Jump to content

Temperatuur problemen

Recommended Posts

Geplaatst:

okee, dat zie ik dan vanzelf wel.

Ik bedenk trouwens dat ik mijn gpu koeler een keertje heb gedemonteerd en daar ook nooit meer koelpasta op heb gedaan, die doet het nu nog steeds goed en is lekker koel.

• Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• wesley123

14

• Sprunk

10

• TaartJJ~!

4

• F1Master007

1

Geplaatst:

Koop anders een leuke nieuwe koeler voor je Athlon. Ik zou dan niet meteen een Mugen 2 nemen maar ook voor zo'n 10 tot 20 euro vind je prima koeler die beter koelen dan die brakke AMD boxed koelers.

Geplaatst: (bewerkt)

ik heb er ook geen boxed koeler opzitte hoor.

Momenteel ziot er een asus chilly vent op, hij koelt verder goed en als ik hem eraf heb zuig ik hem meteen ff goed uit

EDIT: Okee, k heb de koeler eraf gehaald, schoongemaakt en opnieuw geplaatst, het maakt geen zak uit, hij lijkt echt heel iets koeler te zijn.

Ik heb hem dus of nog niet goed geplaatst, er zit te weinig koelpasta op of het komt door iets anders.

Ik heb de boxed koeler hier nog liggen, die kan ik eventueel straks ook nog proberen.

Wat mij opviel aan mijn koeler is dat aan 1 kant de ribbels aan het hoekje zijn omgebogen, zou dit eventueel de oorzaak kunnen zijn? dat de airflow door de heatsink niet meer goed is en daardoor neit meer goed koelt?

Bewerkt: door wesley123
Geplaatst:

idd, wat dat betreft heb ik ok weinig te verliezen.

op de boxed koeler zit iig nieuw koelpasta, dus dat zou maarzo kunnen helpen.

het eraf halen ging verder ook oznder problemen en het erop zetten ook niet, het was eigenlijk best makkelijk :puh:

Geplaatst:

Oké, laat maar weten of het helpt.

Anders is de temperatuur sensor in je processor misschien verrot.

Geplaatst:

daar heb ik nog neit eens aan gedacht, dat zou ook maarzo kunnen, zeker als je bedenkt dat hij altijd tussen de 48 en 52 aangeeft, alleen bij het spelen van het spel schiet hij omhoog maar gaat hij neit verder dan 59, volgens mij hoort het dan wel hoger te gaan als de koeler neit goed is ofzo.

En trouwens, als die sensor kapot is, zou ik dan evt recht hebben op garantie?

Geplaatst:

Over die garantie, dat zou ik niet weten. Ik weet niet hoe oud je computer en processor is maar de Athlon Dual Core's van de eerste generatie worden volgens mij al niet eens meer gemaakt.

Geplaatst:

Mijn temperatuur sensor is kapot, ik haal 73 graden met een Scythe Mugen kamer temperatuur 33graden

Geplaatst:
Mijn temperatuur sensor is kapot, ik haal 73 graden met een Scythe Mugen kamer temperatuur 33graden

Goeie genade. Zo heet is het buiten nog geeneens.

En ja, je sensor moet wel verrot zijn anders is je CPU al over de overlijdens grens.

@ Wesley: Ik kan me nog herinneren dat mijn Athlon ook wel gauw 50 graden werd hoor. Volgens mij is het niet eens zo heel erg heet.

Geplaatst:

dat zal ook wel, maar het probleem is dat hij mijn hele kamer opwarmd met zijn 50 graden grap, en het is al bloedheet hier op ene warme dag.

Dat ik de boxed koeler ga proberne word op zijn vroegst woensdag, ik zit nu midden in de proefwerkweek en ik moet nog een beetje leren ervoor(ik ga iig een poging doen), of eht werkt horen jullie dan wel

Geplaatst:

Okee, ff een update, ik krijg nu ook sinds gisteren BSoD's, heb gezocht naar de error en eht blijkt iets met ee netwerkdriver te zijn, die driver ga ik no way updaten, de laatste keer dat ik dat deed was mijn, geluid en internet weg.

Ik ben nu van plan om eerst de herstelfunctie te gaan gebruiken, als dat niks uithaalt word het wss een format, een ding weet ik nu wel zeker, er klopt iets heel erg neit aan de pc.

Geplaatst:

Had ik ook, gewoon chipset drivers updaten.

Temperatuur was trouwens gister 80c onder een burntest :duh:

Geplaatst:

Dat moet wel een kapotte sensor zijn bij jouw taart, daar hoef je niet meer aan te twijfelen, want als je core echt 80C is had je de processor nu in een kistje in de tuin kunnen begraven. Hij is dan namelijk heel, echt heel, echt echt HEEL erg dood.

@ Wesley: Een complete format en gewoon een nieuwe Windows erop knallen is nooit verkeerd om eens te doen. Meestal doe ik dat elk jaar wel eens, en dan is je PC weer helemaal fresh.

Geplaatst:

Okee nu ff drivers geinstalleert(wow alles doet het nog), de temperaturen zijn ineens weer okee(sensor begint serieus te lijken, hij geeft nu ineens weer 40 graden aan).

nu kijken of het probleem zich voor blijft doen.

Een format doe ik verder liever niet, dna moet ik een hoop dingen opnieuw installeren(echt een hoop)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...