Jump to content

Wat is je besturingssysteem?

Recommended Posts

• Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• ifc3

6

• Thundercover

3

• Schno009

2

• Insanity Prawn Boy

2

Geplaatst:

Windows xp Home Edition :D Ik vraag me eigenlijk al een tijdje af wat nou het verschil is met xp ''Professional'' ''Home Edition'' ect. Kan iemand mij dat uitleggen?

Global.

Geplaatst:
Windows xp Home Edition :D Ik vraag me eigenlijk al een tijdje af wat nou het verschil is met xp ''Professional'' ''Home Edition'' ect. Kan iemand mij dat uitleggen?

Global.

Wikipedia zegt:

Windows XP Home Edition is gericht op thuisgebruikers, wat nog niet eerder voorkwam bij Windows NT-versies. Vorige versies van Windows NT werden namelijk vooral bedrijfsmatig gebruikt. De 'Home'-editie is goedkoper en biedt minder functies.

Windows XP Professional is bedoeld voor bedrijven, en heeft daarom ook meer bedrijfsgerichte functies, zoals betere netwerkondersteuning, bestandsbeveiliging en ondersteuning voor twee processors. Ook maakt Internet Information Server (IIS), waarmee onder andere websites gehost kunnen worden, alleen deel uit van Windows XP Professional.

Zelf gebruik ik ook home.

Geplaatst:

Waar staat Mac en Linux? Ik heb op mijn laptop (vrij oude laptop) Linux Ubuntu staan, ik heb daar Ubuntu opgezet omdat dat een zeer lichte OS is.

Op deze PC heb ik Windows XP Pro staan wat mij het meest geschikt lijkt als PC (niet het beste) ik bedoel dus dat alle programma's bijna op XP draaien enzo en dat dat dus het handigste is om mee te werken...

Geplaatst:

Op mijn nieuwe computer is Windows XP Home Edition geinstalleerd en ik ben er zeer blij mee. Op andere computers hier in huis is de Professionele versie geinstalleerd, ook een goede OS.

:)

Geplaatst:

Ik heb dualboot.

windows pro & linux ubuntu

Ik merk dat ik steeds vaker in linux inlog, veel leuker, veel beter en tis gratis :D_O_

greetz.>dumble

Geplaatst:

Ik heb nu windows xp home edition, maar windows vista uitkomt, wil ik een nieuwe computer kopen.

Geplaatst:

Windows XP Professional Edition, omdat ik het in sommige opzichten beter vind dan XP Home. Bijvoorbeeld bij het onthouden van het wachtwoord van onze netwerkschijf, dat de Home Edition voor één dag blijft onthouden en Pro voor altijd.

In tegenstelling tot een aantal voor mij hoef ik niet meteen Vista. Ten eerste omdat op mijn eigen laptop helemaal geen Vista past, en ten tweede omdat Vista in het begin nog vol bugs zal zitten. Wel wil ik graag de Vista Premium of Ultimate, omdat die volgens mij vergelijkbaar zijn met XP Pro, alleen dan natuurlijk beter ^_^

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb Windows 3.1 :Y Uhm ik bedoel Windows XP Professional Edition. :puh:

En ik zou Vista Ulitimate wel willen =D

Bewerkt: door ikt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...