nulop Geplaatst: 28 september 2008 Rapport Geplaatst: 28 september 2008 (bewerkt) Ik gebruik de bloodbowl als cardm area, maar als ik daar bloodring's wil plaatsen staan ze er in interior 0, niet in interior 15. Is er een manier om het InteriorId van voertuigen te wijzigen? BTW: met interior 0 bedoel ik dat je de auto's alleen in interior 0 ziet, en niet in interior 15 Bewerkt: 28 september 2008 door nulop Reageren
Big Boss Geplaatst: 28 september 2008 Rapport Geplaatst: 28 september 2008 Bovenaan: new dmcar1, dmcar2, dmcar3, dmcar4; // Gewoon toevoegen als het er meer zijn. OnGameModeInit dmcar1 = AddStaticVehicle(...); // CreateVehicle werkt ook dmcar2 = AddStaticVehicle(...); dmcar3 = AddStaticVehicle(...); dmcar4 = AddStaticVehicle(...); OnVehicleSpawn public OnVehicleSpawn(vehicleid) { if(vehicleid == dmcar1 || vehicleid == dmcar2 || vehicleid == dmcar3 || vehicleid == dmcar4) { LinkVehicleToInterior(vehicleid, 15); } return 1; } Niet 100% zeker of dit werkt. Er bestaat namelijk ook nog de functie SetVehicleInterior, al denk ik dat die meer gebruikt wordt voor teleports, met een voertuig, naar een interior. Reageren
Sandra Geplaatst: 28 september 2008 Rapport Geplaatst: 28 september 2008 Goed zo Big Boss Mocht je nou heel veel voertuigen willen toevoegen, dan zit je met heel veel variabelen. Je kan er ook een array van maken: Bovenaan: new dmcar[4]; OnGameModeInit: dmcar[0] = AddStaticVehicle(...); // CreateVehicle werkt ook dmcar[1] = AddStaticVehicle(...); dmcar[2] = AddStaticVehicle(...); dmcar[3] = AddStaticVehicle(...); OnVehicleSpawn: public OnVehicleSpawn(vehicleid) { for(new i=0; i<sizeof(dmcar); i++) { LinkVehicleToInterior(dmcar[i], 15); } return 1; } Reageren
nulop Geplaatst: 29 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 29 september 2008 Bedankt, ik heb het even getest en het werkt perfect! Ga zo door Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 (bewerkt) Welke code moet je dan gebruiken om een auto in Liberty City te krijgen? En op welke plek moet je deze dan neerzetten in je script? Bewerkt: 30 september 2008 door Sjorszzz Reageren
Big Boss Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 (bewerkt) Dan moet je eerst en vooral de coördinaten weten voor je auto, en die auto vervolgens linken naar het interior van Liberty City (interior 1) met bovenstaande code. Verder kan je je AddStaticVehicle zoals normale auto's onder OnGameModeInit plaatsen. Bewerkt: 30 september 2008 door Big Boss Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Dan moet je eerst en vooral de coördinaten weten voor je auto, en die auto vervolgens linken naar het interior van Liberty City (interior 1) met bovenstaande code. Verder kan je je AddStaticVehicle zoals normale auto's onder OnGameModeInit plaatsen. Kan je misschien een voorbeeld maken? Want van die bovenstaande code snap ik niet veel. Ik zou bijv niet weten wat er op de plek van die + moet komen te staan. Of op de plek van die i moet komen te staan? En de coordinaten moeten dus precies het zelfde zijn. Maar dan met een link erbij? Reageren
nulop Geplaatst: 30 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Ik zal je nu ik het snap wel een stukje script geven: bovenaan komt: #include <a_samp>#include <core> #include <float> new dmcar[9]; (dan weet je waar het staat) Bij public OnGameModeInit(): dmcar[0] = AddStaticVehicle(504, -1462.280, 937.253, 1036.391, 338.70, -1, -1); dmcar[1] = AddStaticVehicle(504, -1424.101, 930.910, 1036.196, 357.25, -1, -1); dmcar[2] = AddStaticVehicle(504, -1443.244, 933.948, 1036.296, 352.69, -1, -1); dmcar[3] = AddStaticVehicle(504, -1471.734, 1045.300, 1038.202, 203.31, -1, -1); dmcar[4] = AddStaticVehicle(504, -1436.951, 1055.971, 1038.321, 199.53, -1, -1); dmcar[5] = AddStaticVehicle(504, -1364.743, 1052.334, 1037.963, 152.24, -1, -1); dmcar[6] = AddStaticVehicle(504, -1280.763, 987.678, 1036.913, 91.19, -1, -1); dmcar[7] = AddStaticVehicle(504, -1515.320, 994.919, 1037.443, 269.98, -1, -1); dmcar[8] = AddStaticVehicle(504, -1315.291, 1040.500, 1037.848, 122.88, -1, -1); en dan als laatste zet je bij OnVehicleSpawn neer: public OnVehicleSpawn(vehicleid){ for(new i=0; i<sizeof(dmcar); i++) { LinkVehicleToInterior(dmcar, 15); } return 1; } Hmm we kunnen hier ook een tutorial van maken Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 En die coordinaten die er nu al staan, zijn dat ook de goede of zijn ze per voertuig verschillend? Zo ja hoe kom ik achter die van het voertuig die ik wil hebben? En die 1 die je overal 2 keer achter hebt staan, staat die voor het interieur (liberty City dus?) Reageren
nulop Geplaatst: 30 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 september 2008 (bewerkt) Nou nee niet echt maar speciaal voor jou maak ik je script wel. #include <a_samp>#include <core> #include <float> new lccar[8]; (lc staat voor liberty city, en dit tussen haakjes niet kopieëren) OnGameModeInit()lccar[0] = AddStaticVehicle(400, -737.656, 474.045, 1371.314, 44.68, -1, -1); // lc car lccar[1] = AddStaticVehicle(400, -740.554, 470.992, 1370.919, 40.14, -1, -1); // lc car lccar[2] AddStaticVehicle(400, -743.762, 468.426, 1370.418, 51.34, -1, -1); // lc car lccar[3] AddStaticVehicle(400, -758.820, 481.327, 1370.015, 218.76, -1, -1); // lc car lccar[4] = AddStaticVehicle(400, -755.777, 483.652, 1370.660, 222.53, -1, -1); // lc car lccar[5] = AddStaticVehicle(400, -752.754, 488.344, 1371.508, 222.02, -1, -1); // lc car lccar[6] = AddStaticVehicle(400, -728.249, 494.107, 1372.068, 125.40, -1, -1); // lc car lccar[7] = AddStaticVehicle(400, -734.489, 500.443, 1372.068, 163.57, -1, -1); // lc car en dan vehiclespawn: public OnVehicleSpawn(vehicleid){ for(new i=0; i<sizeof(lccar); i++) { LinkVehicleToInterior(lccar, 1); } return 1; } Ik heb het nog niet getest, maar het zou moeten werken. Bewerkt: 30 september 2008 door nulop Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 (bewerkt) ik krijg deze errors C:\Users\Sjors\Desktop\Games Multiplayer\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(513) : error 029: invalid expression, assumed zero C:\Users\Sjors\Desktop\Games Multiplayer\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(513) : error 004: function "OnVehicleSpawn" is not implemented C:\Users\Sjors\Desktop\Games Multiplayer\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(523) : warning 225: unreachable code Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 2 Errors. En ik ben er dit nu zo staan. public OnGameModeInit() { SetGameModeText("Ventura's DM~MG"); lccar[0] = AddStaticVehicle(400, -737.656, 474.045, 1371.314, 44.68, -1, -1);//lc car public OnVehicleSpawn(vehicleid) { for(new i=0; i<sizeof(lccar); i++) { LinkVehicleToInterior(lccar[i], 1); } return 1; } SetTimer("CheckTime", 5000, 1); ShowPlayerMarkers(1); ShowNameTags(1); Bewerkt: 30 september 2008 door Sjorszzz Reageren
Sandra Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Sjorszzz, ik raad je toch eens aan om die beginner-tutorial nog eens heel goed te lezen. Je mag nooit een callback IN een andere callback zetten.. Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 1 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 Sjorszzz, ik raad je toch eens aan om die beginner-tutorial nog eens heel goed te lezen.Je mag nooit een callback IN een andere callback zetten.. Oeps :$ Maar nu is het gelukt alleen zijn de autos onzichtbaar. Weet iemand hoe ik ze zichtbaar kan maken? Reageren
nulop Geplaatst: 1 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 ja dat heb ik ook en is een bug. Je server moet eerst een tijdje runnen voordat de auto's echt in interior te zien zijn. Reageren
WackoX Geplaatst: 7 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 7 oktober 2008 ja dat heb ik ook en is een bug.Je server moet eerst een tijdje runnen voordat de auto's echt in interior te zien zijn. niet waar, onvehiclespawn wordt pas gebruikt als het voertuig 1x is dood gegaan, zit hem bij ongamemodeinit Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.