Jump to content

Hoe in de Blue hell te komen


gtaissuper

Recommended Posts

Gebruik in het vervolg eerst >de zoekfunctie< voordat je een nieuw topic aanmaakt en niet andersom. En vergeet niet om ook op >WikiGTA< te kijken en/of te zoeken.

Maar in principe is de Blue Hell niet zo interessant m.u.v. het interieur van het ondergrondse deel van Area 69. Een interieur die makkelijker te bezoeken is m.b.v. een teleporter zoals San Andreas Place Manager. Snuffel eens rond in de downloaddatabase van dit forum, daar zal je 'm kunnen vinden. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe kom je in de blue hell? Ik heb al geprobeerd om via een unsolid gebied in de blue hell te komen maar dat lukte niet. kan iemand mij helpen?
Zodra je door een unsolid plek heen gaat, ben je al in de blue hell. Het is alleen een kwestie van de jetpack gebruiken. En verder is er ook niet zo veel aan hoor :)
Link to comment
Delen op andere websites

Ten noorden van Madd Dog's Mansion kun je een huis kopen, de achterkant van het huis is van glas, aan een van deze hoeken is er een meter of vijf waar je gewoon door het glas kunt en de blue hell in.

Link to comment
Delen op andere websites

ik snap helemaal niks van dat hemel en hel gedoe. ik speel gewoon normaal gta SA. Missies doen en als ik gta SA heb uitgespeeld gewoon lekker rond rijden en zelf verzinnen wat ik ben. Of ik ben een speciaale politie die alleen mag doden en niet mag arresteren en dan zeg ik gewoon in mijzelf dat is de dief en dan dood ik diegene. Of ik doe alsof ik straatracer ben of andere dingen.

Link to comment
Delen op andere websites

ik snap helemaal niks van dat hemel en hel gedoe. ik speel gewoon normaal gta SA. Missies doen en als ik gta SA heb uitgespeeld gewoon lekker rond rijden en zelf verzinnen wat ik ben. Of ik ben een speciaale politie die alleen mag doden en niet mag arresteren en dan zeg ik gewoon in mijzelf dat is de dief en dan dood ik diegene. Of ik doe alsof ik straatracer ben of andere dingen.
Als je er toch niet in geïnteresseert bent, hoef je er toch niets mee te maken te hebben ^_^ Dit is gewoon leuk voor de mensen die graag geheimen van het spel willen ontdekken en dat soort dingen.

Dan moet er nog onderscheid gemaakt worden tussen de hemelen en de Blue Hell. Hemelen zijn de verschillende spelwerelden waarin interieurs geplaatst worden. Die zijn benoemd aan de hand van de letters van het alfabet (tot en met O dacht ik). Hemel K wordt gebruikt voor de normale spelwereld. In hemel K wordt de ruimte ónder het landschap de Blue Hell genoemd. Dit kan worden gebruikt om in gebieden te komen die normaal niet toegankelijk zijn (zoals het ondergrondse complex van Area 69 en het tankstation in Dillimore).

Link to comment
Delen op andere websites

Ten noorden van Madd Dog's Mansion kun je een huis kopen, de achterkant van het huis is van glas, aan een van deze hoeken is er een meter of vijf waar je gewoon door het glas kunt en de blue hell in.

Bij mij werkt die unsolid oppervlakte niet, en in het Glitches & Bugs topic zeiden ze dat die glitch enkel in PS2 werkte. (Als ik het mij nog goed herinner.)

Probeer gewoon eens een andere unsolid oppervlakte.

Bewerkt: door GTAguillaume
Link to comment
Delen op andere websites

Werkt ook alleen op de PS2. Een die ook op de PC werkt is bij de ProLaps in Los Santos. Dan moet je met de jetpack aan in de marker (enex) gaan staan en dan omhoog vliegen. Dan zit je in de blue hell :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Beschrijving

Iedere wereld van GTA hangt als het ware in een ruimte. Deze ruimte wordt hierdoor door het grondoppervlak in tweeën gedeeld. De ruimte boven het grondoppervlak is bekend; Hier bevindt zich de spelruimte die de speler kan bereiken. De ruimte onder het grondoppervlak is daarentegen (normaal gesproken) niet toegankelijk. Deze ruimte noemen we de 'Blue hell'. Door bugs is het echter mogelijk om op bepaalde plekken toch in de blue hell te geraken. Meestal worden hiervoor zogenaamde 'unsolid' oppervlakken gebruikt. Op enkele plekken is Rockstar vergeten muren of andere oppervlakken 'solid' te maken, waardoor je er door heen kunt lopen en zo door de grond kunt zakken, recht de blue hell in.

Wanneer je te ver naar beneden gaat in de blue hell, spawn je op het grondoppervlak, in de buurt waar je te laag ging.

GTA III

De naam blue hell ("blauwe hel") komt van GTA III, waar de leegte onder de grond van Liberty City inderdaad blauw is. In de latere GTA's is deze naam overgenomen, ook al zijn die blue hells niet per definitie blauw. De meest eenvoudige manier om in deze GTA in blue hell te geraken is door in het metrostation van Shoreside Vale bij de voorste deur in te stappen, om vervolgens gelijk weer uit te stappen.

GTA Vice City

Met de komst van helikopters werd de blue hell extra interessant in GTA Vice City. Je kon nu op je gemak door de blue hell vliegen zonder automatisch naar beneden te vallen. Ook de jetpackfunctie van enkele trainers maakte het erg eenvoudig om de blue hell van GTA Vice City te verkennen.

GTA San Andreas

De blue hell van GTA San Andreas is waarschijnlijk de meest interessante van allemaal. In deze blue hell vind je namelijk een interessant interieur uit de missie Black Project: het ondergrondse gedeelte van Area 69, zodat je deze nog eens op je gemak kunt verkennen. Bovendien bevat het spel ook zonder een trainer een jetpack, wat het verkennen van de blue hell erg eenvoudig maakt. De Blue hell van GTA San Andreas wordt samen met de normale spelwereld ook wel 'Hemel K' genoemd.

GTA Liberty City Stories

Ook in GTA Liberty City Stories kan het gebeuren dat je (al dan niet per ongeluk) in de Blue Hell terechtkomt. Echter is de blue Hell eerder een 'gray Hell' omdat de dominerende kleur hier grijs is in plaats van het felle blauw in GTA III. In de blue hell valt niet veel te vinden. Je kan er wel sporen aantreffen van de oude metrotunnel onder Staunton Island, die je in de missie Bringing the House Down moest opblazen. Naast de tunnel is er een oud metrostel te vinden in de blue hell.

GTA Vice City Stories

Net zoals in Liberty City Stories is de blue hell in GTA Vice City Stories grijs en valt er ook niet veel te vinden. Met de CheatDevice en zijn 'step true wall' code raak je eenvoudig binnen in de blue hell.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...