Jump to content

Auto plaatsen in Vc?


Marc Tibben

Recommended Posts

Kan iemand mij heel duidelijk uitleggen hoe je een auto plaatst in gta vice city?

Want ik heb is rondgekeken maar op deze site staan hele onduidlijke tuts voor het plaatsten van een auto.

Please zou iemand mij dat uit willen leggen?

Link to comment
Delen op andere websites

Download deze mod installer.

Pak het bestand uit nadat je hem gedownload heb en open hem vervolgens. Selecteer eerst 'continue', vervolgens vink je 'instal a Custom Vehicle in Vice City' en druk op 'Next.' Nu moet je het type bestand selecteren van je automod. Meestal is je gedownloade automod een Zip of RAR bestand. Als dit nu ook het geval is, selecteer je dus de 1e keus en druk op 'next'. Nu moet je in de bovenste regel de map gaan selecteren waar je Vice City geinstalleerd heb. Meestal is dit: C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto Vice City. Met de onderste regel moet je de gedownloade automod openen. Hierna druk je weer op 'next'.

modinstaller1ea1.th.jpg

Nu kun je het type auto selecteren waarvoor je je gedownloade auto wilt vervangen. Zodra je er een geselecteerd heb, klik je weer op 'next'.

modinstaller2br2.th.jpg

Nu kun je als je wilt, je automod een naam geven die dan verschijnt zodra je instapt in het spel.

Heb je een juiste naam gekozen, klik dan weer op 'next'. Nu krijg je het volgende scherm voor je:

modinstaller3qu4.th.jpg

Selecteer 'English (american.gxt)' en klik weer op 'next'. Nu krijg je een schermpje voor je met de handling en de default.ide line. Doe niks en klik gelijk op 'next'. Hierna vraagt hij of je nog een backup wilt maken, selecteer 'ja'. (altijd!) Je kunt je backup dan ook weer een naam geven, het makkelijkste is om de naam te gebruiken die je eerst ook in moest typen voor je automod. Klik weer op next en hij installeert de mod en nu krijg je 2 keer een schermpje voor je, druk beide keren op 'oke'. Nu is de instalatie klaar.

Hopelijk lukt het je nu, veel plezier met het instaleren van automods in Vice City. ;)

Bewerkt: door Bling
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, open met de missionbuilder de file main.scm.

Dan zoek je naar naar de opcode 014B (dat weet ik dus niet 100% zeker).

Als het goed is kom je in een lijst met auto's, iedere auto heeft een 014B en 014C opcode.

Kopieer zo'n auto text, en vervang de coordinaten + Auto soort. Er zijn een aantal getallen die zorgen dat de auto er staat of niet, op slot is etc. Alles wat ik kan zeggen is: Zorg dat het laatste getal niet 0 is, maar 101 geloof ik.

014B: $8 = init_parked_car_generator #INFERNUS -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 469.9 93.222 10.252 angle 0.0

014C: set_parked_car_generator $8 cars_to_generate_to 101

014b/014C: De opcode, deze mag je niet veranderen

$8: De naam van de auto, zorg dat deze UNIEK is.

#infernus: De naam v/d auto, deze moet gelijk zijn aan de naam die in de handling en de default word gegeven

zorg dat de 0 achter alarm en door lock niet hoger word, dat is irritant

469.9 93.222 10.252 Dar staat hij, het coordinaat

angle 0.0 de hoek

014C: set_parked_car_generator $8 cars_to_generate_to 101

$8 moet gelijk zijn aan de eerdere naam, want het gaat over dezelfde auto

101 moet dus 101 zijn, die geeft aan dat de auto er staat.

Bewerkt: door Flotje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, open met de missionbuilder de file main.scm.

Dan zoek je naar naar de opcode 014B (dat weet ik dus niet 100% zeker).

Als het goed is kom je in een lijst met auto's, iedere auto heeft een 014B en 014C opcode.

Kopieer zo'n auto text, en vervang de coordinaten + Auto soort. Er zijn een aantal getallen die zorgen dat de auto er staat of niet, op slot is etc. Alles wat ik kan zeggen is: Zorg dat het laatste getal niet 0 is, maar 101 geloof ik.

014B: $8 = init_parked_car_generator #INFERNUS -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 469.9 93.222 10.252 angle 0.0

014C: set_parked_car_generator $8 cars_to_generate_to 101

014b/014C: De opcode, deze mag je niet veranderen

$8: De naam van de auto, zorg dat deze UNIEK is.

#infernus: De naam v/d auto, deze moet gelijk zijn aan de naam die in de handling en de default word gegeven

zorg dat de 0 achter alarm en door lock niet hoger word, dat is irritant

469.9 93.222 10.252 Dar staat hij, het coordinaat

angle 0.0 de hoek

014C: set_parked_car_generator $8 cars_to_generate_to 101

$8 moet gelijk zijn aan de eerdere naam, want het gaat over dezelfde auto

101 moet dus 101 zijn, die geeft aan dat de auto er staat.

Lukt niet... errorvcdw8.png

Link to comment
Delen op andere websites

Dan is er iets missgegaan met de naam van het geval denk ik

Zoek eerst naar 014b. Dan zie je een lijst, en bovenaan die lijst voeg je jouw wagen toe.

Dan zorg je dat wat in mijn kant-en-klare script $8 is, allebij veranderd in iets anders, bijvoorbeeld $infernus.

Verder zoek je even op of INFERNUS in de handling.cfg file wel INFERNUS heet, en niet bijvoorbeeld INFERN of zo...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...