Jump to content

Ik kan de grafische instellingen niet verlagen


B108

Recommended Posts

Mijn grafische instellingen en resolutie staan hoger dan ik zou willen. ik zet ze dus lager (op medium ipv op high), en save de instellingen. maar wanneer ik GTA opnieuw start, staat alles weer op high. Blijkbaar slaat het spel mijn grafische instellingen dus niet op. Eerst had ik dit probleem niet, maar nu dus wel :-( Wat kan ik hieraan doen?

Bewerkt: door B108
Link to comment
Delen op andere websites

ja, dat maakt geen verschil. Nog even zeggen dat ik niet zelf die instellingen zo hoog heb gezet. Het is alsof Gta de instellingen automatisch zo zet elke keer ik het spel start. Ik heb gisteren .net framework 3.5 geinstalleerd en toen ik vandaag GTA startte sonden mijn instellingen veel hoger dan voordien.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet deze wijzigingen eerst bevestigen voordat je dát menu verlaat. Voor de controller de Y-toets (of die daarmee correspondeert) of kijk anders even zelf rechts onderin welke knop op je toetsenbord. ^_^

Dat doe ik :-) Maar werkt niet.

Bewerkt: door B108
Link to comment
Delen op andere websites

Je moet deze wijzigingen eerst bevestigen voordat je dát menu verlaat. Voor de controller de Y-toets (of die daarmee correspondeert) of kijk anders even zelf rechts onderin welke knop op je toetsenbord. ^_^
Dat doe ik :-) Maar werkt niet.
Waarschijnlijk heb je last van de beveiliging voor het overschrijven van een bestand ergens in Program Files > Rockstar Games > GTA IV .. door IV met Administrator rechten te starten zou je het spel ook de rechten geven om dat bestand te overschrijven. Misschien dat je het dan wel kan opslaan. Dit is slechts een suggestie. Succes ^_^
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even die laatse beta drivers van Nvidia eraf gegooid en nu werkt het weer normaal.

Ik ga de drivers nu opnieuw installeren en kijken of het probleem zich opnieuw voordoet.

Oké, ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd en het probleem is er weer.

Het ligt dus aan de drivers. Iemand een oplossing?

Bewerkt: door B108
Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk heb je last van de beveiliging voor het overschrijven van een bestand ergens in Program Files > Rockstar Games > GTA IV .. door IV met Administrator rechten te starten zou je het spel ook de rechten geven om dat bestand te overschrijven. Misschien dat je het dan wel kan opslaan. Dit is slechts een suggestie. Succes ^_^

Aanvulling hier op:

Rechtermuisknop op de map GTA IV, en 'alleen lezen' uitzetten.

Link to comment
Delen op andere websites

helemaal niet!! ik had het ook zonder die drivers, je meot het niet ingame veranderen, maar in dat menu van Start etc etc. daar bij graphics en dan werkt het wel. ook daar slaat ie het niet op, maar wel wanneer je het spel daarna gelijk start. ;) althans was bij mij zo.

Bewerkt: door MooslessC
Link to comment
Delen op andere websites

Het ligt dus enkel en alleen aan de 180.84 drivers. Vreemd

Nee hoor, dat was ook al voor die drivers. heb er zelf ook last van

Rechtsklik op je Snelkoppeling

Dan zie je bij DOEL de link naar GTA

Zet dit er achter

-nomemrestrict -norestrictions

Dus dan krijg je ong Dit:

"D:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -nomemrestrict -norestrictions

Dan kun je het veranderen :) alleen slaat ie het niet altijd op.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen problemen om de instellingen te veranderen. (Ik heb die snelkoppeling ook al) Het enige probleem is dat, als de drivers geinstalleerd zijn, gta de opstellingen niet opslaat. Zonder de 180.84 drivers slaat gta de opstellingen wel op. Ik heb die beta drivers eraf gegooid, ze maakten toch niet echt een verschil.

Bewerkt: door B108
Link to comment
Delen op andere websites

Zodra je die nieuwe drivers hebt geïnstalleerd moet je het settings.cfg bestand verwijderen.

Onder XP:

PATH: C:\Documents and Settings\<INLOGNAAM>\Local Settings\Application Data\Rockstar Games\GTA IV\Settings\settings.cfg

Onder Vista:

PATH: C:\Users\<INLOGNAAM>\Local Settings\Application Data\Rockstar Games\GTA IV\Settings\settings.cfg

Vista path ben ik niet zeker van.

De mappen Local Settings & Application Data zijn niet zichtbaar met explorer als je verborgen bestanden niet zichtbaar maakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Zodra je die nieuwe drivers hebt geïnstalleerd moet je het settings.cfg bestand verwijderen.

Onder XP:

PATH: C:\Documents and Settings\<INLOGNAAM>\Local Settings\Application Data\Rockstar Games\GTA IV\Settings\settings.cfg

Onder Vista:

PATH: C:\Users\<INLOGNAAM>\Local Settings\Application Data\Rockstar Games\GTA IV\Settings\settings.cfg

Vista path ben ik niet zeker van.

De mappen Local Settings & Application Data zijn niet zichtbaar met explorer als je verborgen bestanden niet zichtbaar maakt.

Klopt inderdaad. Heb ik ook gedaan. Maar als je dat gedaan hebt start je Rockstar Games club op. Je verlaagt de instellingen waarna je het opslaat. Je speelt niet en je start ook geen benchmark. Je verlaat dus het spel. Dan, als je het weer start zullen ze verlaagd zijn en blijven. Het werkt enorm goed en heeft al mijn problemen opgelost.

Succes.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...