Goliat Geplaatst: 16 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2006 Ik kwam er laatst achter hoe je snel een afbeelding kan opslaan als een ander format. Het is vrij snel gepiept, Windows XP is wel vereist, ik weet niet of dit ook bij Vista kan maar dat zal waarschijnlijk wel.. Afbeeldingen converteren Inleiding Meestal is het zo dat wanneer je een ingame screen maakt de afbeelding in de C:/Fraps/ map deze boven het aantal toegestane KB van Imageshack is en daardoor niet direct uploadbaar is. Wanneer dit zo is start men Microsoft Paint en opent de afbeelding en zoekt ‘m helemaal tussen alle andere afbeeldingen en slaat deze vervolgens op als .JPG . Er is echter een veel simpelere en snellere manier. Ik gebruik hier als voorbeeld een screen uit de Fraps map van de game MTA: SA Stap 1 Open de Fraps map Stap 2 Open je afbeelding, in dit geval dus een screen uit MTA: SA Het is belangrijk dat je ‘m met ‘’Windows-viewer voor afbeeldingen en bestanden’’ opent, normaal gesproken gaat dit automatisch als je dubbel-klikt op je plaatje, maar als je andere programma’s op je PC hebt staan die afbeeldingen kunnen bekijken dan is dit niet per definitie het geval. Bij mij heb ik bijvoorbeeld Microsoft Office Picture Manager ook nog eens op mijn PC staan. Stap 3 Druk nu op de Blauwe diskette en selecteer JPG of een ander bestands format waarnaar toe je het wil converteren. Druk vervolgens op opslaan, je ziet dat de afbeelding al standaart de zelfde naam heeft maar alleen is opgeslagen als JPG, ook staat hij gelijk in de zelfde map, je bestaande BMP blijft overigens wel bewaard. Reageren
Kraay Geplaatst: 17 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2006 Mooie tut, alleen als je het voor fraps doet lijkt me dit handiger: Maar voor andere afbeeldingen is dit zeer handig! KUTGW Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.