Jump to content

PCI-Express slot


Revolution-Designer

Recommended Posts

Goedenavond iedereen,

Ik heb vanmiddag een ''nieuwe'' tweedehands PC gekocht, het is nogal een mager systeempje maar met een paar aanpassing kan ik er zeker nog iets moois van maken. Mijn oude systeen was om de een of andere reden gecrasht en heb ik dus een nieuwe gekocht. Voor de nieuwsgierige aagjes zal ik ook even snel vertellen wat het systeem inhoud.

Het bevat een Intel Celeron 2,6 GHZ processor met 960MB werkgeheugen en een 64MB onboard videokaart. Verder nog een hardeschijf van 40GB en een CD/DVD speler inclusief een CD brander.

Maar nu wil ik er dus een nieuwe of een andere videokaart inzetten aangezien er een kleine 64MB onboard videokaart inzit. Ik heb gezien dat er 3 PCI sloten op het moederbord zitten en nog een... De verkoper zei iets over Express en toen moest ik aan PCI-Express denken. Maar ik weet niet zeker of dit slot een PCI-Express slot is. Hier zijn twee foto's van hoe het slot eruit ziet:

pic1tsi.jpg

pic2ubx.jpg

Alvast bedankt, RD :cya:

Bewerkt: door Revolution-Designer
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog nooit gehoord over een mobo met zowel PCI als PCI-e. Maar goed: ik heb nog maar net mijn pc opengeworpen, en dit lijkt me eerder PCI. Mijn PCI-E slot zag er toch anders uit voor zover ik weet.

EDIT: na wat te googlen lijkt 't me het meest een AGP slot te zijn. :puh:

Mainboard_agp.jpg

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Alsjeblieft revolution, HET STAAT BOVEN HET SLOT!

het is een AGP slot, wat er dus boven staat, kijk maar eens goed.

@Senneken, ik denk dat je AGP en PCI door elkaar haalt, elk moederbord heeft ene Pci en pci-e slot, iig de moderne moederborden.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom wil je nog investeren in een eigenlijk kansloze PC. Welke games wil je erop gaan draaien? De meeste games zeggen echt van "zout lekker op met je Celeron". Daarop kun je toch echt niet gamen hoor. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom wil je nog investeren in een eigenlijk kansloze PC. Welke games wil je erop gaan draaien? De meeste games zeggen echt van "zout lekker op met je Celeron". Daarop kun je toch echt niet gamen hoor. :N

Deze PC is heel goed voor oude games hoor..

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom wil je nog investeren in een eigenlijk kansloze PC. Welke games wil je erop gaan draaien? De meeste games zeggen echt van "zout lekker op met je Celeron". Daarop kun je toch echt niet gamen hoor. :N

Ik wil echt niet de allernieuwste top games zoals Far Cry 2, Crysis of Call of Duty 5 spelen hoor. Het enige waar die games goed voor zijn is je PC oververhitten. Geef mij maar wat oudere games zoals Sims 2, TES III enz.

En iemand moet toch voor die oude computertjes zorgen? ^_^

Maar ik had eigenlijk nog een vraagje, kan ik ergens in de BIOS vinden of het nou AGP x4 of x8 is?

Ik heb namelijk geen handleiding van het moederbord.

Grtz RD :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom wil je nog investeren in een eigenlijk kansloze PC. Welke games wil je erop gaan draaien? De meeste games zeggen echt van "zout lekker op met je Celeron". Daarop kun je toch echt niet gamen hoor. :N

Ik wil echt niet de allernieuwste top games zoals Far Cry 2, Crysis of Call of Duty 5 spelen hoor. Het enige waar die games goed voor zijn is je PC oververhitten. Geef mij maar wat oudere games zoals Sims 2, TES III enz.

En iemand moet toch voor die oude computertjes zorgen? ^_^

Maar ik had eigenlijk nog een vraagje, kan ik ergens in de BIOS vinden of het nou AGP x4 of x8 is?

Ik heb namelijk geen handleiding van het moederbord.

Grtz RD :cya:

Wel, welk moederbord is het?

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom wil je nog investeren in een eigenlijk kansloze PC. Welke games wil je erop gaan draaien? De meeste games zeggen echt van "zout lekker op met je Celeron". Daarop kun je toch echt niet gamen hoor. :N

Ik wil echt niet de allernieuwste top games zoals Far Cry 2, Crysis of Call of Duty 5 spelen hoor. Het enige waar die games goed voor zijn is je PC oververhitten. Geef mij maar wat oudere games zoals Sims 2, TES III enz.

En iemand moet toch voor die oude computertjes zorgen? ^_^

Maar ik had eigenlijk nog een vraagje, kan ik ergens in de BIOS vinden of het nou AGP x4 of x8 is?

Ik heb namelijk geen handleiding van het moederbord.

Grtz RD :cya:

zorg dan wel voor een goede agp kaart, op je 64mb on board kaart akn je niks spelen.

Verder is het wel ene degelijke pc, zeker als je dingen ermee wilt leren enzo.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom wil je nog investeren in een eigenlijk kansloze PC. Welke games wil je erop gaan draaien? De meeste games zeggen echt van "zout lekker op met je Celeron". Daarop kun je toch echt niet gamen hoor. :N

Ik wil echt niet de allernieuwste top games zoals Far Cry 2, Crysis of Call of Duty 5 spelen hoor. Het enige waar die games goed voor zijn is je PC oververhitten. Geef mij maar wat oudere games zoals Sims 2, TES III enz.

En iemand moet toch voor die oude computertjes zorgen? ^_^

Maar ik had eigenlijk nog een vraagje, kan ik ergens in de BIOS vinden of het nou AGP x4 of x8 is?

Ik heb namelijk geen handleiding van het moederbord.

Grtz RD :cya:

zorg dan wel voor een goede agp kaart, op je 64mb on board kaart akn je niks spelen.

Verder is het wel ene degelijke pc, zeker als je dingen ermee wilt leren enzo.

Inderdaad, daarom heb ik ook wat informatie nodig over het AGP slot.

Maar goed, ik heb Flitskikkers infotool aan de praat gekregen en dit is het resultaat:

computer.gifComputer

  • Fabrikant: FUJITSU SIEMENS
  • Computermodel: SCENIC P / SCENICO P
  • Computernaam: FJ26
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: FUJITSU SIEMENS
  • Model: D1761
  • BIOS Fabrikant: FUJITSU SIEMENS // Phoenix Technologies Ltd.
  • BIOS Model: Version 5.00 R1.10.1761, versie 5.00 R1.10.1761
  • Aansluitingen: AGP (Vrij), PCI-1 (Vrij), PCI-2 (Vrij), PCI-3 (Vrij)
  • Poorten: SMsC (Muis), SMsC (Toetsenbord), SMsC (Parallel), SMsC (Serieel), SMsC (Geen), SIS (Geen), SIS (Geen), SIS (USB), SIS (USB), SIS (USB), SIS (USB), SIS (USB), SIS (USB), ADMTeK AN983N (Netwerk), REALTEK ALC655 (Audio), REALTEK ALC655 (Audio), REALTEK ALC655 (Audio)

processor.gifProcessor

  • Model: Intel® Celeron® CPU 2.60GHz
  • Kloksnelheid: 2600 MHz
  • Socket: CPU

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 959 MB RAM
  • Type(s): 512 MB RAM (Onbekend, DIMM), 512 MB RAM (Onbekend, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

  • Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)
  • Grootte: 37,27 GB (17,73 GB (C:) + 19,54 GB (D:) )
  • Vrije ruimte: 21,32 GB (13,78 GB (C:) + 7,54 GB (D:) )

drives.gifStations

  • Type(s): A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: CD- of DVD-ROM station, F: CD- of DVD-ROM station
  • Model(len): A: Onbekend, C: ST340014A IDE, E: JLMS XJ-HD166S, F: FQPWH TMBG9UR85674 SCSI CdRom Device

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek AC'97 Audio

videocard.gifVideokaart

  • Model: Fujitsu Siemens Computers SiS661FX on board Graphics
  • Beeldprocessor: SiS 661
  • Geheugengrootte: 64 MB VRAM
  • Stuurprogramma: sisgrv.dll, versie 6.14.10.3680

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: Philips Consumer Electronics Co.
  • Model: Philips 107S (107S2)
  • Schermresolutie: 1024x768
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

mouse.gifMuis

  • Fabrikant: Microsoft
  • Model: HID-compliant muis
  • Aantal knoppen: 5
  • Aansluiting: USB

keyboard.gifToetsenbord

  • Model: USB-HID
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

  • Model(len): ADMtek AN983-gebaseerde ethernet-adapter (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 192.168.1.70, MAC: 00:30:05:36:E9:D2, DHCP: 192.168.1.254

directx.gifDirectX

  • Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 2

info.gifGegenereerd door  fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.3.0.23)

Ik ga eerst nog even googlen.

Grtz RD :cya:

Bewerkt: door Revolution-Designer
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vermoed een SiS moederbord, een populair moederbord voor fabrikanten op dat moment.

Het slot is gewoon x8.

aangezien je hem 2ehands hebt gekocht zou ik hem ff goed nakijken qua temperaturen, hiervoor kun je SIW of coretemp downloaden, beiden zijn correct qua temperaturen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...