Jump to content

Playstation 2 laten ombouwen.

Recommended Posts

Geplaatst:

Uhm hallo allemaal.. Ik had een vraagje over het ombouwen van een Playstation 2 (PS2). En ik wouw wat goede dingen er van weten, en wat minder goede. Zoals dat je PS2 sneller kapot gaat. En is het legaal/illegaal? Ik weet nog niet of ik het ga doen, eigenlijk wouw ik het bij de Wii doen alleen die heb ik geen 6 jaar..

Geplaatst: (bewerkt)

Het is officieel niet illegaal, maar volgens onze geliefde forumregels valt het onder warez, dus erover praten kan een warn betekenen. Vraag het google is dus mijn enige antwoord ;) .

Bewerkt: door KillerZero86
Geplaatst:
Het is officieel niet illegaal, maar volgens onze geliefde forumregels valt het onder warez, dus erover praten kan een warn beteken. Vraag het google is dus mijn enige antwoord ;) .

Ow sorry..

Geplaatst:

Het enige wat ik wil zeggen is: Ik heb het nu 4 en een half jaar geleden gedaan en hij werkt nog steeds perfect :D

Uhm hallo allemaal.. Ik had een vraagje over het ombouwen van een Playstation 2 (PS2). En ik wouw wat goede dingen er van weten, en wat minder goede. Zoals dat je PS2 sneller kapot gaat. En is het legaal/illegaal? Ik weet nog niet of ik het ga doen, eigenlijk wouw ik het bij de Wii doen alleen die heb ik geen 6 jaar..

Ik zou voor de Wii gaan. De PS2 is het denk ik niet echt meer waard. En de Wii is ook nog eens makkelijk en goedkoop te softmodden (Hé, het is niet verboden om over softmodden te praten op dit forum ;) ). Op Youtube staan een paar hele goeie tuts daarvoor.

Bewerkt: door lexus123
Geplaatst:

Ik zou voor de Wii gaan. De PS2 is het denk ik niet echt meer waard. En de Wii is ook nog eens makkelijk en goedkoop te softmodden (Hé, het is niet verboden om over softmodden te praten op dit forum ;) ). Op Youtube staan een paar hele goeie tuts daarvoor.

Link toevallig?

Geplaatst:

Link toevallig?

www.youtube.com :clown:

Nee, mensen. Jullie hebben het hier allemaal fout ;) De gevolgen van ombouw is alleen illegaal. Hij mag hem best ombouwen, het is namelijk zijn eigen console. En wat hij hier vraagt is dus gewoon legaal, maar stel iemand geeft hem een link van een ombouwsite. Dan gaan we wel de foute kant op.

1. Je PS2 gaat er niet automatisch sneller kapot van, maar toch is er een grote kans aangezien je de PS2 echt open moet maken, dus ja. (maar je hebt toch geen garantie meer neem ik aan?)

2. Het is dus legaal om de console om te bouwen, maar gekopieërde games erop spelen is dus illegaal, en vandaar dat het niet besproken op de meeste fora. (maar ik denk dat deze vragen wel beantwoord mogen worden, want het gaat in dit geval om simpele vragen).

Hopelijk heb ik er een beetje duidelijkheid aan gegeven :)

Bewerkt: door Yanick95
Geplaatst:

Softmodden/ombouwen mag niet besproken worden op het forum omdat het meestal voor illegale doeleinden gebruikt word, maar eigenlijk is ombouwen wel legaal ja, maar gekopieerde spellen zonder het origineel te hebben is illegaal.

Geplaatst:

Als je de WII softmod hoeft het nog niet meteen te zijn dat je er illegaal gebrandde games erop af gaat spelen. Je kan de WII ook alleen maar softmodden voor Homebrew Channel.

Geplaatst:

Voor de Homebrew Channel geld hetzelfde. Het is legaal om je Wii, Xbox, PS2 noem maar op om te bouwen..

Maar meestal zijn de doeleinden > copied games op je console afspelen > illegaal.

Vandaar dat de meeste fora het niet toestaan om hierover te praten.

Geplaatst:
Als je de WII softmod hoeft het nog niet meteen te zijn dat je er illegaal gebrandde games erop af gaat spelen. Je kan de WII ook alleen maar softmodden voor Homebrew Channel.

Als je mijn en Yanick's berichtje volledig leest, zie je onder ander in de mijne staan 'omdat het meestal voor illegale doeleinden', en met nadruk op meestal ;).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...