Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo mensen,

Ik heb eindelijk voor elkaar gekregen dat ik gta stabiel kan spelen met (kleine) mods, maar ik zit nu met 2 vragen.

#1: Kan je een scooter met de namen faggio.txd/dff ook i.p.v. de pcj600 doen (dat je de naam wijzigt zodat je pcj600.txd krijgt), en zit CJ dan ook goed in/op het voertuig?

#2: Ik heb een probleem met het opslaan van handling enzo, hij zegt als ik het open met wordpad/kladblok dat ik hem niet in de orginele bestands type hem kan opslaan. Dus dan zit ik bijv. met een half voltooide mod. Heeft iemand hier een oplossing voor, want nu klooi ik met twee computers en een USB-Stick.

PS:Mijn besturings systeem is vista!

Bewerkt: door >$bram$<
Geplaatst:
Hallo mensen,

Ik heb eindelijk voor elkaar gekregen dat ik gta stabiel kan spelen met (kleine) mods, maar ik zit nu met 2 vragen.

#1: Kan je een scooter met de namen faggio.txd/dff ook i.p.v. de pcj600 doen (dat je de naam wijzigt zodat je pcj600.txd krijgt), en zit CJ dan ook goed in/op het voertuig?

#2: Ik heb een probleem met het opslaan van handling enzo, hij zegt als ik het open met wordpad/kladblok dat ik hem niet in de orginele bestands type hem kan opslaan. Dus dan zit ik bijv. met een half voltooide mod. Heeft iemand hier een oplossing voor, want nu klooi ik met twee computers en een USB-Stick.

Twee weet ik niet, maar 1 is zeker wel mogelijk.

Je hebt:

faggio.txd

faggio.dff

pcj600.txd

pcj600.dff

Als je faggio.txd verandert in pcj600.txd en dat ook met de dff dan zal voortaan elke pcj600 er uitzien als een faggio. Maar je moet wel de bestaande pcj600.txd en pcj600.dff veranderen in faggio.txd en faggio.dff. Anders krijg je dit:

pcj600.txd

pcj600.dff

pcj600.txd

pcj600.dff

Je ziet dat de bestanden dan dubbel zijn. Zo kan het spel gaan buggen en moet je de bestaande pcj600 veranderen in faggio.

Voor - - - - Na

faggio.txd - - - - pcj600.txd

faggio.dff - - - - pcj600.dff

pcj600.txd - - - - faggio.txd

pcj600.dff - - - - faggio.dff

Geplaatst:

BierBuikje, je doet wel een beetje ingewikkeld :7 Je moet in ieder geval de pcj600.dff en txd extracten, zodat je een backup hebt. Nu extract je ook de faggio.dff en txd. Zoek nu in de gta3.img "pcj600.dff" op, rechtsklik -> replace en zoek de faggio.dff. Nu doe je dit met "pcj600.txd", en replace je het met de "faggio.txd". Nu heb je de faggio al erin staan. Maar volledig hetzelfde is het nog niet. De animatie van de pcj600 is anders dan de Faggio, net zoals de handling en andere eigenschappen. Je moet de Handling.cfg en vehicles.ide apart openen (maak eerst een backup!), dan zoek je naar "faggio", je kopieert de hele lijn, nu zoek je naar "pcj600" en plak je de hele lijn. Dit doe je dan ook voor het andere bestand (handling en vehicles). Done, kijk wat het resultaat is ^_^

2. Probeer met kladblok te openen, als administrator.

Bij het opslaan-venstertje in kladblok, moet je zorgen dat het "Opslaan als"-balkje, onder het balkje waar je de bestandsnaam invult, op "Alle bestanden" staat in plaats van "Tekstdocumenten (.txt)". Als hier "Alle bestanden" staat, kun je achter de bestandsnaam elke extensie opgeven die je wilt en zal het bestand die extensie aannemen. Je vult nu dus gewoon "handling.cfg" in als bestandsnaam en Windows zal het bestand als "CFG-bestand" identificeren :).

Bewerkt: door Puma
Bij het opslaan-venstertje in kladblok, moet je zorgen dat het "Opslaan als"-balkje, onder het balkje waar je de bestandsnaam invult, op "Alle bestanden" staat in plaats van "Tekstdocumenten (.txt)". Als hier "Alle bestanden" staat, kun je achter de bestandsnaam elke extensie opgeven die je wilt en zal het bestand die extensie aannemen. Je vult nu dus gewoon "handling.cfg" in als bestandsnaam en Windows zal het bestand als "CFG-bestand" identificeren :) .

Ik krijg dan deze error na al deze stappen op te volgen, hier met toevallig carcols maar met handling ook. mjonlu.jpg

Bewerkt: door >$bram$<
Geplaatst:
Bij het opslaan-venstertje in kladblok, moet je zorgen dat het "Opslaan als"-balkje, onder het balkje waar je de bestandsnaam invult, op "Alle bestanden" staat in plaats van "Tekstdocumenten (.txt)". Als hier "Alle bestanden" staat, kun je achter de bestandsnaam elke extensie opgeven die je wilt en zal het bestand die extensie aannemen. Je vult nu dus gewoon "handling.cfg" in als bestandsnaam en Windows zal het bestand als "CFG-bestand" identificeren :) .

Ik krijg dan deze error na al deze stappen op te volgen, hier met toevallig carcols maar met handling ook.

Heb je wel de juiste rechten? ik heb niet veel verstand van vista, maar wel van windows 7. Dat doe je door rechtermuisknop op het bestand, dan eigenschappen, en dan alleen lezen uit te zetten, dan ga je naar security en daar pas je de rechten ook nog ff aan voor je gebruikersaccount.

Geplaatst:

Ik krijg dan deze error na al deze stappen op te volgen, hier met toevallig carcols maar met handling ook.

Heb je wel de juiste rechten? ik heb niet veel verstand van vista, maar wel van windows 7. Dat doe je door rechtermuisknop op het bestand, dan eigenschappen, en dan alleen lezen uit te zetten, dan ga je naar security en daar pas je de rechten ook nog ff aan voor je gebruikersaccount.

Ik heb admin rechten, als ik alleen lezen probeer uit te zetten blijkt dat het al uit staat.

Geplaatst:

Ehh.. Dat probleem heb ik ook gehad, ik weet alleen niet meer hoe ik het gefixed heb... Probeer Configuratiescherm > Gebruikersaccounts > Accountstype > Administrator. Nu hoef je niet elke keer op "uitvoeren als administrator" te klikken". Het verschil weet ik niet, maar ik heb zo'n idee dat dit de oplossing was.

Geplaatst:

Vista... probeer bij het eerste keer opslaan van het bestandje, hem op te slaan op het bureaublad. Daarna weer terug kopiëren in de goede map, hierna kan je hem gewoon wel opslaan in de map zelf. Bij mij werkte dit.

Geplaatst:
Vista... probeer bij het eerste keer opslaan van het bestandje, hem op te slaan op het bureaublad. Daarna weer terug kopiëren in de goede map, hierna kan je hem gewoon wel opslaan in de map zelf. Bij mij werkte dit.

Bedankt het werkt (wel wat langzaam), maar dat maakt niet uit.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...