MegaPilot Geplaatst: 5 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2009 Laat het door Taartje/Sprunk/andere pcknobbel doen, die weten er veel meer af en kunnen een veel betere PC voor je samenstellen. Overigens snap ik niet wat je bedoelt met '4 dingen uitvoeren'. Ik heb een Intel Core 2 Duo en kan meer dan 2 dingen tegelijk uitvoeren hoor..
FerryN Geplaatst: 5 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2009 jongens ik heb een pc samengesteld bij cd-rom land en heb ipv intel nu amd II x4 955 en dan het moederbord van gigabyte wat er voor gemaakt is . is dat een goede keuze. Phenoms zijn ook goeie processors ja, maar als je budget het toelaat, ga dan voor een I7, is sneller en meer futureproof.
MegaPilot Geplaatst: 5 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2009 (bewerkt) Phenoms zijn ook goeie processors ja, maar als je budget het toelaat, ga dan voor een I7, is sneller en meer futureproof. Met zware 3D applicaties wel, maar in games presteren ze gelijk hoor. Dan nog is een AMD Phenom II X4 zeker futureproof en lekker goedkoop ten opzichte van een I7. Bewerkt: 5 augustus 2009 door MegaPilot
Galiorix Geplaatst: 5 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 5 augustus 2009 jongens ik heb een pc samengesteld bij cd-rom land en heb ipv intel nu amd II x4 955 en dan het moederbord van gigabyte wat er voor gemaakt is . is dat een goede keuze. Zou je de configuratie hier anders even willen posten? Dan kunnen we precies zien wat je nou samengesteld hebt want aan 'het moederbord van gigabyte' hebben we niet zoveel.
GAMEKINGZ Geplaatst: 5 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 augustus 2009 (bewerkt) het komt er morgen aan . de opstelling dan he. EDIT: Hier is ie. Bewerkt: 12 augustus 2009 door GAMEKINGZ
ArticLight Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Nice systeempje! Alleen het geheugen is nogal duur daaro. :O
Limbolander Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Wat moet jij met 8gb aan geheugen?
ArticLight Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 (bewerkt) Wat moet jij met 8gb aan geheugen? Het is 2x2=4GB of ben ik nu scheel? Ja, hij heeft 2 exemplaren besteld. Bewerkt: 6 augustus 2009 door ArticLight
Limbolander Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Zoals je zelf aangeeft wil je er alleen games op gaan spelen, daar krijg je dus nog geen 3 GB RAM mee vol, 8gb is voor jou dus totaal niet relevant, en mocht je denken hoe meer hoe beter, dat grapje gaat helaas niet meer op na 2gb of meer RAM.
.Senne Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Wow, een 4890 in crossfire? Eén 4890 is al goed genoeg om alle games maxed out te spelen, en er dan twee kopen. Ö Nou ja, presteert nog een stukje beter dan de GTX295, en twee 4890's kosten minder dan één 295.
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 WOw, dit is echt overdreven man. Voor ong. 500 euro minder kun je je games op High spelen en je hebt dan ook dat scherm.
Limbolander Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Dat was me geeneens opgevallen inderdaad, komt ook nog eens bij dat HD4890 van zichzelf al echte heethoofdjes zijn, 2 bij elkaar geeft je dus grote kans dat je hitteproblemen krijgt, of je moet echt heel goed gaan koelen, of 2 versies pakken met betere koeling. Verder zou ik voor een 2ms scherm gaan ipv 5ms, nu je toch zo'n budget hebt.
wesley123 Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 kortom, als je die 2 kaarten in crossfire wilt draaien, dan moet je voor 1tje een betere koeler kopen, een fan erop himself zal niet goed werken aangezien hij de lucht nergens vandaan kan zuigen/heenblazen omdat die andere ervoor zit, je zult er dus iets op moeten verzinnen, bijvoorbeeld een mega heatsink erop en dan een koeler die lucht over die heatsink blaast. Ik zou in zo'n geval sowieso iets doen met heatpipes(of hoe heten die dingen die uit heatsinks komen) zodat hij goed koelt. Ik zou voor 4gb gaan, dus 2x2gb of 4x1gb, zodat je dual channel draait, 8 gb krijg je, zoals gezegt nooit vol.
ArticLight Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Het is een dualslot kaart dus de warme lucht gaat er toch aan de achterkant uit? En in zijn kast zit voor een fan die (hopelijk) de koude lucht naar binnen blaast zodat de kaarten daar de koele lucht van kunnen zuigen. Overigens, wat is dan het nut van die koeler als hij niet koelt? :S
Galiorix Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Het is een dualslot kaart dus de warme lucht gaat er toch aan de achterkant uit? En in zijn kast zit voor een fan die (hopelijk) de koude lucht naar binnen blaast zodat de kaarten daar de koele lucht van kunnen zuigen. Overigens, wat is dan het nut van die koeler als hij niet koelt? :S De onderste kaart wordt altijd een stuk warmer dan de bovenste kaart omdat de toevoer van koude lucht dan niet goed is. Sowieso snap ik niet dat hij 2 4890's in crossfire wil, dat is gewoon een bottleneck. Je zou dan veel beter de 4870 X2 kunnen nemen, je zit dan ongeveer gelijk met de processor.
Recommended Posts