Jump to content

Windows Vista x64


Woetsha

Recommended Posts

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe computer gekocht en ik heb Windows Vista x32 erop gezet, alles werkte perfect. Het was alleen spijtig dat ik mijn systeem niet optimaal kan benutten omdat ik 32bit had, ik kon dus maar 3,25GB van mijn geheugen gebruiken.

Ik ben dan overgestapt naar Vista x64, tot mijn grote spijt, beginnen de problemen al. In Windows Vista x64 zit een soort van emulator die 32bit programma's kan draaien. Alleen werkt het nog niet zo goed. Toen ik nog Vista 32bit had heb ik nog nooit programma foutmeldingen gekregen nu blokkeert heel de pc gewoon bij het opstarten van MSN en Photoshop CS4. Als ik GTA IV opstart duurt het laden van het spel 2 minuten, terwijl het bij 32bit maar 5/6 seconden was.

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat de mensen die willen overstappen van Vista 32bit naar Vista 64bit dat ze moeten ze weten dat het niet echt beter zal werken, integendeel het zal slecht werken.

Misschien heeft iemand nog wat tips om mijn systeem sneller te laten draaien, anders zal ik vanavond terug Vista 32bit moeten installeren.

Ik heb dit al gedaan:

  • C en D station gedragmenteerd
  • Register gedrafmenteerd
  • Onnodige opstartprogramma's verwijderd
  • Onnodige programma's/bestanden verwijderd
  • Systeem geoptimaliseerd met Tune Up Utilities 2009

Nog steeds geen verbeteringen...

Alvast bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

start je gta4 met de emulator?

Kijk voor de producten of er ook desbetreffende x64 versies zijn, van photoshop weet ik zeker dat er 1 is.

gta4 is voor 64 bits geoptimaliseerd(nou ja, geoptimaliseerd...), dus zou hij het goed moeten doen.

Link to comment
Delen op andere websites

start je gta4 met de emulator?

Kijk voor de producten of er ook desbetreffende x64 versies zijn, van photoshop weet ik zeker dat er 1 is.

gta4 is voor 64 bits geoptimaliseerd(nou ja, geoptimaliseerd...), dus zou hij het goed moeten doen.

Die emulator is geen programma ofzo. Windows Vista herkent 32bit programma's automatisch en start ze dan op met een emulator.

206hphc.jpg

Programma's met *32 achteraan worden opgestart met een emulator en zo is dat ook bij GTA IV. Ik kan het zelf niet veranderen.

Link to comment
Delen op andere websites

raar, aangezien gta4 voor 64 bit is gemaakt, klik er eens met de rechter knop op het proces of bij de exe om te kijken of je het kunt disablen.
Gaat niet. :N

Ik heb niet gezegd dat GTA IV niet werkt, ik zeg alleen maar dat GTA IV beter werkt op 32bit dan op 64bit. Bij 64bit moet ik 2 minuten wachten als hij aan het laden is, het muziekje is dan helemaal afgelopen en die afbeeldingen blijven opnieuw komen...

Link to comment
Delen op andere websites

Maar GTA IV werkt wel gewoon? Het is dus niet dat het hele spel traag is, maar alleen het laden?
Vind je het dan normaal dat ik 2 minuten of meer moet wachten?

Ik denk niet dat ik de emulator kan uitzetten en als ik het doe dan gaan al mijn programma's die op 32bit werken niet meer normaal werken.

Link to comment
Delen op andere websites

je zou het kunnen proberen om de emulator compleet uit te schakelen, de programmas die geen 64 bits onderstuenen zullen of hele buggy worden of niet meer draaien, met photoshop zit het welg oed maar msn weet ik niet.

Link to comment
Delen op andere websites

je zou het kunnen proberen om de emulator compleet uit te schakelen, de programmas die geen 64 bits onderstuenen zullen of hele buggy worden of niet meer draaien, met photoshop zit het welg oed maar msn weet ik niet.
Hoe moet ik dan de emulator uit zetten?

Ik denk dat er niets anders op zit dan 32bit terug erop zetten. Bedankt voor jullie hulp!! ;)

En voor de mensen die Vista 64bit willen gebruiken eerst 3 keer nadenken.

Link to comment
Delen op andere websites

Vista x64 gebruikt geen emulator. Er zit als het ware een gestripte versie van de 32-bits versie bij. Daarom de mappen Program Files, Program Files (x86), SYSWOW64 en System32.

Het is wel zo dat bij 64-bit de instructies anders zijn dan 32-bit, en daardoor kan een programma langzamer of juist sneller functioneren. De 64 bits versie van Vista werkt bij mij tenminste niet slechter dan de 32 bits versie.

Link to comment
Delen op andere websites

Met x86 wordt 32 bit bedoeld, terwijl met x64 64 bit wordt bedoeld. Het grote voordeel voor de toekomst is dat je met 64 bit meer dan 4 GB geheugen kan hebben, wat 32 bit niet ondersteund. Mocht je een programma hebben dat ook voor 64 bit gemaakt is, dan kan dat sneller werken. Het probleem is echter dat de veel programma's enkel voor 32 bitssystemen zijn gemaakt en zeker oudere programma's kunnen nog wel eens een probleem zijn met 64 bit.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...