Jump to content

Joypad Instellen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Goeiedag Hardware luitjes,

Ik heb mezelf een Joypad aangeschaft om SA te spelen. Het model is gelijk aan de Ps2 modelletjes.

Nou, ik dacht dat ik met Joypad erin, hupakee spelen er mee ging komen, helaas dat was niet zo.

Nu zit mijn probleem bij het instellen. Ik kan mijn sticks niet instellen om bijvoorbeeld te draaien met de camera...

Ik kan het niet bepaald exact uitleggen wat de reacties zijn , maar absoluut niet zoals het hoort.

Bijvoorbeeld;

Ik duw vooruit op de gamepad en de camera draait naar rechts?

Kan iemand me deftig uitleggen hoe je nou een PC joypad installeert op San Andreas net met de zelfde controls als bij de PS2?

Ik hoorde over een programmatje genaamd SAAC, is het betrouwbaar en efficient? :$

Hartelijk dank,

IB :)

Bewerkt: door Ice Banana
Geplaatst:

Vergeet trouwens niet eventuele drivers te installeren, die zouden moeten worden meegeleverd met de gamepad. En ook even calibreren via je configuratie-scherm.

Ik had al een paar screens klaar liggen van een vorige keer, ik hoop dat je er wat aan hebt:

Foot-controls

Vehicle-controls

Veel plezier met je gamepad ^_^

Geplaatst: (bewerkt)

Zucht.. Bedankt voor de moeite Koe, maar ik zit nog met problemen.

Ik doe het zo,

Ik clear eerst alle controls, dus dubbel backspace. Dan voer ik mijn commando's in van het Joypad. Het werkt wel tot ik aan Joy13-15-16 en 14 kom. Deze controls kan ik niet invoeren op het menu. Met andere woorden, hij kan het D Pad niet vinden.

Bij deze zit ik vast :N

Bewerkt: door Ice Banana
Geplaatst:
Zucht.. Bedankt voor de moeite Koe, maar ik zit nog met problemen.

Ik doe het zo,

Ik clear eerst alle controls, dus dubbel backspace. Dan voer ik mijn commando's in van het Joypad. Het werkt wel tot ik aan Joy13-15-16 en 14 kom. Deze controls kan ik niet invoeren op het menu. Met andere woorden, hij kan het D Pad niet vinden.

Bij deze zit ik vast :N

Ik begrijp je probleem, sterker nog: ik begrijp het niet alleen ik heb precies hetzelfde probleem :puh: . En als je nogmaals goed naar die twee screens kijkt zal je ook zien dat ik ze niet heb verwijderd met 'dubbel backspace'!! Waarom de controls met het toetsenbord en muis verwijderen als je ze allemaal gewoon kan laten staan??? Op die manier kan je dus alles gebruiken: muis, toetsenbord en gamepad. Verwijder het bestandje gta_sa.set (in de map GTA San Andreas User Files) en begin overnieuw.

Maar even terugkomen op die D-pad, dat heb ik ook en dat zijn de volgende controls:

• positief / negatief reageren (ik gebruik [Y] en [N] op het keyb.)
  • gang laten volgen / laten staan (ik gebruik [G] en [H] op het keyb.)
  • radio station wisselen (ik gebruik JOY 10)

Zoals je ziet zijn dat geen controls die je vaak nodig hebt bij missies o.i.d. .... ik vindt dit geen groot probleem en heb me daarbij neergelegd om voor deze controls het toetsenbord en muis te gebruiken. :7

Geplaatst:

Goed, ik bedoel, prachtig zelfs ^_^

Alleen nog dat camera probleem (Als ik m'n rechterjoystick naar boven duw, gaat de camera naar rechts...)

zit nog wat lastig. Moet ik iets veranderen bij Joypad Settings?

Ik bedoel dan die pagina waar Invert X, Invert Y etc instaan?

Geplaatst:
Alleen nog dat camera probleem (Als ik m'n rechterjoystick naar boven duw, gaat de camera naar rechts...)

zit nog wat lastig. Moet ik iets veranderen bij Joypad Settings?

Ik bedoel dan die pagina waar Invert X, Invert Y etc instaan?

Heb je de gamepad goed gecalibreerd via je configuratiescherm? Of het programmaatje wat bij je gamepad zat? Die invert opties heb ik nooit hoeven te gebruiken, maar dat zorgt er volgens mij voor dat links rechts wordt en vice versa .. en boven wordt onder enzovoorts ... dat is dus meer als je tja .. onderste boven zit? :7

Maar probeer het anders uit wat ze precies doen, zoals ik al zei: ik had ze niet hoeven te veranderen. Maar zorg er eerst voor dat je gamepad goed staat afgesteld = calibreren!

PS: Dat stond ook in m'n eerste reactie ^. ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...