Hier even een kleine ontleding van de Handling.CFG.
Mijn gegevens zijn gevonden door zelf telkens ingame te gaan testen.
De letters met een - achter daar zie ik de functie niet van in, die heb ik niet gevonden.
Hopelijk hebben jullie er wat aan
A Naam v/d wagen
B Gewicht v/d wagen in kg
C Draaimassa
D Zet weerstand in beweging om.
*Voor gestroomlijnde wagens +/- 0.8
*Voor sedans +/- 1.0
*Voor cabrio's +/- 1.3
E Niet van toepassing
F Afstand (in m) tussen het middelpunt v/d wagen naar rechts voor middelpunt v/h gewicht
G Afstand (in m) tussen het middelpunt v/d wagen naar voren voor middelpunt v/h gewicht
H Afstand (in m) tussen het middelpunt v/d wagen naar boven voor middelpunt v/h gewicht
I -
J Grip bij draaien (hoe minder hoe meer je rechtdoor blijft slippen bij draaien)
K Grip bij accelereren en remmen
L Hoe hoger de waarde hoe meer grip vooraan de wagen
M Aantal versnellingen
N Maximale snelheid in km/u
O Acceleratie in m/s
P Inertia van de motor
Q F/R/4: voor-, achter- of vierwielaandrijving
R P: benzinemotor D: dieselmotor E: elektrische motor
S Afremkracht in m/s²
T -
U -
V Maximale hoek bij sturen (in graden)
a Kracht van de suspensie (L/M/H)
b -
c Maakt de suspensie harder/stijver
d Maximale beweging/"speling" v/d wielen (in m)
e Hoogte v/d wagen in meter (laat het minteken altijd staan!)
f Suspensie twee-as tussen voorkant en achterkant
g -
aa Afstand tussen de plaats dat CJ in een wagen instapt (in m). Hoe hoger, hoe verder van de wagen CJ gaat staan om in te stappen.
ab Hoeveelheid schade door botsingen (hoe hoger de waarde hoe meer schade)
ac Geldwaarde
ad Niet van toepassing
ae Niet van toepassing
af Modelkenmerken
ag
Bij 6 digits:
1e:
0=enkele uitlaat links
1=enkele uitlaat rechts
2=uitlaat aan beide kanten (ook bij tunen)
2e:
0=wel handrem
1=geen handrem
2=achterwielen sturen
4=alle wielen sturen
3e:
0=gewone achterwielen
1=zeer smalle achterwielen
2=smalle achterwielen
4=bredere achterwielen
8=zeer brede achterwielen
4e:
0=gewone voorwielen
1=zeer smalle voorwielen
2=smalle voorwielen
4=bredere voorwielen
8=zeer brede voorwielen
5e:
0=geen hydraulics bij spawnen, wel te tunen
2=hydraulics bij spawnen
4=geen hydraulics mogelijk
6e:
0=gewone grip
1=beter op aarde
2=beter op zand
OPM:
1. Als je i.p.v. 6 verschillende digits gewoon een 0 zet, dan heeft de wagen alle functies die gelden voor 0 bij elke digit.
2. Ik ben niet zeker, maar ik denk je hier ook kan kiezen waar de wagen te tunen is. Als ik enkele handlings bekijk, dan merk ik dat als er bijvoorbeeld "c00001" staat, de wagen te tunen is bij de Transfender, en als er "4c00001" is de wagen te tunen bij de Wheel Arch Angels. Ikzelf ben er niet zeker van, maar ik vermeld het toch eventjes, probeer zelf maar
ah koplampen:
0=lang
1=klein
3=groot
4=hoog
ai achterlichten:
0=lang
1=klein
3=groot
4=hoog
aj Animatiegroep van het voertuig
Greetzzz
Edit: De gegevens van K.O. zijn toegevoegd, enorm bedankt hiervoor!
Hier even een kleine ontleding van de Handling.CFG.
Mijn gegevens zijn gevonden door zelf telkens ingame te gaan testen.
De letters met een - achter daar zie ik de functie niet van in, die heb ik niet gevonden.
Hopelijk hebben jullie er wat aan
A Naam v/d wagen
B Gewicht v/d wagen in kg
C Draaimassa
D Zet weerstand in beweging om.
*Voor gestroomlijnde wagens +/- 0.8
*Voor sedans +/- 1.0
*Voor cabrio's +/- 1.3
E Niet van toepassing
F Afstand (in m) tussen het middelpunt v/d wagen naar rechts voor middelpunt v/h gewicht
G Afstand (in m) tussen het middelpunt v/d wagen naar voren voor middelpunt v/h gewicht
H Afstand (in m) tussen het middelpunt v/d wagen naar boven voor middelpunt v/h gewicht
I -
J Grip bij draaien (hoe minder hoe meer je rechtdoor blijft slippen bij draaien)
K Grip bij accelereren en remmen
L Hoe hoger de waarde hoe meer grip vooraan de wagen
M Aantal versnellingen
N Maximale snelheid in km/u
O Acceleratie in m/s
P Inertia van de motor
Q F/R/4: voor-, achter- of vierwielaandrijving
R P: benzinemotor D: dieselmotor E: elektrische motor
S Afremkracht in m/s²
T -
U -
V Maximale hoek bij sturen (in graden)
a Kracht van de suspensie (L/M/H)
b -
c Maakt de suspensie harder/stijver
d Maximale beweging/"speling" v/d wielen (in m)
e Hoogte v/d wagen in meter (laat het minteken altijd staan!)
f Suspensie twee-as tussen voorkant en achterkant
g -
aa Afstand tussen de plaats dat CJ in een wagen instapt (in m). Hoe hoger, hoe verder van de wagen CJ gaat staan om in te stappen.
ab Hoeveelheid schade door botsingen (hoe hoger de waarde hoe meer schade)
ac Geldwaarde
ad Niet van toepassing
ae Niet van toepassing
af Modelkenmerken
ag
Bij 6 digits:
1e:
0=enkele uitlaat links
1=enkele uitlaat rechts
2=uitlaat aan beide kanten (ook bij tunen)
2e:
0=wel handrem
1=geen handrem
2=achterwielen sturen
4=alle wielen sturen
3e:
0=gewone achterwielen
1=zeer smalle achterwielen
2=smalle achterwielen
4=bredere achterwielen
8=zeer brede achterwielen
4e:
0=gewone voorwielen
1=zeer smalle voorwielen
2=smalle voorwielen
4=bredere voorwielen
8=zeer brede voorwielen
5e:
0=geen hydraulics bij spawnen, wel te tunen
2=hydraulics bij spawnen
4=geen hydraulics mogelijk
6e:
0=gewone grip
1=beter op aarde
2=beter op zand
ah koplampen:
0=lang
1=klein
3=groot
4=hoog
ai achterlichten:
0=lang
1=klein
3=groot
4=hoog
aj Animatiegroep van het voertuig
Greetzzz
Edit: De gegevens van K.O. zijn toegevoegd, enorm bedankt hiervoor!
Bewerkt: door noedel