Jump to content

computer te heet

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik was net wat aan het racen op mijn playstation, maar toen ik weer achter de computer wilde maakte deze een ontiegelijk lawaai. Ik heb de computer gelijk uitgedruk want ik vertrouwde het niet helemaal. Toen heb ik de kast opengemaakt. Ongeveer alles wat er in zit was veels te heet. Ik heb laatst een nieuwe kast gekocht, de HQ08, en hiervan had ik gelezen dat de koeling niet goed was. Maar een computer hoort toch op standbay stand niet zo heet te worden, of is dit normaal bij zulk warm weer? En kan dit ook kwaad?

Geplaatst:

en hoe weet jij dat hij heet was dan? temperaturen bekeken? hoe snel draaide de fan? zit je heatsink wel goed aangesloten op de processor? allerlei dingen die je sowieso kunt uitsluiten.

Om wat voor een hardware gaat het precies? ik bedoel ene heethoofd als een p4 met dan zo'n kast die, volgens jou, slechte koeling heeft gaat eht neit goed uithouden.

Geplaatst:

Niets aan de hand, de temperaturen moeten immers een stuk hoger zijn, wat is je kamertemperatuur??

Het is tenslotte zomer!

Geplaatst:

ja, ik denk dat dat de oorzaak is samen met de slechte koeling. Het was gisteren bloedheet hier. Maar toch heb ik een grote ventilator aangeschaft, 120mm (was ik toch allang van plan), maar als ik deze aansluit op mijn moederbord geeft ie een klein schokje en daarna niks. Ik weet zeker dat ik hem op de goede plek aansluit want de aansluiting is hetzelfde als mijn oude fan. Moet je hier drivers voor downloaden? Want deze kan ik ook niet vinden.

Geplaatst:

als hij dezelfde aansluiting heeft meot je hem op dezelfde aansluiting aansluiten.

Heb je nu de temperaturen al nagekeken?

Geplaatst:

De temperatuur van mijn cpu en harde schijf zijn allebei zo rond de 50 graden. Vond ik zelf best heet, maar valt wel mee zo te horen. En de fan zit ook aangesloten op de plek waar de oude zat, want die zit niet meer in mijn kast. Dus zou deze het eigenlijk moeten doen, maar niet dus.

Geplaatst:

50 graden is neit echt warm, dat de fan het neit doet is mss omdat je hem verkeerd om aangesloten hebt?

heeft de fan een aansluiting voor je voeding? zo ja sluit hem daar op aan.

het kan ook maarzo zijn dat hij defect is.

Met dit weer kan ik me het best voorstellen, ik heb het ook warm :$

gefeliciteerd, wat maakt dit nou uit voor eht topic?

Geplaatst:

Er zit zo´n stekkertje aan: stekkertje.jpg

Dat zijn toch gewone fan stekkertjes, en die kunnen maar op 1 manier op 1 plek, en nee er zit geen voedingsstekker aan.

Geplaatst:

Oeps, verkeerd plaatje. Maar mijn fan heeft wel gewoon 3 pins en die zit ook gewoon op de goede plek. De ventilator zit trouwens niet in een muffige kast want de zijkant stond nog open, dus frisse lucht genoeg.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik draai hier op het moment met temps van rond de 75c op full load, maar ik geloof die sensoren van mijn Q8200 niet.

En mocht ie doorbranden, koop ik mooi een Q9x50. :D

Verder komt het natuurlijk gewoon omdat het warm benauwd en plakkerig is.

Bewerkt: door TaartJJ~!
Geplaatst: (bewerkt)

ja, alles is mooi schoon en stofvrij, maar de nieuwe ventilator draait nog steeds niet. Iemand enig idee, of moet ik er mee terug gaan.

Bewerkt: door Donald-Duck
Geplaatst:
Ik was net wat aan het racen op mijn playstation, maar toen ik weer achter de computer wilde maakte deze een ontiegelijk lawaai. Ik heb de computer gelijk uitgedruk want ik vertrouwde het niet helemaal. Toen heb ik de kast opengemaakt. Ongeveer alles wat er in zit was veels te heet. Ik heb laatst een nieuwe kast gekocht, de HQ08, en hiervan had ik gelezen dat de koeling niet goed was. Maar een computer hoort toch op standbay stand niet zo heet te worden, of is dit normaal bij zulk warm weer? En kan dit ook kwaad?

je moet je computer schoon laten maken en snel!! want ik had eerst het zelfde pc, maar ik deed er niets aan. na een paar dage deed hij het niet meer.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...