wesley123 Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 kortom 2 4870's in crossfire, dat is hetzelfde. Maar omdat de achterste geen lcuht aan KAN zuigen(de andere kaart zit er namelijk heel dicht op) zul je dus andere manieren meoten gebruiken, dus een heatsink met heatpipes. Dan zal je dus zo iets meoten hebben http://www.alternate.nl/html/product/Grafi...&l2=Koelers en dan nog een kastkoeler die lucht op die heatsink richt, anders werkt het nog weinig.
Limbolander Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Het is een dualslot kaart dus de warme lucht gaat er toch aan de achterkant uit? En in zijn kast zit voor een fan die (hopelijk) de koude lucht naar binnen blaast zodat de kaarten daar de koele lucht van kunnen zuigen. Overigens, wat is dan het nut van die koeler als hij niet koelt? :S De onderste kaart wordt altijd een stuk warmer dan de bovenste kaart omdat de toevoer van koude lucht dan niet goed is. Sowieso snap ik niet dat hij 2 4890's in crossfire wil, dat is gewoon een bottleneck. Je zou dan veel beter de 4870 X2 kunnen nemen, je zit dan ongeveer gelijk met de processor. dat is ook een optie inderdaad, tevens laat dualslot ook weer niet 100% alle warme lucht naar buiten, vooral als je 2 kaarten dicht op elkaar hebt kan de warme lucht dus makkelijk op proppen
Galiorix Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 kortom 2 4870's in crossfire, dat is hetzelfde. Maar met 2 4870's in Crossfire krijg je weer hetzelfde probleem, terwijl je met een 4870 X2 de 2 GPU's en het geheugen gewoon op dezelfde PCB hebt en alles dus met 1 koeler gekoelt wordt. Zo heb je dus niet het probleem dat een van de kaarten warmer wordt omdat de andere kaart er bovenop zit.
GAMEKINGZ Geplaatst: 7 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 Wat is het vershil tussen 2 en 5 ms. Ook het is ene speciaal moederbord waarvan de videokaarten niet tegenelkaar aanzitten maar net 3 cm ruimte er tussen hebben. Mijn kast heeft al een goede Fan van zichzelf, enne de rest spreekt voor zich.
Thundercover Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 Wat is het vershil tussen 2 en 5 ms. Het gaat over de tijd waarin jij iets doet en het vervolgens op het scherm verschijnt (reactietijd van het scherm). Een scherm van 2 ms (milliseconden) reageert net iets sneller dan een scherm van 5 ms. Voor normale toepassingen maakt het niet uit, maar in games (vooral shooters) kan een lage reactietijd toch wel handig zijn. Hoewel ik me afvraag hoe groot het verschil is tussen 2 en 5 ms...
GAMEKINGZ Geplaatst: 7 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 maar zo erg is het toch niet , want ik heb nu zelf ook nog een 5ms scherm .
Thundercover Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 Persoonlijk lijkt mij 5 ms prima, maar sommigen willen niets aan het toeval overlaten.
Limbolander Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 Wat is het vershil tussen 2 en 5 ms.Ook het is ene speciaal moederbord waarvan de videokaarten niet tegenelkaar aanzitten maar net 3 cm ruimte er tussen hebben. Mijn kast heeft al een goede Fan van zichzelf, enne de rest spreekt voor zich. Is dat inclusief de gemeten lengte van de dualslot koelers zelf?
GAMEKINGZ Geplaatst: 7 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 Wat is het vershil tussen 2 en 5 ms.Ook het is ene speciaal moederbord waarvan de videokaarten niet tegenelkaar aanzitten maar net 3 cm ruimte er tussen hebben. Mijn kast heeft al een goede Fan van zichzelf, enne de rest spreekt voor zich. Is dat inclusief de gemeten lengte van de dualslot koelers zelf? ja . hoezo?
Limbolander Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 Wat is het vershil tussen 2 en 5 ms.Ook het is ene speciaal moederbord waarvan de videokaarten niet tegenelkaar aanzitten maar net 3 cm ruimte er tussen hebben. Mijn kast heeft al een goede Fan van zichzelf, enne de rest spreekt voor zich. Is dat inclusief de gemeten lengte van de dualslot koelers zelf? ja . hoezo? Je hebt gelijk inderdaad, heb net de layout van het moederbord gekeken, dat scheelt idd wel, alhoewel ik er wel voor zou zorgen dat je een fan hebt die er voldoende koude lucht op blaast.
GAMEKINGZ Geplaatst: 7 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 Wat is het vershil tussen 2 en 5 ms.Ook het is ene speciaal moederbord waarvan de videokaarten niet tegenelkaar aanzitten maar net 3 cm ruimte er tussen hebben. Mijn kast heeft al een goede Fan van zichzelf, enne de rest spreekt voor zich. Is dat inclusief de gemeten lengte van de dualslot koelers zelf? ja . hoezo? Je hebt gelijk inderdaad, heb net de layout van het moederbord gekeken, dat scheelt idd wel, alhoewel ik er wel voor zou zorgen dat je een fan hebt die er voldoende koude lucht op blaast. Die heb ik want voor onder en achter in mijn kast zitten fans ^^.
ArticLight Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 Wat is het vershil tussen 2 en 5 ms.Ook het is ene speciaal moederbord waarvan de videokaarten niet tegenelkaar aanzitten maar net 3 cm ruimte er tussen hebben. Mijn kast heeft al een goede Fan van zichzelf, enne de rest spreekt voor zich. Is dat inclusief de gemeten lengte van de dualslot koelers zelf? ja . hoezo? Je hebt gelijk inderdaad, heb net de layout van het moederbord gekeken, dat scheelt idd wel, alhoewel ik er wel voor zou zorgen dat je een fan hebt die er voldoende koude lucht op blaast. Die heb ik want voor onder en achter in mijn kast zitten fans ^^. Eh niet echt, want als ik jou kast zo bekijk: Zie ik voor inderdaad een fan zitten die koude lucht in de kast blaast, maar vergeet niet dat hier ook nog je HDD voor komt te zitten dus dat remt ook wel weer iets af. Verder is die fan achter in de kast een afzuig-fan, die dus hete lucht eruit blaast. Die GPU's hebben hier dus helemaal geen baat van. Kortom, of die GPU's moeten zichzelf goed koelen, of je moet nog een (paar) fan(s) monteren in je kast.
Limbolander Geplaatst: 7 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 7 augustus 2009 Ik zou voor een degelijkere kast gaan, en voor eentje waarbij je via het zijpaneel ook nog lucht erin kan blijven, Coolermaster CM690 bijvoorbeeld. kun je aan de bovenkant ook nog 2 extra fans monteren om de warme lucht af te voeren. Als je er altijd maar voor zorgt dat je iig net zoveel afzuig kracht hebt als de aanvoer van koude lucht, anders propt het zich alleen maar op in de kast en krijg je juist het tegenovergestelde van wat je wil, een koel systeem.
GAMEKINGZ Geplaatst: 8 augustus 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2009 (bewerkt) mijn HDD zit voorin . En daarbij is dat geen fan denk ik. Bewerkt: 8 augustus 2009 door GAMEKINGZ
Mr. Psycho Geplaatst: 11 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2009 en mensen, als je die kas es goed bekijkt, kan je zien dat er in de kast, aan de kant van de window, er een rasteropening en bevestigingsgleufjes zijn voor zo'n speciale fan om de kaarten te koelen zit, alleen weet ik wel niet waar je die fans kan vinden.
Recommended Posts