Jump to content

Windows 7, maar nu weer naar XP


Sprunk

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb zojuist de testversie van Windows 7 (De RC 7100) geinstalleerd op mijn PC. Maar ik heb alle programma's en games nog op XP staan. Nu wil ik weer terug naar XP maar mijn PC vraagt bij het opstarten nu niet welk OS ik wil laden, maar laad gewoon Windows 7.

Weet iemand een manier of programma om zo'n keuze scherm te maken/herstellen. Want ik moet nu toch echt weer naar XP.

alvast bedankt! _O_

Sprunk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had dit probleem ook en moest Format C: doen -.-

Dan ben ik dus alles kwijt. :-(

Naja, dan installeer ik XP pro wel weer opnieuw. :zz:

Tip voor de volgende keer gebruik een programma zoals Paragon Partition Manager en maak een nieuw schijfnummer aan zodat je het daar op kunt installeren en de andere computer niet kwijt bent. Je kunt dan aan het begin van het opstarten gewoon kiezen welke Windows of OS je neemt. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had dit probleem ook en moest Format C: doen -.-

Dan ben ik dus alles kwijt. :-(

Naja, dan installeer ik XP pro wel weer opnieuw. :zz:

Probeer anders eens je Windows XP installatie met de CD te herstellen, dit heeft voor mij ook gewerkt (alleen in de combinatie 2000 - XP)

Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt het ook gemakkelijker oplossen, als je zeker weet dat Windows XP er nog op staat:

1. Steek de Windows XP CD-Rom in de CD speler.

2. Start de computer opnieuw op, zorg ervoor dat je in de Windows XP setup komt.

3. Bij het eerste menuutje de "R" van Repareren kiezen. Je komt nu in een MS-DOS omgeving

4. Meld je aan bij de goede (Win. XP) installatie en voer vervolgens het administrator wachtwoord in.

5. Typ Fixboot. De pc zal een waarschuwing geven: gewoon j/y geven.

6. Herstart de Pc. Als het goed is start nu automatisch Windows XP op.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...