Jump to content

Welke Browser gebruik jij

Browser Poll  

143 leden hebben gestemd

1. 1. Welke Browser gebruik jij?

• Internet Explorer
      47
    • Mozilla FireFox
      89
    • Opera
      5
    • Safari
      0
    • Chrome
      0
    • Anders, namelijk...
      2

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Om op Internet te komen heb je een Browser nodig. Iedereen heeft er dus eèn. De meeste mensen gebruiken Windows op hun PC en hebben dus standaard Internet Explorer maar er zijn natuurlijk alternatieven.

Internet Explorer 7.0

De nieuwste Internet Explorer van Microsoft is versie 7.0. Het is wel nodig om een legaale windows te hebben want anders gaat hij niet werken. Het uiterlijk van 7.0 lijkt in veel opzichten wel op die van FireFox maar toch kan je zien dat de mensen van Microsoft niet hebben stil gezeten. Alles werkt lekker en het surfen gaat snel genoeg.

Ook het Lettertype dat wordt gebruikt is heerlijk. Lezen en schrijven op de computer was nog nooit zo lekker :)

Internet Explorer 7.0 Download

Mozilla FireFox 2.0

Mozilla FireFox kwam volgens mij als eerst uit met het gebruik van zogenaamde Tabs. Het werkt namelijk heel simpel. Je drukt op de toets combinatie CTRL+T en je opent een nieuwe webpagina zonder een overvolle taakbalk te krijgen. Ook het surfen in FireFox werkt lekker. Pagina's worden goeg weergegeven.

Minpunt is wel dat je soms veel extensies moet downloaden en dat kan best vervelend zijn.

Het veranderen van het uiterlijk in FireFox is ook heel erg handig.

Mozilla FireFox 2.0

Opera 9.0

Opera heb ik een paar weken gebruikt maar daarna ben ik weer snel overgestapt op een andere browser. De browser werkt vind ik erg langzaam op bijvoorbeeld Laptops, tenminste bij mijn Mentor zat er geen gang in. Voor de rest vind ik Opera wel een goede browser.

Opera

Genoeg over de Browsers, mijn vraag;

Welke Browser gebruik jij en waarom?

Ik gebruik Internet Explorer 7.0. Bovenstaand staat al een beetje beschreven waarom. Ik heb een legaale windows en de browser werkt zoals hij moet werken.

Gelieve argumenten voor je mening te geven, geen fanboys gedrag....dit zou de poll verpesten

Bewerkt: door Thundercover
  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Thundercover

3

• marcootje

2

• Dvt

2

• NickyHendriks

2

Geplaatst:

Ik maak gebruikt van Mozilla's Firefox, simpelweg omdat hij sneller werkt en betere cookie instellingen heeft.

Geplaatst:

Ik gebruikte IE 0.6 en heb spijt dat ik zojuist heb ge-upgrade naar 0.7. IE 0.6 was overzichtelijker, gebruiksvriendelijker en mooier van uitzicht ook. :(

Geplaatst:

Ik gebruikte vroeger IE6 maar ben overgestapt door een vriend die me FireFox aanraadde en sinds die gebruik ik nu altijd FireFox. Hij werkt gewoon zeer prettig en ik vind hem zeer overzichtelijk!

Geplaatst:

Mozilla Firefox 2.0 ftw. Veel gebruiksvriendelijker. Deze browser moet in de toekomst gewoon standaard op je computer staan.

Er zijn hier al meerdere topics over dit onderwerp:

Ouder

Oudere

Oudste

Geplaatst:

Ik gebruik uiteraard Firefox.

EI7 werkt ineens hier niet meer.

en was altijd ook al langzamer.

en ik denk dat ik Opera ook meer een keer ga proberen.

alleen er is 1 nadeel met firefox, bij sommige site's staan alle teksten niet helemaal goed.

of de site ligt helemaal door elkaar

Geplaatst:

Tabs zaten ook al in FireFox 1.5. Dit was één van de redenen dat ik ben overgestapt. Mijn IE6 is niks meer vergeleken met FireFox 2.0, wat ik nu gebruik. Ook die uitbreidingen (extensies en add-ons) en de skins maken het veel beter. Ik heb geen ervaringen met IE7.

Geplaatst:

FireFox. Met een skin die alle opties van 1.5 weer terug laat komen. (Zoals de acties bij het zoeken). En we hebben ook IE7. Maar vind ik die iets minder handig. Ik weet niet waarom... De knoppen zijn te lomp. En je kunt niet veel instellen.

Geplaatst: (bewerkt)

FireFox met een hele waslijst aan extensies. Ik ga voor geen goud terug naar IE.

Edit: @ hieronder: Probeer deze extensie eens, daarmee kan je een nieuw tabblad openen in FireFox als een met Internet Explorer geladen pagina.

Bewerkt: door Preddy
Geplaatst:

Ik gebruik Firefox, omdat hij lekker snel is.

Soms gebruik ik ook IE 7.0 omdat anders sommige pagina's niet goed worden weergeven.

Maar meestal toch wel Firefox. :Y

BTW: De Nederlandse versie van IE 7.0 is ook uit! Download hem hier.

Geplaatst:

Ik gebruik Mozilla Firefox, de reden daarvan is omdat veel mensen dat aanraden. Het is veiliger en iets sneller dan Internet Explorer. :)

Geplaatst:

Ik heb op IE7 gestemd, omdat ik dat gewoon een hele fijne browser vind, gewoon om een veel beter design als IE6, en omdat je nu ook met tabs kunt werken. Soms gebruik ik ook wel eens Firefox 2.0. Wat ik daar goed aan vindt zijn de koppelingenbalk, natuurlijk tabs en de uitgebreide mogelijkheden om cookies enzo te wissen. Maar sinds IE deze functies ook allemaal heeft, ben ik die toch weer gaan gebruiken.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...