XoIN Geplaatst: 19 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2005 wat is de code om mijn player een huis te laten kopen(en dat hij dan ook een save plek heeft) Reageren
PatrickW Geplaatst: 22 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2005 Voor beide is geen simpele code, hiervoor moet je een nieuwe thread maken. Ik weet niet hoe ervaren je bent in SCM coderen, maar dit is niet al te moeillijk. Voor het kopen van een huis heb je vier dingen nodig: 1) Een icoontje op de plek waar je hem wilt kunnen kopen. 2) Een thread die kijkt of je in het icoontje staat. 3) Een missie die de verdere afhandeling van de "koop" afhandeld. 4) Een thread die na de koop het saven bij dat huis afhandeld. Ik zal laten zien waar je voor de linkview apartments de verschillende onderdelen terug kunt vinden. Dan kun je zelf proberen uit te zoeken hoe het werkt. Je leert SCM modden namelijk het beste door zelf dingen uit te zoeken. Als je eenmaal doorhebt, hoe het in elkaar steekt is het eenvoudig om een koophuis/saveplek te verplaatsen of zelfs een nieuwe toe te voegen. Ik zal voor de linkview apartments aangeven hoe de verschillende dingen eruit zien ( je moet deze met "find" wel terug kunnen vinden in je eigen source. In het eerste stuk van MAIN worden de icoontjes geplaatst: 0518: $28E = create_available_asset_pickup "LNKV_L" at $249 $24A $24B price $28D;; Press the ~h~~k~~PED_ANSWER_PHONE~ ~w~button to purchase Links View Apartment for $~1~ 0570: $28C = create_asset_radar_marker_with_icon 25 at $249 $24A $24B 0164: disable_marker $28C Dit is de code van de thread die kijkt of je in het icoontje staat: :Label00CE01 03A4: name_thread "LNKVBY" :Label00CE0B 0001: wait $DEFAULT_WAIT_TIME ms 00D6: if 0 0256: player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false ££Label00CE58 00D6: if 0 0038: $ONMISSION == 0;; integer values 004D: jump_if_false ££Label00CE58 00D6: if 0 03EE: player $PLAYER_CHAR controllable 004D: jump_if_false ££Label00CE58 00D6: if 0 0214: pickup $28E picked_up 004D: jump_if_false ££Label00CE58 0417: start_mission 45 004E: end_thread :Label00CE58 0002: jump ££Label00CE0B De thread wordt direkt na het opstarten vanuit MAIN gestart met: 004F: create_thread ££Label00CE01 Zoals je kunt zien wordt vanuit de bovenstaande thread missie 45 gestart, die de koop afhandeld. Hij laat onder anderen een paar plaatjes zien, en activeerd de garage. ;-------------Mission 45--------------- ; Originally: (no description) :Label0BEB8B 03A4: name_thread "LNKVBUY" 0004: $ONMISSION = 1;; integer values 0001: wait 0 ms 0164: disable_marker $28C 030C: set_mission_points += 1 0169: set_fade_color 0 0 1 016A: fade 0 () 500 ms 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 0 (frozen) 03BF: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_everyone_to 1 (true) 03F4: 0 (clear) cars_can_be_damaged :Label0BEBCA 00D6: if 0 016B: fading 004D: jump_if_false £Label0BEC13 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 8256: NOT player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false £Label0BEC0C 0570: $28C = create_asset_radar_marker_with_icon 19 at $249 $24A $24B 018B: show_on_radar $28C 2 004F: create_thread ££Label0115EE 004E: end_thread :Label0BEC0C 0002: jump £Label0BEBCA :Label0BEC13 0570: $28C = create_asset_radar_marker_with_icon 19 at $249 $24A $24B 018B: show_on_radar $28C 2 004F: create_thread ££Label0115EE 0395: clear_area 1 at 306.5728 376.2928 range 12.1856 1.0 0055: put_player $PLAYER_CHAR at 306.5728 376.2928 12.1856 0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to 276.3156 02A3: toggle_widescreen 1 (on) 0169: set_fade_color 0 0 1 016A: fade 1 (back) 500 ms 015F: set_camera_position 241.4097 420.0691 10.388 0.0 0.0 0.0 0160: point_camera 242.141 419.4232 10.6071 2 :Label0BECAE 00D6: if 0 016B: fading 004D: jump_if_false £Label0BECD8 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 8256: NOT player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false £Label0BECD1 004E: end_thread :Label0BECD1 0002: jump £Label0BECAE :Label0BECD8 0004: $707 = 1;; integer values 0004: $518 = 1;; integer values 01E3: text_1number_styled "LNKVBUY" $28D 5000 ms 6;; Links View Apartment purchased: $~1~ 0529: add $28D to_money_spent_on_property_stats 0542: add_property 9 to_property_own_stats 0394: play_music 1 043C: unknown_set_game_sounds 0 0001: wait 2000 ms 00BC: text_highpriority "BUYSAVE" 3000 ms 1;; ~g~You can now save your game here when not on a mission. 0001: wait 3000 ms 015F: set_camera_position 313.6496 390.976 14.5314 0.0 0.0 0.0 0160: point_camera 313.0024 391.738 14.5534 2 00BC: text_highpriority "BUYGARG" 3000 ms 1;; ~g~You can also store vehicles in this garage. 02FA: garage $28F change_to_type 26 0001: wait 3000 ms 0169: set_fade_color 0 0 1 016A: fade 0 () 500 ms :Label0BED7F 00D6: if 0 016B: fading 004D: jump_if_false £Label0BEDAD 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 8256: NOT player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false £Label0BEDA6 043C: unknown_set_game_sounds 1 004E: end_thread :Label0BEDA6 0002: jump £Label0BED7F :Label0BEDAD 0373: set_camera_directly_behind_player 02EB: restore_camera_with_jumpcut 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) 03BF: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_everyone_to 0 (false) 03F4: 1 (set) cars_can_be_damaged 02A3: toggle_widescreen 0 (off) 0169: set_fade_color 0 0 1 016A: fade 1 (back) 500 ms 0050: gosub ££Label0128AA 043C: unknown_set_game_sounds 1 0004: $ONMISSION = 0;; integer values 00D8: mission_cleanup 004E: end_thread 0051: return Een van de dingen die hierin gedaan wordt, is het starten van de thread die het saven van je spel bij dit nieuwe huis afhandeld: :Label0115EE 03A4: name_thread "SAVE2" :Label0115F8 0001: wait 250 ms 00D6: if 0 0256: player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false ££Label011719 00D6: if 0 0121: player $PLAYER_CHAR in_zone "BEACH3" 004D: jump_if_false ££Label011719 00D6: if 0 03EE: player $PLAYER_CHAR controllable 004D: jump_if_false ££Label011719 00D6: if 0 0038: $ONMISSION == 0;; integer values 004D: jump_if_false ££Label0116FB 00D6: if 0 0038: $16 == 0;; integer values 004D: jump_if_false ££Label011672 0213: $28E = create_pickup #PICKUPSAVE type 3 at $249 $24A $24B 0004: $16 = 1;; integer values :Label011672 00D6: if 0 0214: pickup $28E picked_up 004D: jump_if_false ££Label0116F4 0050: gosub ££Label012D4C 00D6: if 0 0256: player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false ££Label0116ED 0215: destroy_pickup $28E 0213: $28E = create_pickup #PICKUPSAVE type 3 at $249 $24A $24B 016A: fade 1 (back) 1000 ms 0395: clear_area 1 at 306.5728 376.2928 range 12.1856 1.0 0055: put_player $PLAYER_CHAR at 306.5728 376.2928 12.1856 0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to 276.3156 :Label0116ED 0050: gosub ££Label012DA8 :Label0116F4 0002: jump ££Label011719 :Label0116FB 00D6: if 0 0038: $16 == 1;; integer values 004D: jump_if_false ££Label011719 0215: destroy_pickup $28E 0004: $16 = 0;; integer values :Label011719 0002: jump ££Label0115F8 Veel plezier bij het uitzoeken hoe het werkt... Reageren
kees1991 Geplaatst: 22 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2005 evarn ben ik wel met Missionbuilder allen somige dingen zijn nog wel lastig:P k heb een tut gevonden voor een save/koop huis maaken http://gta-modding.nl/tut_koophuis.htm Reageren
Thundercover Geplaatst: 22 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2005 -offtopic- weet iemand wanneer gta-modding.nl weer online komt, want -ontopic- ...ik weet dat daar veel tuts staan die ik wil gebruiken Reageren
kees1991 Geplaatst: 22 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2005 ja ik wil ook graag dat die weet online komt maar dat moet je niet hier vragen hoor volgens mij :'D Reageren
danny18 Geplaatst: 5 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2008 Is er meschien een andere Nederlandse tut want gta-modding is nog niet online Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.