Jump to content

SetVehicleInterior?


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik gebruik de bloodbowl als cardm area, maar als ik daar bloodring's wil plaatsen staan ze er in interior 0, niet in interior 15. Is er een manier om het InteriorId van voertuigen te wijzigen?

BTW: met interior 0 bedoel ik dat je de auto's alleen in interior 0 ziet, en niet in interior 15

Bewerkt: door nulop
Geplaatst:

Bovenaan:

new dmcar1, dmcar2, dmcar3, dmcar4; // Gewoon toevoegen als het er meer zijn.

OnGameModeInit

dmcar1 = AddStaticVehicle(...); // CreateVehicle werkt ook
dmcar2 = AddStaticVehicle(...);
dmcar3 = AddStaticVehicle(...);
dmcar4 = AddStaticVehicle(...);

OnVehicleSpawn

public OnVehicleSpawn(vehicleid)
{
if(vehicleid == dmcar1 || vehicleid == dmcar2 || vehicleid == dmcar3 || vehicleid == dmcar4)
{
	LinkVehicleToInterior(vehicleid, 15);
}
return 1;
}

Niet 100% zeker of dit werkt. Er bestaat namelijk ook nog de functie SetVehicleInterior, al denk ik dat die meer gebruikt wordt voor teleports, met een voertuig, naar een interior.

Geplaatst:

Goed zo Big Boss :tu:

Mocht je nou heel veel voertuigen willen toevoegen, dan zit je met heel veel variabelen. Je kan er ook een array van maken:

Bovenaan:

new dmcar[4];

OnGameModeInit:

dmcar[0] = AddStaticVehicle(...); // CreateVehicle werkt ook
dmcar[1] = AddStaticVehicle(...);
dmcar[2] = AddStaticVehicle(...);
dmcar[3] = AddStaticVehicle(...);

OnVehicleSpawn:

public OnVehicleSpawn(vehicleid)
{
for(new i=0; i<sizeof(dmcar); i++)
{
	LinkVehicleToInterior(dmcar[i], 15);
}
return 1;
}

Geplaatst: (bewerkt)

Welke code moet je dan gebruiken om een auto in Liberty City te krijgen?

En op welke plek moet je deze dan neerzetten in je script?

Bewerkt: door Sjorszzz
Geplaatst: (bewerkt)

Dan moet je eerst en vooral de coördinaten weten voor je auto, en die auto vervolgens linken naar het interior van Liberty City (interior 1) met bovenstaande code.

Verder kan je je AddStaticVehicle zoals normale auto's onder OnGameModeInit plaatsen.

Bewerkt: door Big Boss
Geplaatst:
Dan moet je eerst en vooral de coördinaten weten voor je auto, en die auto vervolgens linken naar het interior van Liberty City (interior 1) met bovenstaande code.

Verder kan je je AddStaticVehicle zoals normale auto's onder OnGameModeInit plaatsen.

Kan je misschien een voorbeeld maken?

Want van die bovenstaande code snap ik niet veel.

Ik zou bijv niet weten wat er op de plek van die + moet komen te staan.

Of op de plek van die i moet komen te staan?

En de coordinaten moeten dus precies het zelfde zijn.

Maar dan met een link erbij?

Geplaatst:

Ik zal je nu ik het snap wel een stukje script geven:

bovenaan komt:

#include <a_samp>

#include <core>

#include <float>

new dmcar[9];

(dan weet je waar het staat)

Bij public OnGameModeInit():

dmcar[0] = AddStaticVehicle(504, -1462.280, 937.253, 1036.391, 338.70, -1, -1);

dmcar[1] = AddStaticVehicle(504, -1424.101, 930.910, 1036.196, 357.25, -1, -1);

dmcar[2] = AddStaticVehicle(504, -1443.244, 933.948, 1036.296, 352.69, -1, -1);

dmcar[3] = AddStaticVehicle(504, -1471.734, 1045.300, 1038.202, 203.31, -1, -1);

dmcar[4] = AddStaticVehicle(504, -1436.951, 1055.971, 1038.321, 199.53, -1, -1);

dmcar[5] = AddStaticVehicle(504, -1364.743, 1052.334, 1037.963, 152.24, -1, -1);

dmcar[6] = AddStaticVehicle(504, -1280.763, 987.678, 1036.913, 91.19, -1, -1);

dmcar[7] = AddStaticVehicle(504, -1515.320, 994.919, 1037.443, 269.98, -1, -1);

dmcar[8] = AddStaticVehicle(504, -1315.291, 1040.500, 1037.848, 122.88, -1, -1);

en dan als laatste zet je bij OnVehicleSpawn neer:

public OnVehicleSpawn(vehicleid)

{

for(new i=0; i<sizeof(dmcar); i++)

{

LinkVehicleToInterior(dmcar, 15);

}

return 1;

}

Hmm we kunnen hier ook een tutorial van maken :Y

Geplaatst:

En die coordinaten die er nu al staan, zijn dat ook de goede of zijn ze per voertuig verschillend?

Zo ja hoe kom ik achter die van het voertuig die ik wil hebben?

En die 1 die je overal 2 keer achter hebt staan, staat die voor het interieur (liberty City dus?)

Geplaatst: (bewerkt)

Nou nee niet echt

maar speciaal voor jou maak ik je script wel.

#include <a_samp>

#include <core>

#include <float>

new lccar[8];

(lc staat voor liberty city, en dit tussen haakjes niet kopieëren)

OnGameModeInit()

lccar[0] = AddStaticVehicle(400, -737.656, 474.045, 1371.314, 44.68, -1, -1); // lc car

lccar[1] = AddStaticVehicle(400, -740.554, 470.992, 1370.919, 40.14, -1, -1); // lc car

lccar[2] AddStaticVehicle(400, -743.762, 468.426, 1370.418, 51.34, -1, -1); // lc car

lccar[3] AddStaticVehicle(400, -758.820, 481.327, 1370.015, 218.76, -1, -1); // lc car

lccar[4] = AddStaticVehicle(400, -755.777, 483.652, 1370.660, 222.53, -1, -1); // lc car

lccar[5] = AddStaticVehicle(400, -752.754, 488.344, 1371.508, 222.02, -1, -1); // lc car

lccar[6] = AddStaticVehicle(400, -728.249, 494.107, 1372.068, 125.40, -1, -1); // lc car

lccar[7] = AddStaticVehicle(400, -734.489, 500.443, 1372.068, 163.57, -1, -1); // lc car

en dan vehiclespawn:

public OnVehicleSpawn(vehicleid)

{

for(new i=0; i<sizeof(lccar); i++)

{

LinkVehicleToInterior(lccar, 1);

}

return 1;

}

Ik heb het nog niet getest, maar het zou moeten werken.

Bewerkt: door nulop
Geplaatst: (bewerkt)

ik krijg deze errors

C:\Users\Sjors\Desktop\Games Multiplayer\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(513) : error 029: invalid expression, assumed zero

C:\Users\Sjors\Desktop\Games Multiplayer\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(513) : error 004: function "OnVehicleSpawn" is not implemented

C:\Users\Sjors\Desktop\Games Multiplayer\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(523) : warning 225: unreachable code

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

2 Errors.

En ik ben er dit nu zo staan.

public OnGameModeInit()
{
SetGameModeText("Ventura's DM~MG");

lccar[0] = AddStaticVehicle(400, -737.656, 474.045, 1371.314, 44.68, -1, -1);//lc car
   public OnVehicleSpawn(vehicleid)
   {
   for(new i=0; i<sizeof(lccar); i++)
   {
   LinkVehicleToInterior(lccar[i], 1);
   }
   return 1;
   }


SetTimer("CheckTime", 5000, 1);
ShowPlayerMarkers(1);
ShowNameTags(1);

Bewerkt: door Sjorszzz
Geplaatst:

Sjorszzz, ik raad je toch eens aan om die beginner-tutorial nog eens heel goed te lezen.

Je mag nooit een callback IN een andere callback zetten.. ;)

Geplaatst:
Sjorszzz, ik raad je toch eens aan om die beginner-tutorial nog eens heel goed te lezen.

Je mag nooit een callback IN een andere callback zetten.. ;)

Oeps :$

Maar nu is het gelukt alleen zijn de autos onzichtbaar. :?

Weet iemand hoe ik ze zichtbaar kan maken?

Geplaatst:

ja dat heb ik ook en is een bug.

Je server moet eerst een tijdje runnen voordat de auto's echt in interior te zien zijn.

Geplaatst:
ja dat heb ik ook en is een bug.

Je server moet eerst een tijdje runnen voordat de auto's echt in interior te zien zijn.

niet waar, onvehiclespawn wordt pas gebruikt als het voertuig 1x is dood gegaan, zit hem bij ongamemodeinit

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...