GtaIV voertuigen succesvol im- en exporteren met Zmodeler
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.
Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.
Ik heb aan senneken uitgelegd in het "Show jouw models"-topic hoe je een GtaIV voertuig succesvol moet im- en exporteren met Zmodeler. Het leek me wel handig om dit ook even in het Tutorials-subforum te posten, zodat het voor iedereen makkelijker terug te vinden is.
NOTE I: In plaats van elke keer alle textures opnieuw te exporteren uit vehshare.wtd etc. (textures uit vehshare.wtd en vehicle.wtd zijn standaardtextures, zoals reflecties en band-textures, die vrijwel elk voertuig nodig heeft) is het handiger om deze één keer te exporteren en ze in één map te zetten. Vanuit deze map ga je vervolgens al je voertuigen modden: je exporteert dan alleen de textures van bijv. comet.wtd naar deze map evenals comet.wft (het model dus). In deze map maak je dan weer een mapje , bijvoorbeeld "comet_new" genaamd, waar je vervolgens je nieuwe bestanden in opslaat.
NOTE II: Het is erg onwaarschijnlijk dat jij je nieuwe textures in .dds formaat hebt. Ook al is dit een zeer gangbaar formaat binnen de game-design, het is geen standaard export-formaat van bijv. Photoshop. Je hebt hiervoor een .dds-converter nodig. Deze kun je hier vinden.
Ik had in het begin problemen met dit programma (ik dacht dat het niet werkte). Hierom even een korte tutorial over dit programma.
Links:
G-texture
DDSConverter
Hopelijk snappen jullie 't een beetje. Als je vragen hebt, stel ze gerust.
Bewerkt: door Puma