Jump to content

Temperatuur problemen

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb sinds volgende week last van hitte problemen, hier werkt niks tegen, kast open werkt niet, gisteravond was het behoorlijk koud op mijn kamer, maar de temperatuur blijft gewoon 50 graden, hier kom ik uds op het punt dat de lucht dus wel warm de kast ingeblazen moet worden, de enige die dat doet is de voeding, waarvan ik dus denk dat die kapot is, ik heb al meerdere problemen mee.

Wat dit nog extra ondersteunt is dat de videokaart de andere kant op staat en lucht van de onderkant aanzuigt, deze zuigt dus geen lucht van de voeding aan en is meteen ook de normale temperatuur.

Is dit uberhaupt mogelijk? dat de voeding de lcuht voorverwarmd en de kast inblaast.

Zo ja, wat kan er kapot aan zijn en maak ik in dit geval nog aanspraak op enige vorm van garantie?

Welke voeding adviseren jullie, ik zoek er 1tje die lang mee gaat en waar veel op aangesloten kan worden.

• Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• wesley123

14

• Sprunk

10

• TaartJJ~!

4

• F1Master007

1

Geplaatst:

Mijn temperaturen liggen ook 10 graden hoger dan normaal, dankzij de warmte in de lucht, CPU wil onder burn test wel eens 72 graden halen.

Overigens, 50graden is niets om je zorgen over te maken.

Geplaatst:

Dat je voeding warme lucht de kast in blaast kan wel ja.

Heb je aan de achterkant van de kast dan geen casefan die de warme lucht naar buiten blaast?

Geplaatst:

@Taart, het zou idd geen probleem zijn, maar dat is het in dit geval wel aangezien hij vorige week nog 30 graden was en die dag erna ineens 50 graden was, dat is volgens mij niet goed.

De voeding zelf is ook enorm warm, iets wat volgens mij ook niet hoort.

Een koelfan ben ik verder ook niet vna plan om nu aan te gaan schaffen, aangezien lagere kamertemperaturen de temperatuur ook niet omlaag helpt, iets wat voor het probleem zich voordeed wel het geval was, de lucht die de case ingeblazen word word gewoon tot ongeveer 50 graden voorverwarmd door de voeding. Om deze reden ben ik ook van plan om een nieuwe voeding aan te schaffen, deze voeding was sowieso al niet geweldig.

Welke voeding is nou goed?

Hij moet:

-Lang mee kunnen gaan, mss wel 3 a 4 jaar als mogelijk

-veel aansluitingen hebben

-het liefst veel vermogen

-het liefst goedkoop.

Ik heb nu deze voeding: http://www.alternate.nl/html/product/Voedi...500AB/-1057716/?

En wil mogelijk voor deze voeding gaan: http://www.alternate.nl/html/product/Voedi..._700W/-1073310/?

Geplaatst:

Dan weet ik dat ik alles kan draaien, ook als de voeding minder vermogen gaat leveren, nu is dat nog maar de vraag.

Ik ben ook van plan om een nieuw moederbord enzo te kopen, dan weet ik zeker dat ik dat met 700W kan gaan draaien en ook overclocken is gene probleem meer qua stroom, waar ik nu wel last van heb.

belangrijk is dus dat hij lang mee gaat, een hoge efficiency heeft en veel aansluitingen heeft(iig voor 2 spelers, 4 harde schijven, 2 videokaarten en de rest.)

Geplaatst:

Bumpje, de voeding is uitgesloten, de heatsink zit neit goed op de cpu.

Nu wil ik hem dus losmaken en reseaten, maar hoe doe ik dat nou precies? Ik weet dat je een clipje open moet zeteen, maar daarna krijg ik hem er nog niet af.

Ik neem verder ook aan dat er nogg ewoon koelpasta opzit, is het dan verder ook nog nodig om er nieuw koelpasta op te doen?

Geplaatst:

Het ligt een beetje aan je socket hoe je precies de koeler verwijderd. Ik dacht dat jij een Athlon X2 hebt dus AM2. Dan moet je gewoon inderdaad dat lipje omhoog halen, en dan dat ijzeren staafje zowel links als rechts losmaken/eraf halen. Daarbij is enige spierkracht wel een verijste want eigenlijk is het een klote systeem. En dan haal je voorzichtig de koeler eraf. Met de nadruk op voorzichtig. Want ik heb ook eens mijn koeler eraf gehaald een hele tijd terug, maar omdat koelpasta aardig kan plakken trok ik meteen mijn processor mee. :7

3 pinnen waren verbogen en 1 was afgebroken. Gelukkig was het geen pin die gebruikt word, er zitten namelijk ook pinnen in de processor ter opvulling ofzo. En die andere 3 heb ik weer recht gebogen, maar voor hetzelfde geld is je processor naar zijn malle moer.

En je kan kijken of er nog koelpast bij kan, maar ik denk dat het genoeg is. Je kan beter te weinig hebben dan te veel.

Geplaatst:

Socket 775 heeft ook al zo'n schijt koel bevestiging. :N Heb je trouwens ook goed je kabels weggewerkt zodat die geen lucht tegenhouden?

Geplaatst:
Socket 775 heeft ook al zo'n schijt koel bevestiging. :N Heb je trouwens ook goed je kabels weggewerkt zodat die geen lucht tegenhouden?

als je eenmaal de truc kent niet meer :)

trek eerst die pushpins uit elkaar, dan eerst via het metalen, bij de nieuwere standaard boxed koelers is dat inmiddels plastic, zodat alleen dat witte van de pushpins door de moederobord gaten zijn. Dan pas via de pushpins zelf doorduwen zodat het zwarte daarvan door de gaten gaan en je dus een "klik" hoort. Dan is het heel makkelijk ;)

Geplaatst:

Okee, ik ivnd het eigenlijk bent wel eng nu ik het zo hoor :puh:

Dat clipje loshalen(is zo'n 'brug' systeem) was mij nog wel gelukt, dan haalde ik hem onder die haakjes vandaan, maar verder kom ik simpelweg niet :puh: ik lijk hem er gewoon niet af te kunnen krijgen.

Het gaat hier idd om ene AM2 systeem, maar zodra ik dat brugje los heb krijg ik er geen beweging in(lijkt ten minste zo, de koeler staat er overduidelijk niet meer gelijk op).

Nu ik dat zo hoor(hoe cheap athlons nu ook mogen zijn) vind ik het toch best nog wel eng, straks verbuig ik hem ook nog en ik kan niet bepaald zonder pc. Maar is er geen manier dat ik hem goed en zonder problemen los kan krijgen(of mijn vader dan :puh: als er dan iets kapot gaat is het zijn schuld :puh:)?

Geplaatst: (bewerkt)

Naja, wat ik dan altijd doe is de koeler proberen te verschuiven en een beetje rond te draaien zodat de koelpasta minder gehecht is aan de processor. Ik weet hoe moeilijk die krengen van de processor loskomen. Maar na een tijdje draaien en een beetje trekken schiet hij soms opeens zomaar los. Maar de kans dat die processor mee komt is ook niet zo groot hoor. Ik heb nu al zo'n 10 keer die koeler eraf gehaald, vooral met deze nieuwe processor en alleen de eerste keer schoot hij eraf omdat ik gewoon een ruk eraan gaf. Ben daarna nog een tijdje bezig geweest de processor weer van mijn koeler af te halen.

Waarom AMD van dat plakkerige koelpasta gebruikt, is mij een raadsel. Ze mogen best wel eens wat andere pasta op hun processoren gaan smeren.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Ligt eraan hoeveel er nog op zit. Teveel is niet goed, te weinig ook niet. Het is moeilijk in te schatten of jij extra pasta nodig hebt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...