Jump to content

Manhunt 2 verboden in Engeland

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik kan weer blij zijn, want ik dacht dat Manhunt 2 verboden zou worden in NL, maar goed nieuws; het is voor de Britten :puh:

'Britten die Manhunt-2 willen spelen hebben pech! Ze kunnen het spel niet in Engeland kopen, de Britse Raad voor Filmkwalificatie heeft het spel namelijk verboden. Het is te gewelddadig, sadistisch en wreed. En dat is niet zo raar als je weet waar het spel over gaat: Je bent een uit het gesticht ontsnapt figuur dat vijanden op een zo wreed mogelijke manier moet afslachten.

De Britse Raad voor Filmkwalificatie ziet ook niet hoe het spel aangepast kan worden zodat het wel in Engeland kan uitkomen. Het spel onderscheidt zich juist van andere spellen door de steeds gruwelijkere moorden die je moet plegen.

In Nederland komt het spel gewoon uit in juli. Maar alleen voor 18 jaar en ouder. Je kan het spelen op de Playstation 2, Nintendo Wii en PSP.

Drie jaar geleden werd in Engeland een jongen vermoord door een jongen van 17 die druk was met Manhunt-1. De ouders van het slachtoffer, een jongen die toen 14 was, zeiden dat het spelen van het spel de dader heeft aangezet tot de moord.

Het spel is ontwikkeld in de VS, daar ligt het gewoon in de winkels. Maar misschien niet voor lang. Een Amerikaanse actiegroep die opkomt voor de belangen van het gezin heeft het Engelse verbod aangegrepen om het spel ook in Amerika te laten verbieden.

Het is het eerste spel in 10 jaar dat in Engeland verboden wordt.'

Bron: NOS

Geplaatst:

Tja, dat vind ik echt nep, de britten komen er toch wel aan via eBay, of een andere site/zwarte markt

Geplaatst:
Tja, dat vind ik echt nep, de britten komen er toch wel aan via eBay, of een andere site/zwarte markt

das waar, je kan alles kopen wat bij wet verboden is, via zwarte markt, aan iedere wet kan je ontsnappen, je moet gewoon weten hoe

Geplaatst:
het was tog omdat een missie in een kerk afspeelde of was dat een ander spel

Dat is ook bij Call Of Duty en Mafia, alleen is dat wel heel anders natuurlijk. Is er al is in Nederland een spel verboden geweest?

Geplaatst: (bewerkt)

Nu wil de Nederlandse minister van justitie het ook al verboden hebben... En er klopt geen zak van wat ze op die zoomin filmpjes zegge; het is helemaal niet alleen maar bedoeld om zo gruwelijk mogelijke moorden te plegen. Het is de bedoeling om uit die kliniek te komen en de psycho sfeer (heerlijk he ^_^) te ervaren, en om uit die kliniek te komen moet je ook moorden, en dat gruwelijke is er bij gekomen omdat het anders geen manhunt meer is :) Ik ga actievoeren :puh: Nee, maar ik laat wel mijn mening horen: MANHUNT2 VERBIEDEN=FLAUWEKUL. zo dat is eruit.

En waarom zou dat spel eigenlijk aanzetten tot gruwelijk moorden? Het is veel leuker in het spel dan in het echt: je kutn niet doodgaan, je kunt niet opgepakt worden enzo, dus waarom zou iemand dat na gaan doen :bonk:

En het is geen gesticht, het is een kliniek en het hoofdpersoon is onderdeel van een gruwelijk expiriment.

Bewerkt: door MartyCeha
Geplaatst: (bewerkt)

Dat was bij Resistance: Fall Of Man.... :duh:

Maarja, ik vind het zielig dat bijv. Hirsch-Ballin ook al een verbod op gewelddadige games wilt leggen, het slaat gewoon nergens op.

Het probleem is dat iedereen, zelfs mijn moeder (!), dat begrijpt, behalve de mensen die er over gaan :(

Edit: Ik las net in Het Parool dat in verschillende andere games van R* (GTA in dit geval) het er om gaat prostituees en pimps te vermoorden.... alles wordt negatiever gemaakt, als het maar games zijn :@

Bewerkt: door Dark_GTA_Mike
Geplaatst:

Daar ben ik het dus mee eens.

De overheid neemt die games veel te serieus. :@

En de media die verdraait alles zodat het veel erger lijkt dan het is en zodat ze dus meer kranten verkopen. :kots:

Oke ik heb GTA gespeelt ik heb nu wel zin om een auto te stellen en ook nog wat mensen te vermoorden. :N:N

Denken die mensen nou echt dat iedereen ineens geweldadiger word vanwege games???

Alleen kinderen die al een agressie probleem hebben of mensen die in een kliniek thuis horen hebben hier last van.

Dat heb ik al een aantal keren gelezen in de krant.

(Een psygoloog geeft dan zijn mening over het probleem.)

Geplaatst:

Dat was bij Resistance: Fall Of Man.... :duh:

Maarja, ik vind het zielig dat bijv. Hirsch-Ballin ook al een verbod op gewelddadige games wilt leggen, het slaat gewoon nergens op.

Het probleem is dat iedereen, zelfs mijn moeder (!), dat begrijpt, behalve de mensen die er over gaan :(

Edit: Ik las net in Het Parool dat in verschillende andere games van R* (GTA in dit geval) het er om gaat prostituees en pimps te vermoorden.... alles wordt negatiever gemaakt, als het maar games zijn :@

Ballin wilt geen verbod op gewelddadige games, hij wilt alleen dat winkeliers zich aan de PEGI rating houden. Opzich geen slecht plan.

Geplaatst:

Tsja, er jammer, Manhunt 2 lijkt me een leuke game. Ik denk persoonlijk dat dit geen goede stap was, ze hadden het wel wat milder kunnen aanpakken. En dat een gestoord jochie van 17 iemand vermoord heeft misschien niks met Manhunt te maken, je moet wel meer psychische problemen hebben wil je iemand vermoorden. En als ik het me goed herinner was Manhunt 1 ook 18+, dus ze zouden kunnen beginnen met beter kunnen controleren, in plaats van de game meteen verbieden. In financiel opzicht is het ook erg slecht voor Rockstar, vooral als hij ook nog is in Amerika wordt verboden. Ik vind dat dit echt werkelijk nergens op slaat. En ik kan zo nog veel meer spellen bedenken met gruwelijke moorden, die dezelfde invloed zouden kunnen hebben, en die zonder enig protest verkocht mochten worden.

Geplaatst:

heeey jongens.. ik zag laast een film over een gast die allemaal mensen op gruwelijke wijze vermoorde!!

wrm wordt dat dan niet verboden :S!!!

De regering kan zich beter met andere dingen bezig houden.. zoals asiel belijd, file problemen en het milieu.

Geplaatst:
Daar ben ik het dus mee eens.

De overheid neemt die games veel te serieus. :@

En de media die verdraait alles zodat het veel erger lijkt dan het is en zodat ze dus meer kranten verkopen. :kots:

Oke ik heb GTA gespeelt ik heb nu wel zin om een auto te stellen en ook nog wat mensen te vermoorden. :N:N

Denken die mensen nou echt dat iedereen ineens geweldadiger word vanwege games???

Alleen kinderen die al een agressie probleem hebben of mensen die in een kliniek thuis horen hebben hier last van.

Dat heb ik al een aantal keren gelezen in de krant.

(Een psygoloog geeft dan zijn mening over het probleem.)

Er zit wel een bron van waarheid in, veel mensen spelen spelletjes omdat ze die dingen in het echt niet kunnen of mogen doen. Ze vinden het leuk om auto's te stelen en mensen neer te schieten in dat spel, anders spelen ze het niet. Als die dingen in het spelletje zo leuk zijn, zullen sommige mensen denken dat het in het echt ook leuk is.

Geplaatst:

het slaat gewoon helemaal nergens op om een specifiek spel de schuld te geven alle jongeren spelen toch games! een paar gamers slaan op moorden uit maar dat betekend niet dat alle gamers zo zijn! niet verkeerd bedoelt, maar het is net als met turken en marokanen een paar doen iets fout en gelijk denken mensen door de media dat ze allemaal slecht zijn. (ik heb mijn maatschappijleer goed geleert)

Geplaatst:

Eerder vandaag brachten we jullie nog nieuwe screenshots van de game bij uistek voor pacifisten: Manhunt 2. Nu blijkt dat in Groot-Brittannië de game sowieso niet verkocht zal mogen worden. De British Board of Film Classification, of BBFC, heeft besloten dat de game nergens verkocht zal mogen worden, zelfs niet aan mensen van 18 jaar of ouder. De reden die de BBFC geeft is dat de game niet alleen geweld bevat (dit is volgens hen niet genoeg reden voor een verbod) maar de wijze waarop dit geweld gepresenteerd wordt en de sadistische ondertoon van de game. Zo word je aangemoedigd je vijanden op een zo'n bloederig mogelijke wijze om zeep te helpen.

Manhunt 2 is distinguishable from recent high-end video games by its unremitting bleakness and callousness of tone in an overall game context which constantly encourages visceral killing with exceptionally little alleviation or distancing. There is sustained and cumulative casual sadism in the way in which these killings are committed, and encouraged, in the game.

De laatste keer dat de BBFC een game verbood was in 1997, toen betrof het de cult-klassieker Carmageddon.

Bron : FOK!games ;)

Tja mischien gebeurt dit ook in Nederland , Het staat ook in je krant ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...