Jump to content

[TUT] YouTube HD filmpjes met WMM

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

[TUT] YouTube HD filmpjes met WMM.

Kort maar krachtig, volg de screens.

logo-2007.png

wmtut1.png

wmtut2.png

wmtut3.png

Publiceren en klaar is kees!! :tu:

Mijn outcome:

Bewerkt: door Timske
Geplaatst:

Leuke tut, maar hoe moet dit met Windows XP, want bij Mijn Instellingen staan er allemaal verschiilende opties die niet met Windows Vista versie te maken hebben.

Goede tut! Ik had het met een hele omweg gedaan (

) maar het kan dus ook gewoon zo. :7

Thx man! :tu:

Bewerkt: door Dvt
Geplaatst:

Of kijk mijn één minuut durende tutorial over HD video's in windows XP >>hier<<. :$

Aniewee, erg leuke video. Handig voor veel mensen, behalve voor ik die wacht op windows 7 en dus nog XP heb. :puh:

Geplaatst:

maar aan HD heb je toch niks als de aplicatie het niet ondersteund?? ik neem niet aan dat runescape over is gegaan op full hd :puh:

Geplaatst:
Kijk >hier< eens Dieko en Ikt.

Mijn bericht is er weer verwijderd :7

Die filmpje heb ik al gezien, maar ik wil graag weten waarom onze berichten zijn verwijderd :?

>>> Door Thundercover: Niet moeilijk te bedenken als de berichten naar een hackforum linken...

Edit: Zoals senneken hieronder inmiddels ook al heeft aangegeven. <<<

Ik wil niet stout doen, maar ik zie de hacks niet.

En je kunt toch wel zo vriendelijk zijn om een PM te sturen? Stel je voor dat ik het weer fout doe en een warn krijg voor iets waar ik niets van afweet.

Okay, ik zie ze. Maar dan kun je ook alles van YouTube meteen blokkeren. En alles op Google. De link heb ik via Google gevonden. "Windows Media Maker hd XP". En dat was de eerste link. Maar wijs ons in de toekomst voortaan op onze fouten. Ik heb geen zin om onterecht warnings te krijgen waarna ze toch niet goed zijn te praten.

>>> Door Thundercover: Nee, ik stuur niet voor elk verwijderd bericht een PB, ik heb ook nog een leven hiernaast... Bovendien zag ik geen reden om meteen een warn te geven, zo graag strooi ik nu ook weer niet met die dingen... <<<

Hmmkay, hier de tekst zonder links naar een illegale site.

I have a new camera that captures video in HD, 1280x720 pixels, so this comes in handy when I want to edit them together and keep the final render in HD Pixel size and bitrates.

You can create HD-Video Output in Windows Movie Maker for Windows XP, using the Custom PRX files located here:

http://www.papajohn.org/Downloads/

In Vista, there is an option to render your videos in HD by default. Under the default settings in Windows XP, there is no such option(nor is there any add ons from Microsft that add this feature or update it from Windows Update). Here is a little tip to help you render your output in different formats for upload on things like YouTube(and google video), PS3's, etc, as well as settings for Higher Quality HD NTSC/PAL WMV renders just like Vista can do.

Save the custom PRX profiles into your movie maker Profiles folder:

C:\program files\Movie Maker\shared\profiles

Then, when your done editing a video in Windows Movie Maker, you can select from different rendering options. So, if you have a high end graphics card capable of HD video at full screen, saving these custom profiles will allow you to create large HD formats from your video sources.

(Note: It does not make a crappy captured video any better looking, only larger)

Requirements: Windows Movie Maker 2 for WIndows XP, High end GPU, Windows Media 9 or later, 1gig of ram and some video captured in HD.

(You can render with lower quality Graphic Cards and less memory, but playback might not work or could be very choppy at best)

(Ik neem aan dat niet iedereen youtube als handleiding even makkelijk vindt) En als je geen Engels kunt:

Ik heb een nieuwe camera die in HD schiet, 1280*720 pixels, dus dit is handig als ik de video wil aanpassen en tegelijk de bitrates en de resolutie behoud.

Je kunt HD-output in Windows Movie Maker voor Windows XP maken als je van de bewerkte prx bestanden gebruik maakt, die hier te vinden zijn:

http://www.papajohn.org/Downloads/

In Vista is er een optie om video's in HD te maken, maar die is er in XP niet. (ook niet bij updates). Hier is een kleine tip om films te maken voor dingn zoals YouTube(and google video), PS3's, etc, en ook betere beeld dingen die Vista ook kan doen.

Sla de bewerkte PRX bestanden op in:

C:\program files\Movie Maker\shared\profiles

Wanneer je klaar bent met het bewerken van een filmpje in WMM, kun je een HD-resolutie kiezen van de profielen. Dus als je videokaart HD aankan, kun je HD films maken van je opgenomen stuff.

(Note: Dit maakt de slechte-kwaliteits dingen niet beter, alleen groter)

Benodigdheden: Windows Movie Maker 2 voor Windows XP, high-end videokaart (moet HD aankunnen, dus video resoluties van 120*720 en groter), Windows Media 9 of nieuwer, 1GB RAM en natuurlijk filmpjes geschoten in HD.

(je kunt natuurlijk HD produceren met mindere hardware, maar het afspelen ervan zal schokkerig zijn, als het al überhaupt lukt. Maar het is het proberen waard.)

Bewerkt: door Thundercover

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...