Jump to content

[Uitleg] Hoe zet ik mijn eigen muziek in VCS

Insanity Prawn Boy

Recommended Posts

Ik zag dat er veel mensen zijn die problemen hebben met Custom Tracks. Daarom heb ik een topic gemaakt waarin staat hoe het allemaal moet in duidelijke stappen. Er zijn twee programma's om je eigen muziek in GTA: Vice City Stories te zetten; Rockstar Custom Tracks en EAC. Voor beide hen ik een tutorial gemaakt. Het is alleen wel aan te raden om Rockstar Custom Tracks te gebruiken. De downloads en de printversies vind je onderaan de tutorials. Nu ook een video tutorial!

Als je vragen hebt, kijk dan eerst of jouw vraag in de FAQ staat.

Rockstar Custom Tracks: >video<

Rockstar Custom Tracks is een officiëel programma van Rockstar om muziek van CD's te rippen en deze als 'custom tracks' in je spel te zetten. Het is oorspronkelijk gemaakt voor GTA: Libery City Stories, maar met een paar extra stappen kan je óók in VCS weer volop genieten van je eigen muziek.

ctxk1.png

printversie_RCT_MS_Word_97_2003.doc

printversie_RCT_wordpad.txt

EAC:

EAC is een programma waarmee je naast CD's ook mp3 en wma bestanden in het spel kan importeren. Dit programma is niet door Rockstar zelf gemaakt. Helaas is dit programma dan ook minder betrouwbaar dan Rockstar Custom Tracks. Let wel op: als je EAC wil gebruiken, mag Rockstar Custom Tracks niet op je computer staan.

eacfw4.png

EAC_Setup.zip

printversie_EAC_MS_Word_97_2003.doc

printversie_EAC_wordpad.txt

F.A.Q.:

Q: Als ik costum tracks open en een nummer aan klik, kan ik niet op 'converteren drukken'. Wat doe ik fout?

A: Waarschijnlijk heb je je psp niet in de USB-modus staan. >plaatjes tutorial< (van dit onderdeel)

Q: Ik heb custom tracks in het spel gezet, maar ik hoor ze niet. Wat doe ik fout?

A: Je hebt waarschijnlijk custom tracks niet geactiveerd (al. 2 TUT). Het kan dat de tracks niet in de goede map staan (eind al. 1 TUT)

Q: Zie je custom tracks nog steeds als beschadigde data op de memory stick?

A: Ja, maar je zal hier geen last van ondervinden.

Staat het antwoord op jouw vraag hier niet bij? Post je vraag dan in dit topic!

EDIT: Als je een oudere versie van Word hebt dan 2007, ziet het er mischien een beetje anders uit (vooral het lettertype). Ik heb ze nu ook als PDF bestanden > ziet het lettertype er tenminste normaal uit op oudere versies. Als je em hebben wilt, stuur me dan een PM, want ze passen er niet bij.

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Delen op andere websites

• Reacties 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Insanity Prawn Boy

15

• Eminem1991

6

• Advancegta

3

• lance vacnce

3

kan je dit ook met een mp3 in plaats van een cd???

Ja dit is inderdaad mogelijk met een MP3, je gebruikt er alleen een ander programma voor. Godrax heeft er een hele tijd terug een Tutorial voor gemaakt die je terug vind in dit Topic, het werkt ook voor VCS want ikzelf heb het een tijdje terug ook geprobeerd en het werkt. Je moet er echter wel rekening mee houden dat de mappen anders zijn als die in LCS. Ik plaats de tutorial van Godrax hieronder nog voor je neer voor de duiddelijkheid. Heel veel succes ermee!

Hallo,

er zijn al meerdere topics gemaakt hoe je je muziekfiles in GTA:LCS zet maar daar is het antwoord steeds: download Rockstar Custom track maar met dat programma kun je alleen cd's rippen dus ik ben wat aan het zoeken geweest en ik heb iets gevonden hoe je je muziekfiles in GTA:LCS zet.

1. Als je al Rockstar Costum track op je PC hebt geïnstaleerd moet je dit programma verwijderen.

2. Download EAC

-Mirror1

-Mirror2 (snelste)

3. Instaleer EAC

4. Sluit je PSP aan op je computer

5. Maak een nieuwe map aan in *:/PSP/SAVEDATA genaamd ULES00151CUSTOMTRACKS (* = driveletter van PSP)

nieuwemap0hv.jpg

6. Open EAC, klik dan op het tabblad EAC en kies Convert MP3music to Harddisc

7. Selecteer je muziekfiles en klik op openen.

mp317mc.jpg

8. Selecteer nu de map waarin de files moeten gezet worden: *:\PSP\SAVEDATA\ULES00151CUSTOMTRACKS

mp321kb.jpg

9. Als de file geconverteerd is ga dan naar *:\PSP\SAVEDATA\ULES00151CUSTOMTRACKS en verander dan naam van **.toc naar **.gta (** is de filename)

10.Nu moet je alleen maar met je PSP in GTA:LCS naar audiooptie menu gaan en costumtracks op on zetten.

Hopelijk werkt het.

Als je nog vragen hebt stel ze hier of PM me.

Hou er wel rekening mee dat niet ALLE files lukken: ik heb er 6 gestest en 1 ervan werkte niet.

Veel plezier ermee :*D

Delen op andere websites

welke naam moet de map dan hebben??

Maak gewoon in dezelfde map ("SAVEGAME") een nieuwe map aan, die je "ULES00502CUSTOMTRACKS" noemt. Het moet per se "ULES00502S92" zijn, want dit is de folder-code van GTA Vice City Stories. Nu kopier je gewoon alle bestandjes uit de Custom Track folder van LCS naar de VCS Custom Track map, en je bent al klaar. Heel veel succes en plezier ermee!

@Hieronder: Heeft Pietje II al gedaan ^_^

Bewerkt: door Advancegta
Delen op andere websites

welke naam moet de map dan hebben??

Maak gewoon in dezelfde map ("SAVEGAME") een nieuwe map aan, die je "ULES00502CUSTOMTRACKS" noemt. Het moet per se "ULES00502S92" zijn, want dit is de folder-code van GTA Vice City Stories. Nu kopier je gewoon alle bestandjes uit de Custom Track folder van LCS naar de VCS Custom Track map, en je bent al klaar. Heel veel succes en plezier ermee!

Is het goed als ik hier net zo'n soort handleiding voor maak?
Delen op andere websites

maar ik hoor die muziek niet als ik op een moto zit

Lees eerst dan eens de beschrijvingen door voordat je lukraak vragen gaat stellen. Insanity Prawn Boy, de starter van dit topic, heeft speciaal voor jullie een hele beschrijving gemaakt en daar staat precies in wat je moet doen om eigen muziek te kunnen beluisteren in GTA Vice City Stories/Liberty City Stories. Waarschijnlijk heb jij 'Custom Tracks' in het menu 'Audio' in het pauzemenu niet van 'off' naar 'on' gewisseld. Lees anders de door Insanity Prawn Boy gemaakte beschrijving hieronder nog eens goed door. ;)

rctmm6.png

Ik wens je verder nog veel succes en plezier toe met het beluisteren van je eigen muziek! :cya:

Edit: Ik zie al dat het jou gelukt is, en ik was tevens ingehaald. :puh:

Bewerkt: door Pietje II
Delen op andere websites

Eey maar ik heb dat Rockstar Costum Tracks gedownload en dan klik ik op een track maar dan kan ik niet op die PSP met die CD ervoor klikken :?

Weet iemand hoe dit kan ?

Alvast Bedankt

TH3 R34P3R

Heb je je PSP aansgesloten en op USB modus gezet? Als je de stappen in het eerste bericht goed volgt, moet het lukken.

EDIT: Als je het niet goed kan lezen > onderaan het eerste bericht kan je de handleiding downloaden voor MS Word en kladblok. (Ik weet alleen niet of die in Word goed werkt op oudere versies; ik heb 2007 en het opgeslagen als een word 97-2003 bestand)

Delen op andere websites

Nog een vraagje(niet erg belangrijk), ziet de mem. stick de data van de nummers nog steeds als beschadigde data bij VCS?(Want bij LCS was dit zo, en ik vind dit niet zoo mooi)
Helaas is dat wel zo. Maar je hebt er toch geen last van? (wat hier onder staat geld nu even niet voor jou, hoor)

EDIT: Ik heb nu een FAQ gemaakt. Kijk eerst daar voordat je een vraag stelt!

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...