’. Operation Flashpoint was vreselijk pittig en uitgebreid en het zou zomaar kunnen dat met de nieuwe ontwikkelaar de instapdrempel lager wordt gelegd. Daar is op zich niks mis mee, maar het zorgt er wel voor dat het een heel ander spel wordt.

Operation flashpoint 2 zal meer een casual spel worden dan echt een simulatie.

En die engine naam dan xD

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...