Jump to content

wagens spawnen met IPL

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey,

ik heb deze regel onderaan bij de SFse.ipl erbij gezet, zodat er voor de poorten van de doherty garage een monster zou spawnen:

cars

-2028.769, 178.6664, 28.83594, 90.0, 444, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1

end

Maar als ik dan ga kijken staat er geen monster... Wat doe ik verkeerd? :puh:

En ik spawn graag in ipl zodat ik geen new game moet starten...

Greetzzz

Bewerkt: door noedel
Geplaatst:

Wagens:

De regel is als volgt:

cars
end

De regel voor de auto is:

X-coordinaat, Y-coordinaat, Z-coordinaat, Rotatie(in graden), ID van de auto(kun je vinden in vehicles.ide), -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1

De coordinaten kan je ook weer verkrijgen met Place Manager.

Plus een kleine toevoeging van Fireman:

De laatste 7 waardens zorgen voor de kans dat het alarm afgaat of dat de deur van de auto op slot zit (dat laatste wil je natuurlijk niet) en welke kleur het heeft:

-1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 : Belangrijkste kleur, zij-kleur (kleuren kunnen gevonden worden in carcol.dat), ?, kanks dat alarm af gaat, kans dat deur op slot zit (100 het hoogste bij beide) , ?, ?

De ? kun je het beste laten staan.

Greets,

Mickey

Geplaatst:

Ja ik heb het al op meerdere manieren geprobeerd, zelfs ook al door een nieuwe ipl enzo te maken, en in de gta.dat een regel toe te voegen maar ik zie geen monster op de parking...

De coordinaten zijn echt wel juist.

Greetzzz

Geplaatst:
Hey,

ik heb deze regel onderaan bij de SFse.ipl erbij gezet, zodat er voor de poorten van de doherty garage een monster zou spawnen:

cars

-2028.769, 178.6664, 28.83594, 90.0, 444, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1

end

Maar als ik dan ga kijken staat er geen monster... Wat doe ik verkeerd? :puh:

En ik spawn graag in ipl zodat ik geen new game moet starten...

Greetzzz

een kleine vraag. welk IPL bestand gebruik je om een auto te laten spawen? :)

:cya: cekeu

Geplaatst:
een kleine vraag. welk IPL bestand gebruik je om een auto te laten spawen? :)

Je kan elk ipl bestand gebruiken, je moet alleen je ipl regel tussen...

cars

end

...zetten en dus niet bij objs/end ;)

Geplaatst:

Ik had nog een tutje liggen, mss heb je er wat aan..

Tut: Hoe map je auto's in je game via IPL, SCM modden.

Ik ga als eerste uitleggen hoe je auto's mapt via IPL wat overigens ook de makkelijkste/snelste manier is.

Zoek in je gta sa map (GTA San Andreas\data\Maps) een IPL bestand, maakt niet uit welk IPL bestand het is.

Open het IPL bestand met 'kladblok'.

Maak nu helemaal onder aan het bestand de volgende 2 woorden aan:

------------------------------

cars

End

Tussen cars en end moet een regel te komen staan, als voorbeeld neem ik deze regel en vertel ik wat alles betekent:

-57.08698, -1.425981, 14.97148, 0.0, 515, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1

-57.08698, -1.425981, 14.97148, Dit zijn de coordinaten van de auto zodat GTA kan lezen waar de auto moet komen te staan,

0.0, Dit geeft aan hoe je auto gedraaid staat,

515, Dit is het ID van de auto, Dit nummer zorgt ervoor dat er een bepaalde auto geladen worden, de ID's van de auto's zijn te vinden in het bestandje 'vehicles.IDE' in je 'data' map

-1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 Deze getallen zijn niet echt van belang dus hoef je niet te veranderen.

Zoiets meot je dus in de IPL regel zetten:

cars

end

Overige informatie:

Om de coordinaten voor je auto te krijgen moet je met het programmaatje 'sa place manager' ingame de juiste coords zoeken, dit kan je ook met het 'KAM script' doen maar dat is wat ingewikkelder.

Als je auto er nog niet meteen staat moet je nog even een rondje rijden, dit omdat je auto er neit elk moment van de dag al staat, via SCM kan je dit overigens verhelpen.

©Martijn/Bradley

Owja en maak is een nieuwe IPL aan en plaats daar je auto coords in.

Geplaatst:
Ik had nog een tutje liggen, mss heb je er wat aan..

Tut: Hoe map je auto's in je game via IPL, SCM modden.

Ik ga als eerste uitleggen hoe je auto's mapt via IPL wat overigens ook de makkelijkste/snelste manier is.

Zoek in je gta sa map (GTA San Andreas\data\Maps) een IPL bestand, maakt niet uit welk IPL bestand het is.

Open het IPL bestand met 'kladblok'.

Maak nu helemaal onder aan het bestand de volgende 2 woorden aan:

cars

End

Tussen cars en end moet een regel te komen staan, als voorbeeld neem ik deze regel en vertel ik wat alles betekent:

-57.08698, -1.425981, 14.97148, Dit zijn de coordinaten van de auto zodat GTA kan lezen waar de auto moet komen te staan,

0.0, Dit geeft aan hoe je auto gedraaid staat,

515, Dit is het ID van de auto, Dit nummer zorgt ervoor dat er een bepaalde auto geladen worden, de ID's van de auto's zijn te vinden in het bestandje 'vehicles.IDE' in je 'data' map

-1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 Deze getallen zijn niet echt van belang dus hoef je niet te veranderen.

Zoiets meot je dus in de IPL regel zetten:

cars

end

Overige informatie:

Om de coordinaten voor je auto te krijgen moet je met het programmaatje 'sa place manager' ingame de juiste coords zoeken, dit kan je ook met het 'KAM script' doen maar dat is wat ingewikkelder.

Als je auto er nog niet meteen staat moet je nog even een rondje rijden, dit omdat je auto er neit elk moment van de dag al staat, via SCM kan je dit overigens verhelpen.

©Martijn/Bradley

Owja en maak is een nieuwe IPL aan en plaats daar je auto coords in.

waar vind je bij vc de ID nummers? _O_

Geplaatst:

kaas? weet jij zeker? ik wist dat niet want ben geen modder voor GTA VC dusja ben iets meer voor GTA SA

maar on topic, bij mij hebben die auto's spawnen en wapens spawnen NOOIT gewerkt spel crasht niet maar ik zie ze NOOIT ingame!!! vandaar dat ik niet meer doet aan de IPL wel aan de main.scm maar nadeel ervan is wel dat ik vaak met nieuwe spel moet beginnen

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...