Jump to content

PSP Video.


Mazzeltje

Recommended Posts

Daar kan ik jou natuurlijk mee helpen auto jongen! Als eerste moet je de video's omzetten in het MPEG4 formaat omzetten, dit kun je doen met een programma zoals PSPVideo9 die je kunt downloaden op 'dit' adres. Dan zet je ze om en dan zullen het bestanden gaan worden die de volgende extensie met zich mee dragen: '.mp4' of '.mpeg4', dan ga je video de USB kabel naar de kaart op de PSP en dan moet je kijken of er een map met de naam: 'MP_ROOT' aanwezig is, is deze er niet dan kun je hem zelf aanmaken. In die map moet weer een map aanwezig zijn en wel met de naam: '100MNV01', is deze er niet dan moet je deze ook aanmaken!

Dan moet je het bestand dat je zonet hebt omgezet, of het bestand dat je van een site hebt gedownload in de map '100MNV01' zetten, en de naam van dit bestand moet een naam hebben die er als volgt uitziet, de laatste cijfers mogen wel variabel zijn; M4V00001. De onderstreepte 01 kan je zelf aanpassen, dus er kan bijvoorbeeld ook staan: 'M4V00040', je kunt dus 99 video's op je PSP zetten op deze manier. Je moet echter ook een andere bestand hebben, om een voorbeeld te geven, bijvoorbeeld dit bestand: 'M4V10001.THM' deze hoort dus bij de eerste video; dan heb je voor het tweede voorbeeld dat ik zonet gaf een THM die er zo uit zie:'M4V10040.THM', dit is natuurlijk een voorbeeld, doe het gewoon zoals het programma PSP Video 9 het aangeeft, want de PSP zet het toch niet echt op volgorde. Tevens dient eht THM bestand voor de functie die ervoor zorgt dat de naam van het bestand in de PSP goed te zien is als je me begrijpt.

Je kan echter alleen maar Mpeg4 video's op de PSP zetten en vandaar ook dat programma, zoals ik dat net heb uitgelegd, er zijn wel CD's met software in de koop waarmee je gewone video bestanden af kunt spelen, maar dit werkt over het algemeen prima! Even werk, maar het resultaat mag er wezen. Verder kan PSP Video 9 wat bugged zijn, maar het is wel een mooi programma. Mochten er nog vragen zijn dan kun je die altijd stellen natuurlijk!

post-5021-1167244037_thumb.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor alle informatie SummerBase.

Ik snap er al een stuk meer van.

Maar ik snap nog niet echt hoe ik aan dat andere bestandje kom. :$

Dat THM bestandje bedoel ik.

Alvast weer bedankt. :Y

Ikzelf heb ook video's zonder dat bestand op mijn psp staan, ze werken perfect. Het kan dus dat het erbij zit, anders niet. :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals ik al zei; er zijn THM bestanden voor de namen van de bestanden. En zoals Die-hard zegt, die hoeven er in ieder geval niet te zijn, maar volgens mij gaf PSP Video 9 die altijd wel! Dus daarom heb ik het op die manier uitgelegd. Het zal nu gewoon moeten lukken, verder nog even wat toelichting voor de andere mappen. Muziek kun je gewoon in MUSIC zetten en foto's in de map PHOTO's. Verder moeten savegames in de map SAVEDATA, maar goed dat was even toelichting. Ik hoop dat het werkt, als er geen THM bestanden zijn dan heb je ook geen naam in het video'tje, maar goed daar kom je hopenlijk wel uit! :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...

Misschien een hele grote bump maar ik heb dit topic gevonden met de zoekfunctie. En ik heb gewoon van de R* GTA IV site de trailer gedownload, en ik kreeg een zip bestand waar het .mpeg4 en het .THM bestand in zat. Die heb ik op m'n PSP gezet(map aangemaakt, MP_ROOT en die map daarin aangemaakt), maar nu doet ie het niet.

Oh ja ik heb de bestandsnaam even verandert want die van R* was M4V10010.mpeg en Summerbase zei dat het M4V00010 moest zijn.

Kan iemand me helpen?

Bewerkt: door Clowntje_93
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien een hele grote bump maar ik heb dit topic gevonden met de zoekfunctie. En ik heb gewoon van de R* GTA IV site de trailer gedownload, en ik kreeg een zip bestand waar het .mpeg4 en het .THM bestand in zat. Die heb ik op m'n PSP gezet(map aangemaakt, MP_ROOT en die map daarin aangemaakt), maar nu doet ie het niet.

Oh ja ik heb de bestandsnaam even verandert want die van R* was M4V10010.mpeg en Summerbase zei dat het M4V00010 moest zijn.

Kan iemand me helpen?

Heb je hem in MP_ROOT------->100MNV01 gezet? Als je dat niet hebt gedaan moet je hem daar in zetten ;).

Ik had vorige week hetzelfde probleem, maar ik ben erachter gekomen. Ik had ook een Mpeg4 gedownload. Maar toen ik hem erin zette, deed ie het niet. Ik zou als ik jou was toch even PSPvideo 9 downloaden. Dier kan je hier vinden: www.pspvideo9.com

Nadat je hem geinstalleerd hebt kan je aan de slag. Open het Mpeg 4 bestand in PSPvideo 9. Nou gaat ie hem omzetten. Nadat ie klaar is moet je naar de optie kopiëren. Klik dan op kopiër video naar PSP. Nou staat ie erop en moet hij het doen!

Als je firmware 3 of hoger hebt, is er een andere optie. Maar daar kan ik je helaas niet bij helpen.

Ik hoop dat het nu lukt!

Bewerkt: door spoeky
Link to comment
Delen op andere websites

Als je firmware 3 of hoger hebt, is er een andere optie. Maar daar kan ik je helaas niet bij helpen.
Maar ik kan je daar wel mee helpen, althans.. Dat heb ik in het verleden al gedaan. :)
Bedankt Google! :duh: Dat uit naam van alle mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en tóch een video op hun PSP willen bekijken. Want wij hebben een mooie handleiding van SummerBase, zie 'alhier'. Nu geeft Google je de mogelijkheid om video's die zij beschikbaar stellen te downloaden naar .mp4 formaat, zodat deze gelijk op je PSP passen. Nu zijn ze ook zo aardig geweest daar een 'tut' bij te doen. Deze vind je 'hier', om hem voor het gemak even te citeren;

1. Search on Google Video and select the video you'd like to download. Please note, videos from YouTube are not available for download at this time.

2. Select "Video iPod/Sony PSP" from the drop-down menu to the right of the video and click the "Download" button. If these options don't appear, the video in question isn't available for download.

3. Save the video to a location on your computer.

4. Create a new folder on your memory stick named "VIDEO" (without quotations). Copy/move the file to the "VIDEO" folder on your PSP memory stick.

Als je alles goed volgt moet je dus gewoon ergens op je memorystick een mapje 'VIDEO' aanmaken en hij zou het moeten doen. Verder niks veranderen, ik ben wel ander gewent... Waarom zou SummerBase dan anders zo'n post typen om vervolgens met 4 kleine zinnetjes hetzelfde te berijken? Laat ik het even uitproberen...

------

En het werkt. :roll: Wie moeten we nu de schuld geven van problemen van meerdere mensen? Onze zeer gewaardeerde moderator SummerBase die alles vééls te lastig heeft uitgelegd, of onszelf, dat we niet eerder zoiets simpels hebben geprobeert? Ik voel me in elk geval verslagen, kon het eigenlijk nog makkelijker? Arme SummerBase... :N

Mijn excuus voor deze post die nergens op slaat, ik wou dit alleen even duidelijk maken...

Meer vragen mag je natuurlijk stellen. :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Heey,

Ik heb ook nog een vraagje.

Ik kan die filmpjes niet omzetten naar een mp4 bestand ofzo?

Kan iemand me uitleggen hoe dit moet?

Als je ze van Google Video downloadt, dan moet je "PSP/Ipod" selecteren, en dan downloadt hij hem gelijk in MP4. Als je video geen MP4 is, kan je het beste PSP Video 9 gebruiken, die verandert je filmpje naar MP4 formaat. Je hebt nog veel meer van die programma's, alleen sommige zijn betaald, niet betrouwbaar etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Heey,

Ik heb ook nog een vraagje.

Ik kan die filmpjes niet omzetten naar een mp4 bestand ofzo?

Kan iemand me uitleggen hoe dit moet?

Als je ze van Google Video downloadt, dan moet je "PSP/Ipod" selecteren, en dan downloadt hij hem gelijk in MP4. Als je video geen MP4 is, kan je het beste PSP Video 9 gebruiken, die verandert je filmpje naar MP4 formaat. Je hebt nog veel meer van die programma's, alleen sommige zijn betaald, niet betrouwbaar etc.

Vaak heb je de kans als je een MP4 bestand op de PSP zet, dat ie het niet doet. Ik zou gewoon PSPvideo9 downloaden. Dan heb je bijna 100% kans dat ie het doet! Hoe PSPvideo 9 werkt, kan je lezen in mijn vorige post ;).

Link to comment
Delen op andere websites

Heey,

Ik heb ook nog een vraagje.

Ik kan die filmpjes niet omzetten naar een mp4 bestand ofzo?

Kan iemand me uitleggen hoe dit moet?

Als je ze van Google Video downloadt, dan moet je "PSP/Ipod" selecteren, en dan downloadt hij hem gelijk in MP4. Als je video geen MP4 is, kan je het beste PSP Video 9 gebruiken, die verandert je filmpje naar MP4 formaat. Je hebt nog veel meer van die programma's, alleen sommige zijn betaald, niet betrouwbaar etc.

Vaak heb je de kans als je een MP4 bestand op de PSP zet, dat ie het niet doet. Ik zou gewoon PSPvideo9 downloaden. Dan heb je bijna 100% kans dat ie het doet! Hoe PSPvideo 9 werkt, kan je lezen in mijn vorige post ;).

PSP Video 9 verandert de bestanden ook gewoon in MP4 hoor (geloof ik). Ik heb trouwens nog nóóit problemen met Google Video gehad. Bij de filmpjes die ik van Google Video heb gedownload staat er "AVC", terwijl ik hem als MP4 heb gedownload. Misschien komt het daardoor dat ik er geen problemen mee heb gehad? Ik heb geen idee :puh:

EDIT: Jouw methode is de oude manier. Dat is voor de Firmwares lager dan 3.00. Als je hoger dan 3.00 hebt, dan kan je gewoon een map "VIDEO" aanmaken (zonder aanhalingstekens) op je MemoryCard (niet in "PSP" maar in de map ervoor). Kijk trouwens maar even in de post van SamShine, recht uit de FAQ van Google Video ;)

Bewerkt: door Tunix
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...