Jump to content

Meest gestelde vragen


Sprunk

Recommended Posts

Er komen in dit subforum vaak dezelfde vragen langs. Er zijn hier veel mensen die jullie allemaal heel graag willen helpen, maar wij zijn geen langspeelplaten. Daarom heb ik dit topic gemaakt, zodat niet elke keer dezelfde vraag word gesteld. En natuurlijk zodat je lekker snel antwoord hebt op je brandende vraag. In plaats van wachten op een reactie kun je nu lekker snel aan de slag met de game! :dans:

Vraag: Ik kan GTA niet installeren. Ik krijg de error: Your system is incompatible with %P.

Oplossing: Je hebt Service Pack 1 (vista) of Service pack 3 (XP) nog niet geinstalleerd. Ga naar de website van windows en download daar SP1 als je Vista hebt, of SP3 als je XP hebt.

Vraag: Mijn beeld schokt heel erg tijdens het spelen. Of blijft het beeld om de 10 á 5 seconden even hangen.

Oplossing: Dit zijn zogenaamde Framedrops. Kijk in dit topic voor een oplossing voor het probleem.

Vraag: Past GTA IV op mijn PC?

Oplossing: Vergelijk de systeemspecificaties van jouw PC met de minimale systeemeisen van GTA IV. De minimale systeemeisen voor GTA IV zijn:

Processor: Intel Core 2 Duo 1.8 Ghz of beter, AMD Athlon 64 X2 2.4 Ghz of beter.

Geheugen: 1 GB voor Windows XP, 1.5 GB voor Windows Vista.

Harde schijf: 16 GB

Videokaart: 256MB nVidia 7900 of beter, 256MB ATI X1900 of beter.

Je kunt de specificaties van je PC vinden door te gaan naar start -> uitvoeren. In dat venstertje typ je "dxdiag" en klik op OK. Klik eventueel nogmaals op OK. Nu krijg je een scherm waarop alle specificaties van je PC terug te vinden zijn.

Als je PC nét voldoet aan deze eisen, kun je GTA IV op low spelen. Betere systemen leveren uiteraard betere prestaties! GTA IV zal niet (soepel) werken op een Pentium 4 processor of een Pentium D processor. Heb je dus een Pentium 4 of Pentium D(ual Core), kun je GTA IV niet of nauwelijks spelen.

Let erop dat deze eisen voor een PC zijn. Voor een laptop zijn de eisen hoger. Dit omdat o.a. FSB (Front Side Bus) snelheden voor een laptop lager zijn.

Kom je er nog niet helemaal uit? Vraag of GTA op je PC past in dit topic.

Vraag: De schaduwen zien er niet uit, wat kan ik daaraan doen?

Oplossing: Niets. De schaduwen in GTA IV zijn heel erg slecht. Je kunt ze helaas niet mooier maken in het spel. Het heeft niets met je PC te maken.

Vraag: Het spel loopt niet soepel, sommige delen worden niet goed geladen.

Oplossing: Zorg er in ieder geval voor dat Alle GTA IV patches zijn geinstalleerd, update de drivers van je videokaart, en zorg ervoor dat er tijdens het spelen van GTA IV geen overige programma's op de achtergrond draaien. Denk hierbij aan MSN o.i.d.

Als dit niet helpt, voldoet je computer waarschijnlijk niet aan de minimale systeemeisen. Kijk hierboven voor de systeemeisen van GTA IV.

Vraag: GTA IV doet heel raar. Het beeld schommelt alsof ik dronken ben en in een auto word er automatisch gas gegeven.

Oplossing: Je hebt een illegale kopie van GTA IV. Koop een origineel exemplaar van GTA IV in de winkel.

Vraag: Ik heb een mod gedownload maar het is een.asi bestand. Hoe installeer ik die?

Oplossing: Download een goede .asi loader voor GTA IV, bijvoorbeeld deze. Dan moet je die ASI loader installeren en je bent al een heel eind. Kijk in de readme van je gedownloade asi loader hoe je hem installeerd. Vervolgens zijn mods met een .asi extentie heel makkelijk te installeren. Kopieër gewoon het .asi bestand in de hoofdmap van GTA IV. Dan is je mod geïnstalleerd. Makkelijker kan niet.

Staat jouw vraag hier niet tussen? Of wil je advies bij het upgraden van je PC, zodat je GTA IV kan draaien? Open dan een topic met je vraag.

Topic is nog in aanbouw. Meer vragen en oplossingen volgen! ^_^

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Hier even wat spellingsfoutjes weggehaald.

ROOD=Fout.

Zwart=Goed.

Er komen in dit subforum vaak dezelfde vragen langs. Er zijn hier veel mensen die jullie allemaal heel graag willen helpen, maar wij zijn geen langspeelplaten. Daarom heb ik dit topic gemaakt, zodat niet elke keer dezelfde vraag word gesteld. En natuurlijk zodat je lekker snel antwoord hebt op je brandende vraag. In plaats van wachten op een reactie kun je nu lekker snel aan de slag met de game! :dans:

Vraag: Ik kan GTA niet installeren. Ik krijg de error: Your system is incompatible with %P. ?

Oplossing: Je hebt Service Pack 1 (vista) of Service pack 3 (XP) nog niet geinstalleerd. Ga naar de website van windows en download daar SP1 als je Vista hebt, of SP3 als je XP hebt.

Vraag: Mijn beeld schokt heel erg tijdens het spelen. Of blijft het beeld Of het beeld blijft om de 10 á 5 seconden even hangen.

Oplossing: Dit zijn zogenaamde Framedrops. Kijk in dit topic voor een oplossing voor het probleem.

Vraag: Past Kan GTA IV op mijn pc PC?

Oplossing: Vergelijk de systeemspecificaties van jouw PC met de minimale systeemeisen van GTA IV. De minimale systeemeisen voor GTA IV zijn:

Processor: Intel Core 2 Duo 1.8 Ghz of beter, AMD Athlon 64 X2 2.4 Ghz of beter.

Geheugen: 1 GB voor Windows XP, 1.5 GB voor Windows Vista.

Harde schijf: 16 GB

Videokaart: 256MB nVidia 7900 of beter, 256MB ATI X1900 of beter.

Je kunt de specificaties van je PC vinden door te gaan naar start -> uitvoeren. In dat venstertje typ je "dxdiag" en klik op OK. Klik eventueel nogmaals op OK. Nu krijg je een scherm waarop alle specificaties van je PC terug te vinden zijn.

Als je PC nét voldoet aan deze eisen, kun je GTA IV op low spelen. Betere systemen leveren uiteraard betere prestaties! GTA IV zal niet (soepel) werken op een Pentium 4 processor of een Pentium D processor. Heb je dus een Pentium 4 of Pentium D(ual Core), kun je GTA IV niet of nauwelijks spelen.

Let erop dat deze eisen voor een PC zijn. Voor een laptop zijn de eisen hoger. Dit omdat o.a. FSB (Front Side Bus) snelheden voor een laptop lager zijn.

Vraag: De schaduwen zien er niet uit, wat kan ik daaraan doen?

Oplossing: Niets. De schaduwen in GTA IV zijn heel erg slecht. Je kunt ze helaas niet mooier maken in het spel. Het heeft niets met je PC te maken.

Vraag: Het spel loopt niet soepel, sommige delen worden niet goed geladen.

Oplossing: Zorg er in ieder geval voor dat Alle GTA IV patches zijn geinstalleerd, update de drivers van je videokaart, en zorg ervoor dat er tijdens het spelen van GTA IV geen overige programma's op de achtergrond draaien. Denk hierbij aan MSN o.i.d.

Als dit niet helpt, voldoet je computer waarschijnlijk niet aan de minimale systeemeisen. Kijk hierboven voor de systeemeisen van GTA IV.

Vraag: GTA IV doet heel raar. Het beeld schomeld alsof ik droke ben, en ik een auto word en automatisch gas gegeven.

Vraag: GTA IV doet heel raar. Het beeld schommelt alsof ik dronken ben en ik een auto word er automatisch gas gegeven.

Oplossing: Je hebt een illegale kopie van GTA IV. Koop een origineel exemplaar van GTA IV in de winkel.

Staat jouw vraag hier niet tussen? Of wil je advies bij het upgraden van je PC, zodat je GTA IV kan draaien? Open dan een topic met je vraag.

Topic is nog in aanbouw. Meer vragen en oplossingen volgen! ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien is het handig om mensen te verwijzen naar het "Systeemeisen" topic wanneer iemand een vraag heeft of op zijn PC GTA IV draait, aangezien niet iedereen zoveel weet over hun eigen hardware en/of de minimum hardwarevereisten.

Link to comment
Delen op andere websites

@ DJmaddox: alleen die laatste zin is een foutje ja, de rest klopt gewoon hoor. :7
Vraag: Mijn beeld schokt heel erg tijdens het spelen. Of blijft het beeld Of het beeld blijft om de 10 á 5 seconden even hangen.

Als jij na een . Of blijft het beeld om de 10 á 5 seconden even hangen klopt die zin niet. Dan moet je óf die . weghalen of Of het beeld blijft schrijven en de punt behouden. :)

EDIT: Om de zin even helemaal duidelijk te maken:

FOUT:

Vraag: GTA IV doet heel raar. Het beeld schommelt alsof ik dronken ben en ik een auto word er automatisch gas gegeven.

CORRECT:

Vraag: GTA IV Doet heel raar. Het beeld schommelt alsof ik dronken ben en IN een auto word er automatisch gas gegeven.

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...