Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Goedemorgen allemaal :puh:

Ik was een beetje aan het rommelen, en ik vraag me nu af hoe ik in GTA SA de explosies groter maak. Niet de textures of in effects.fxp, maar echt als je een bom laat vallen dat al het leven in Los Santos weggevaagd is. Ik heb al iets in Weapon.dat geprobeert maar nu schiet de (niet hittegeleide) rocket launcer i.p.v. normale raketten een hittegeleide raketLANCEERDER (het ''projectiel'' heeft dus het model gekregen van een hittegeleideraketlanceerder) af.

Waar kan ik het explosie-effect van een wapen dus editen?

(Een klasgenoot heeft een soort van Hiroshimabom voor de Hydra gedownload, maar wil de link niet geven. En ook is die mod nog een SCM-mod. Maar hij zegt zoveel dus...)

PS. Ik bedoel dat de explosie extreem sterk is, dus dat je van var nog damage kan hebben, en niet dat de textures/lichteffecten simpelweg alleen groter worden.

Bewerkt: door ikt
  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• ikt

16

• .:TOM:.

13

• GTA_XP

6

• gta-pilot

1

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Nou, het valt tegen als je probeert ze te vergroten.

Ze zitten eigenlijk toch in de effects.fxp.

Daar staan info in welke kleur ze hebben, hoe groot ze kunnen worden

en op welke afstand ze ontploffen.

Het klinkt ongeloofwaardig, maar ook al maak je de textures 2048x2048.

Ze blijven klein, je zult toch in effects.fxp moeten leren hoe ze in elkaar zitten.

Nou.. Wat kun je eraan veranderen? Ik heb er al in rondgekeken, maar volgens mij zijn het alleen de lichteffecten. Iets ge-edit, even uittesten straks..

Bewerkt: door ikt

EDIT Zie mijn volgende post ! EDIT

Nou.. Wat is hier dan te doen? :puh:

FX_PRIM_BASE_DATA:
NAME: explosion
MATRIX: 1.000 0.000 0.000 0.000 1.000 0.000 0.000 0.000 1.000 0.000 0.000 0.000 
TEXTURE: fireball6
TEXTURE2: NULL
TEXTURE3: NULL
TEXTURE4: NULL
ALPHAON: 1
SRCBLENDID: 4
DSTBLENDID: 1

NAME: explosion is de naam

MATRIX: 1.000 ... geen idee

TEXTURE: fireball6 is de naam van de texture

TEXTURE2: NULL -

TEXTURE3: NULL - - - andere mogelijke textures

TEXTURE4: NULL -

TEXTURE4: NULL

ALPHAON: 1 of je een alpha in je texture gebruikt

SRCBLENDID: 4 - _

DSTBLENDID: 1 - geen idee

.:TOM:. :cya:

Bewerkt: door .:TOM:.

Gisteren halfuurtje besteed aan lezen van effects.fxp en daarna een een kwartiertje besteed aan met ermee te klooien. En dit kwam er uit :

EDIT: Betere versie ^_^ :TIDE

Big Bang mod

Uitleg :

Deze mod vervangt de effect.fxp en maakt de explosies van een auto in GTA SA ongeveer ja 20 - 100 keer groter.

Hoe te installeren :

Vervang de originele effects.fxp met mijn effects.fxp. Deze staat in de folder models.

Rockstar Games/GTA San Andreas/models.

Sreenshots :

screenshotrz3.jpg

PS: 20 tot 100 keer is wat overdreven ik weet de exacte waarde niet.

Nu aan het zoeken naar manier om zoals ikt zei heel San Andreas op te blazen.

Als iemand me kan helpen post hier !

BOEM.rar

Geplaatst:

Nee, dat bedoel ik niet :puh: De ''damage''afstand is nog steeds hetzelfde... En alleen voertuigontploffingen hebben die texture. Ik heb zelf wat uitgevogeld en het is nog groter geworden (gewoon de dinges bij de dinges groter maken dan bij de andere dinges :puh:)

Ik weet wat je bedoelt maar dit is een begin ik heb al de matrix proberen te veranderen maar niks gebeurde. Ook de radius en de coll.

Niks werkt :@

Of dit wordt gedaan in scm of dit is hardcoded of ik heb iets over het heeft gezien :o

Zeker dat je vriend niet liegt ? Als hij de link niet wil geven vindt ik dat toch raar.

In principe zou dit mogelijk moeten zijn, je maakt een thread met scm je geeft aan

wanneer een voertuig ontploft dat alle actors en voertuigen ontploffen of sterven in een bepaalde range en dan alleen nog een grotere ontploffing maken. Juist gevraagd aan scmster en deze denkt dat het mogelijk is :puh:

Effe wat opcodes opzoeken en code maken.

Geplaatst:

Daar moet je iets met LUA doen, dat kan in GTA gewoon niet. Je moet gewoon met het SCM-gedoe werken... En ik ben in weaponsdat aan het kijken of daar iets over effectieviteitsafstand staat :puh:

Ik zal daar ook eens kijken, Dutchy3010 zegt dat het mogelijk is maar wel nogal lastig.

Tom :cya:

Vind je het erg als ik straks een probeersel van m'n weapon.dat naar jou stuur want gta start niet meer op en heb cd aan vriend uitgeleend, ik ga er morgen om :puh: Ik was aan het scm modden, compilede en vervange de main.scm en crash zelfs originele scm werkt niet :@

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...