Jump to content

Guitar guide


GwnHugo

Recommended Posts

j0283937.gif

Guitar guide

Gitaar spelen?

De gitaar is een heel erg mooi instrument. Het heeft een mooie geschiedenis en het is nog mooier om er op te spelen. Daarom wil ik jou graag leren om gitaar te spelen zodat je nummers die je zelf leuk vindt kan spelen en je eigen nummers kan maken. Gitaar is niet een instrument als alle andere instrumenten. Een bassist of een drummer kan moeilijk in zijn eentje spelen, maar een gitarist kan makkelijk solo spelen. Het is echter veel leuker om samen met anderen te jammen, covers te doen of zelf nummers te maken. Gitaar is niet zomaar geluid, het is het mooiste instrument dat er is. Het is gewoon niet te beschrijven hoe mooi het is om gitaar te spelen. Zeker als je het goed kan is het geweldig. Zo kan je muziek maken die niemand anders heeft gemaakt, maar die jij heel erg mooi vindt. Dat betekent dat je niet afhankelijk bent van artiesten die hun eigen stijl spelen. Met de gitaar kan je ook alle kanten op. Van Metal tot klassieke muziek, het kan allemaal met een gitaar. Kortom, ik wens je heel veel succes met het bespelen van de gitaar!

Waarom?

Het antwoord op deze vraag is heel erg simpel. Ik vind het gewoon leuk om mijn kennis over de gitaar te delen. Ik weet dat ik het zelf ook heel erg leuk zou vinden als zo'n site bestond. Maar zou het wel fijn vinden om reacties van jullie te krijgen. Als er namelijk niemand de lessen volgt heeft het ook niet zoveel zin om er mijn best voor te doen. Ook doen wij het omdat er nog weinig mensen zijn die dit aanbieden. Er zijn wel heel veel sites waarop je gitaar kan leren spelen, maar die zijn allemaal in het Engels. Deze lessen zijn allemaal in het Nederlands, dus veel makkelijker te begrijpen. Ook geef ik niet alleen lessen in het spelen van de gitaar, maar ook in de geschiedenis, waar een gitaar van gemaakt is enzovoort. Genoeg redenen om dit te doen dus!

Zelf meehelpen

Houdt jij zelf ook heel erg van de gitaar en kan je goed gitaar spelen? Dan mag je meehelpen met mij! Je mag dan zelf lessen maken, lessen bewerken en tabs maken. Ook kan je meehelpen als je ideeën hebt. Stuur voor deze dingen een persoonlijk bericht naar hugotje112.

Lessenoverzicht

Dit is het overzicht van alle lessen die ik je ga geven. Er zullen in de loop van de tijd nog wel lessen bij komen. Ook komen er nog tabs bij, maar eerst ga ik jullie de basis leren.

1. Soorten gitaren en hun onderdelen

2. Een goede gitaar kopen

3. De geschiedenis van de gitaar

4. samen spelen

5. Tabs

Leren spelen wat je zelf leuk vind.

Ik leer mensen ook aan de hand van wat ze leuke muziek vinden gitaar spelen. Dit is meer voor mensen die van pop of rock muziek houden. Als je dan bijvoorbeeld van Punk muziek houdt is het ook leuk om dat meteen al te kunnen spelen. Dus dan beginnen we bij de basis van Punk, want niet alle nummers van professionele artiesten zijn moeilijk! Daarna leer je steeds nummers van een iets hoger niveau tot je uiteindelijk de muziek kan spelen die je wilt spelen. Dan kan je je eigen nummers gaan schrijven. Als je deze manier van les wilt moet je een pb naar mij sturen. Dit moet namelijk aan jouw stijl aangepast worden. Let wel op: Bij gewone lessen leer je over het algemeen beter gitaar spelen. Alleen als je gewoon niet de discipline kan opbrengen om klassiek gitaar te leren spelen moet je dat niet doen. Het belangrijkste aan gitaar spelen is namelijk dat je er plezier in hebt!

Behalve dat de lessen op het forum komen te staan komen ze ook op de site. Hierop kan je alle dingen over gitaar bij elkaar vinden. De URL van de site is www.gitaar.at.ua. Ga hier snel naartoe!

Hugotje112

Bewerkt: door Hugotje112
Link to comment
Delen op andere websites

Mooi bedacht! :klap:

Maaré, er staat nergens de definitie van snaar in les 1.

Bedankt!

Maar ik denk dat de meeste mensen wel weten wat een snaar is toch?

Maar ik zal het dan wel even veranderen ;)

hugotje112

Link to comment
Delen op andere websites

Is de Gibson SG'61 Reisue een mooie beginners gitaar? 0_0

Nee niet echt :duh:

Ik zou dan eerder beginnen met een epiphone. Dat zijn ook goede gitaren hoor.

Maar Gibson is heel erg goed, alleen zou ik er niet meteen mee beginnen. ;)

hugotje112

Link to comment
Delen op andere websites

Is de Gibson SG'61 Reisue een mooie beginners gitaar? 0_0

Nee niet echt :duh:

Ik zou dan eerder beginnen met een epiphone. Dat zijn ook goede gitaren hoor.

Maar Gibson is heel erg goed, alleen zou ik er niet meteen mee beginnen. ;)

hugotje112

Het was ook maar een grap, de meeste beginners zullen sowieso niet meteen een gitaar van meer dan 1000 euro nemen.. Een vriend van mij speelt al een jaar of 2 gitaar en heeft nu dus zo'n Gibson SG 61 Reissue uit 1984, echt een super gitaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Is de Gibson SG'61 Reisue een mooie beginners gitaar? 0_0

Nee niet echt :duh:

Ik zou dan eerder beginnen met een epiphone. Dat zijn ook goede gitaren hoor.

Maar Gibson is heel erg goed, alleen zou ik er niet meteen mee beginnen. ;)

hugotje112

Het was ook maar een grap, de meeste beginners zullen sowieso niet meteen een gitaar van meer dan 1000 euro nemen.. Een vriend van mij speelt al een jaar of 2 gitaar en heeft nu dus zo'n Gibson SG 61 Reissue uit 1984, echt een super gitaar.

Ik vind dat ook wel best snel. Ik speel al een paar jaar op mijn squier telecaster. Prima gitaar! :Y

hugotje112

Link to comment
Delen op andere websites

goede walkthrough, ik kan niet wachten op de volgende hoofdstuk, vingeroefeningen, krijg erg vaak last van kramp na een potje gitaar spelen, en wil echt mijn vingers trainen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik speel ook gitaar ik heb een Epiphone LP en een Squier Strat:tu:

Na de zomer ben ik van plan om een ESP te kopen ^_^

Een leuk Topic dit :D

Bewerkt: door Motley.Crue
Link to comment
Delen op andere websites

goede walkthrough, ik kan niet wachten op de volgende hoofdstuk, vingeroefeningen, krijg erg vaak last van kramp na een potje gitaar spelen, en wil echt mijn vingers trainen.

Als je kramp hebt in je vingers moet je vooral heel veel blijven spelen. Het is niet zo dat als je minder speelt dat je dan ook minder kramt krijgt. Je moet er gewoon even doorheen bijten. Je merkt vanzelf dat het beter gaat. ;)

hugotje112

Link to comment
Delen op andere websites

De Yamaha RGX A2 is vet :

afbeelding

Zal wel duur zijn.

Inderdaad! Maar hij is niet zo duur hoor. Iets meer dan 400 euro. Voor een gitaar die zo cool is valt dat best mee.

hugotje112

Link to comment
Delen op andere websites

De Yamaha RGX A2 is vet :

afbeelding

Zal wel duur zijn.

Inderdaad! Maar hij is niet zo duur hoor. Iets meer dan 400 euro. Voor een gitaar die zo cool is valt dat best mee.

hugotje112

Weet je eigenlijk waar ik een starterspakket kan kopen voor niet superveel geld, liefst met een versterker erbij. En andere accessoires.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...