Jump to content

windows xp op apple ?

Recommended Posts

Geplaatst:

het kan volgensmij wel, maar windows kost ongeveer 300 euro, dus dat is niet aan te raden. kan je beter gewoon gelijk een windows pc kopen.. (ben je goedkoper uit)

Geplaatst:
het kan volgensmij wel, maar windows kost ongeveer 300 euro, dus dat is niet aan te raden. kan je beter gewoon gelijk een windows pc kopen.. (ben je goedkoper uit)

Windows XP Home Edition Service Pack 2 kost op dit moment zo'n 100 euro, als je professional wil ben je inderdaad 300,- kwijt maar je hebt professional alleen nodig voor (LAN)Netwerken, dus ik denk dat je aan Home edion wel genoeg hebt. En het kopen van een PC met windows is natuurlijk nooit handig omdat een deel van de prijs van windows natuurlijk altijd in de prijs van de PC zit.

Geplaatst:

Ik heb laatst gelezen dat Apple een PC op de markt gaat brengen die zowel Apple als Microsoft besturingssysteem ondersteund.

Je zal hier dus inderdaad Windows XP op kunnen draaien.

Het nadeel is uiteraard dat je die PC eerst nog moet kopen en dat zal vast niet goedkoop zijn. Ook is deze PC voor zover ik weet nog niet uit, dus geduld is een schone zaak :clown:.

Geplaatst:

Microsoft Windows XP:

Kan op een Mac draaien. :) (alleen Intel Core Dual versies :puh: ) KLIK Je moet dan natuurlijk wel Windows XP en een Mac hebben. :bonk: Als je al een Windows XP CD hebt kan je natuurlijk ook gewoon een nieuwe key kopen. :engel:

Microsoft Windows Vista:

Kan ook op een Mac draaien :clown: (ook alleen Intel Core Dual versies :bonk: ) KLIK (build 5308) Verder het zelfde verhaal als hier boven alleen dan met Windows Vista natuurlijk. :clown:

Geplaatst:

maar ik wil een apple laptopje koopen maar gaat het daar ook mee (als je de cd gewoon er in steekt en het instaleerd ) gaat dat ?? :cab:

Geplaatst:
maar ik wil een apple laptopje koopen maar gaat het daar ook mee (als je de cd gewoon er in steekt en het instaleerd ) gaat dat ?? :cab:

Ja, ik denk het wel (sla me niet dood als het niet zo is) ik heb hier thuis ook een linux en een windows op 1 laptop draaien en dat werkt perfect. Je kan dan kiezen als je opstart Windows of Linux.

Geplaatst: (bewerkt)

Nee! Dat gaat niet zomaar. OS X is niet gemaakt op om windows-gebaseerde hardwaresyetemen te draaien. Apple heeft daarentegen iets nieuws op de markt gebracht: BootCamp, dit programma zorgt ervoor dat je Windows kan installeren als dual-boot op een Apple Machine. (Alleen op de nieuwste apple's met een Intel-processor uiteraard)

Edit: Linux kan je uiteraard wel gewoon installeren op een normale PC, omdat daar verschillende versie's van zijn.

Bewerkt: door Bless
Je moet alleen de toets ''c'' ingedrukt houden! :cab: (ook op laptops van Apple) De bestaande partitie verwijderen en een nieuwe NFTS (Apple is HFS+) aanmaken. (kan gewoon met de installatie CD/DVD) En dan natuurlijk gewoon windows installeren. :puh: (geen ervaring met windows installatie KLIK)

@Bless: OS X kan gewoon op een windows pc draaien je moet alleen de Maxxus versie hebben dan draait ie gewoon. :bonk: Ik heb hem ook zo bij mij draaien. :clown: (10.4.1 & 10.4.3) Kijk dan ook ff naar mijn eerste post in dit topic in die links van mij word uitgelegt hoe je windows op een mac kan installeren. :) (Engels)

Bewerkt: door wizkid4590
Geplaatst:

:bonk::cab: WACh ik kan niet volgen :cab:

efe laaten zien welke laptop ik wil http://www.apple.com/benl/ibook/ ( de kleinste )

dus als ik hem koop en ik steek de windows xp H E er in dan kan ik hem gewoon installeeren ??

of moet je een speciaale windows xp versie hebben daar voor ???

en als het niet kan is er dan een programa waar je programma's van windows op een mac kan zetten ??

Geplaatst:

Nope, daar ga je geen Windows op kunnen draaien. Aangezien die Apple computer geen gebruikt maakt van de Intel-processor technologie, maar nog van de (verouderde) PowerPC-processor technologie. Moest je een apple pc kopen met een intel processor dan kan je daar BootCamp op installeren en zo Windows. Maar met die laptop niet, nee.

Geplaatst:

Bless heeft gelijk op een iBook kan je Windows niet draaien!

Je kan Windows wel draaien op een:

1. iMac Intel
  2. Mac Book Pro
  3. Mac Mini Intel

Anders kan je Windows niet op een Mac draaien!!!

Geplaatst:
Bless heeft gelijk op een iBook kan je Windows niet draaien!

Je kan Windows wel draaien op een:

1. iMac Intel
  2. Mac Book Pro
  3. Mac Mini Intel

Anders kan je Windows niet op een Mac draaien!!!

ok bedankt maar ik ga die ibook toch kopen :)

je kan hem namelijk in fnac kopen en world of warcraft gaat erop !!

( en ik weet zeker dat de laptop zwaar genoeg is want thuis heb ik nog een laptop liggen die maar 800 mhz

32 mb video 512 mb ram 40 gb hard disc dus gaat het ook wel lukken op die ibook :)

toch bedankt iedereen voor de reacties :klap:

Oke :D suc7

bedankt ik krijg 20 mei de laptop :cya:

EDIT : bestaat er een program dat je windows games er op kan draaien ??

Bewerkt: door hydra-hunter-cheata

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...