Jump to content

Dreamweaver CS3 bug bij opslaan

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Net zoals vandaag gebeurt het regelmatig dat ik in Dreamweaver CS3 een groot PHP script schrijf. Leuk zou je zeggen.. is ook heel leuk.. totdat Dreamweaver het verpest.. zodra ik CTRL + S indruk, of File > Save (As..) gebruik, slaat Dreamweaver de code op, maar haalt hij ook random code zomaar weg.. wat dus resulteert in documenten als deze:

<tr><td width="30%">'.$status.'</td><td width="35%">'.$het_addefine('PNAME', 'Homepage');
  <tr><td width="30%">'.$status.'</td><td width="35%">'.$het_adres.'</td><td><a href="?v='.$obj['id']

Het document start nu met bovenstaand stuk code, wat dus helemaal niet klopt.. deze code stond zo rond regel 500. Dreamweaver haalt dus zomaar 500 regels code weg? In bovenstaande code zijn ook op magische wijze stukken code elders uit het document geplakt.

Dit is al vaker gebeurd, en het is erg irritant.. door deze bug kan ik dus 500 regels code compleet opnieuw schrijven.. CTRL + Z/Y (Ongedaan maken/Opnieuw uitvoeren) werkt niet, dan word 't nog erger.. het probleem komt voor op meerdere computers, en herinstalleren van Dreamweaver CS3 helpt niet..

Iemand enig idee hoe dit kan komen, en hoe ik het kan oplossen?

Geplaatst:

Misschien staat er iets in de instellingen niet goed. Kan zijn dat hij misschien automatisch checkt of de code oké is. Ik weet ook niet of deze functie er is, maar daar zou je even in je instellingen moeten kijken. Kan zijn dat je iets niet goed in de code heb geschreven en dat hij dat zelf bijwerkt. Zo ken ik wel een bug van PHP:include. Wanneer je deze code uitgebreid schrijft, gaat dreamweaver dit zelf aanpassen en verkleinen. Dus misschien doet hij dat ook met jou code.

Bij Edit > Preferences. Onderaan staat Validator en misschien staat daar iets teveel aan.

Weet niet of je hier nog wat aan hebt: http://kb2.adobe.com/cps/402/kb402776.html

Geplaatst:
Misschien staat er iets in de instellingen niet goed. Kan zijn dat hij misschien automatisch checkt of de code oké is. Ik weet ook niet of deze functie er is, maar daar zou je even in je instellingen moeten kijken. Kan zijn dat je iets niet goed in de code heb geschreven en dat hij dat zelf bijwerkt. Zo ken ik wel een bug van PHP:include. Wanneer je deze code uitgebreid schrijft, gaat dreamweaver dit zelf aanpassen en verkleinen. Dus misschien doet hij dat ook met jou code.

Bij Edit > Preferences. Onderaan staat Validator en misschien staat daar iets teveel aan.

Weet niet of je hier nog wat aan hebt: http://kb2.adobe.com/cps/402/kb402776.html

Heb in de Preferences geen PHP Validator zien staan.. ik hou het op een 'rare fout', het gebeurt namelijk niet altijd.. erg raar!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...