Jump to content

Level Up Systeem


Ymosky

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben (opnieuw na poosje eruit te zijn geweest) weer bezig met mn script, en zit met het volgende:

Ik wil een Level-up systeem maken zodat spelers iedere keer een level hoger kunnen kopen.

(En daaraan gekoppeld dat een hoger level meer commands heeft e.d.)

Dus bijvoorbeeld level 1 -> 2 is 5000$, level 2 -> 3 is 6000$ enz. Nu is het natuurlijk wel mogelijk om een heel stuk script te bouwen met "If playerlevel = 1 en hij heeft genoeg geld dan playerlevel op 2 zetten en geld erafhalen" en zo doorgaan tot een hele hoop levels, maar dat lijkt me niet erg praktisch.

Doel is dus ik level 1 op een bedrag (5000$ ofzo) in kan stellen, en dat iedere level-up dan 1000$ meer kost.

En dat er vervolgens met 1 command /buylevel alles gewoon goed gaat.

Heeft er iemand hier ideeen voor? een voorbeeld misschien of iets dergelijks?

Zo niet, dan schrijf ik gewoon het hele script uit, werkt ook, maarja...

Bij voorbaat dank,

Ymosky

Link to comment
Delen op andere websites

Hier wat codes die je eventueel zou kunnen gebruiken:

#define MAX_LEVEL 6

new PlayerLevel[MAX_PLAYERS];
new LevelCosts[MAX_LEVEL][0] =
{
{1000},
{2000},
{5000},
{10000},
{50000},
{100000}
};

if(strcmp(cmdtext, "/buylevel", true)==0)
{
if(PlayerLevel[playerid] == MAX_LEVEL) 
{
	SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "You already have the highest level!");
	return 1;
}
if(GetPlayerMoney(playerid) <= LevelCosts[PlayerLevel[playerid]])
{
	SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "You don't have enough money!");
	return 1;
}
GivePlayerMoney(playerid, (0-LevelCosts[PlayerLevel[playerid]]);
PlayerLevel[playerid]++;
new string[128];
format(string, 128, "Congratulations! Your level is now: %d",  PlayerLevel[playerid]);
SendClientMessage(playerid, 0x00FF00AA, string);
return 1;
}

Link to comment
Delen op andere websites

Hier wat codes die je eventueel zou kunnen gebruiken:

#define MAX_LEVEL 6

new PlayerLevel[MAX_PLAYERS];
new LevelCosts[MAX_LEVEL][0] =
{
{1000},
{2000},
{5000},
{10000},
{50000},
{100000}
};

if(strcmp(cmdtext, "/buylevel", true)==0)
{
if(PlayerLevel[playerid] == MAX_LEVEL) 
{
	SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "You already have the highest level!");
	return 1;
}
if(GetPlayerMoney(playerid) <= LevelCosts[PlayerLevel[playerid]])
{
	SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "You don't have enough money!");
	return 1;
}
GivePlayerMoney(playerid, (0-LevelCosts[PlayerLevel[playerid]]);
PlayerLevel[playerid]++;
new string[128];
format(string, 128, "Congratulations! Your level is now: %d",  PlayerLevel[playerid]);
SendClientMessage(playerid, 0x00FF00AA, string);
return 1;
}

Is dit niet mogelijk met exp.

Dat je voor level 1 4/4 exp moet hebbe (dus 4 moorden), en dan kun je upgraden naar andere, etc etc...

Rksss

Link to comment
Delen op andere websites

@Sandra,

Bedankt voor de moeite! ga ik binnenkort zeker uitproberen,

het is nu eigenlijk een beetje te warm, ;)

Alleen als ik dit toepas zal ik ook weer een anti-cheat erin moeten zetten (had ik nog ergens liggen, dus dat zal wel lukken) anders kan een money-cheater direct level-up.

En met xp en dergelijke heb ik geen zin in.

@Rks,

is zeker wel mogelijk, om xp's te geven en op te slaan zou je gebruik kunnen maken van Sandra's Acount-systeem, hoef je niet perse het systeem over te nemen, maar daarbij staat duidelijk uitgelegd hoe je dingen kunt opslaan, (xp's bijvoorbeeld :D ) en later gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Is dit niet mogelijk met exp.

Dat je voor level 1 4/4 exp moet hebbe (dus 4 moorden), en dan kun je upgraden naar andere, etc etc...

Rksss

Dit is zeker mogelijk, alleen dan moet je zoiets doen:

new PlayerExp[MAX_PLAYERS];
new NeedExp[MAX_LEVEL][0] = 
{
{4},
{8},
{16},
{32},
{64},
{128}
};

En dan bij OnPlayerDeath:

PlayerExp[killerid] +1;

Dit moet je zelf even uitbreiden met zelfmoord ect.

En je moet het commando zelf maken want daar heb ik nu geen zin in, misschien dat ik dat morgen doe :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...
Hallo,

Ik ben (opnieuw na poosje eruit te zijn geweest) weer bezig met mn script, en zit met het volgende:

Ik wil een Level-up systeem maken zodat spelers iedere keer een level hoger kunnen kopen.

(En daaraan gekoppeld dat een hoger level meer commands heeft e.d.)

Dus bijvoorbeeld level 1 -> 2 is 5000$, level 2 -> 3 is 6000$ enz. Nu is het natuurlijk wel mogelijk om een heel stuk script te bouwen met "If playerlevel = 1 en hij heeft genoeg geld dan playerlevel op 2 zetten en geld erafhalen" en zo doorgaan tot een hele hoop levels, maar dat lijkt me niet erg praktisch.

Doel is dus ik level 1 op een bedrag (5000$ ofzo) in kan stellen, en dat iedere level-up dan 1000$ meer kost.

En dat er vervolgens met 1 command /buylevel alles gewoon goed gaat.

Heeft er iemand hier ideeen voor? een voorbeeld misschien of iets dergelijks?

Zo niet, dan schrijf ik gewoon het hele script uit, werkt ook, maarja...

Bij voorbaat dank,

Ymosky

Is dit niet mogelijk met exp.

Dat je voor level 1 4/4 exp moet hebbe (dus 4 moorden), en dan kun je upgraden naar andere, etc etc...

Rksss

Dit is zeker mogelijk, alleen dan moet je zoiets doen:

new PlayerExp[MAX_PLAYERS];
new NeedExp[MAX_LEVEL][0] = 
{
{4},
{8},
{16},
{32},
{64},
{128}
};

En dan bij OnPlayerDeath:

PlayerExp[killerid] +1;

Dit moet je zelf even uitbreiden met zelfmoord ect.

En je moet het commando zelf maken want daar heb ik nu geen zin in, misschien dat ik dat morgen doe :)

Hoi ik vind het wel leuk dat jullie zon scriptje maken maar ik kom er echt niet aan uit kan iemand hem misschien volledig plaatsen want kben zelf bezig met een gamemode. alleen het level systeem zoasl hier moet er nog inkomen :S. aub niet aankomen met kijk hier van sandra, want dan stapelen bij mij steeds de fouten en problemen op .

Bewerkt: door gamekingz
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...