Jump to content

Hoe kan ik met de Dodo vliegen?


Dead-Dodo

Recommended Posts

  • 1 maand later...
  • Reacties 173
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Cyril-Cobrahm

    10

  • 8-Ball

    9

  • Le Freak

    9

  • Bling

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hey,

Ik heb meerdere sites bekeken etc etc maar ik weet niet wat ik nu nog moet geloven.

Wie kan mij nou eens uitleggen hoe ik moet vliegen met een dodo op de PC gta III

Met een dodo kun je in gta3 niet vliegen. Je kunt ongeveer 10 seconden in de lucht hangen voordat je weer op de grond terecht komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit wordt inderdaad vaak als erg moeilijk ervaren, maar in feite is dit eigenlijk best makkelijk als je het eenmaal doorhebt. Om te beginnen kun je het best de instellingen even aanpassen in het volgende:

Dodo Turrent Up: T

Dodo Turrent Down: V

Zodra je dit gedaan hebt pak je de dodo en zet je hem op de startbaan/landingsbaan. Neem nu een lange aanloop en geef gas, terwijl je dit doet houd je ook 'v' ingedrukt. Op een gegeven moment zul je vonkjes onder de dodo vandaan zien komen, zodra je dit ziet laat je 'v' los. De dodo zal nu met de neus stijl omhoog gaan, druk nu snel weer zachtjes op 'v' om de dodo recht te krijgen. Het enigste wat je nu nog moet doen is zo af en toe even weer op 'v' drukken om de dodo recht te houden. Dit moet je alleen doen als de neus van de dodo tever omhoog wijst. Druk nooit op 'T', zelfs niet als de dodo dreigt neer te storten. Soms lijkt het namelijk zo dat de dodo neerstort omdat hij een soms vanzelf een duik omlaag neemt. Je moet dan niks doen, want de dodo gaat hoe gek het ook klinkt, vanzelf weer omhoog. De meeste mensen raken dan in paniek en gaan op 'T' drukken, maar als je dit doet raakt de dodo uit balans en stort hij alsnog neer. Hopelijk heb je hier wat aan en mocht het nog niet lukken, zeg het dan maar. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Het wil ook meestal niet meteen lukken hoor, als je mijn vorige post nog eens goed doorleest en dat een aantal keer gaat oefenen moet het zeker wel lukken. Je moet bij het opstijgen dus wel 'V' en gas tegelijk indrukken he en 'V' pas loslaten zodra er vonkjes onder de dodo vandaan komt. De dodo kan inderdaad niet zo heel hoog, er zijn wel verscheidene trucjes voor maar die heb ik zelf ook nog niet helemaal onder de knie. Voor de basis heb je alleen de 'V' knop en acceleratie-knop nodig. Als de dodo met de neus omhoog begint te wijzen druk je op 'V' om hem weer recht te krijgen. Soms is het ook het geval dat de dodo begint te dalen, het is dan heel belangrijk dat je niks doet dan, de dodo stijgt namelijk vanzelf weer. Oefen dit een aantal keer en je zult zien dat het steeds beter gaat.

Succes! :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik heb ff een filmpje gemaakt hoe je een beetje moet vliegen met de Dodo.

Wat Bling al zei: Bij het opstijgen houd je de neus omlaag. Je kan het beste eerst 5 a 6 seconden vol gas geven en dan de 'neus omlaag' (standaard 6) knop ingedrukt houden, nu wacht je tot de propellor de grond raakt, je hoort hem schuren en je ziet de vonkjes, en dan laat je 'neus omlaag' los, en schiet je omhoog. Je moet daarna alleen met 'neus omlaag' zorgen dat je Dodo recht blijft. Je zit nu al in de lucht!

Het sturen is weer een nieuwe kunst, Sturen gaat niet snel. Je moet ook zeker de 'rechts' of 'links' toets ingedrukt houden. Je moet eigenlijk één keer drukken op je toets. En om weer recht te gaan vliegen moet je de tegenovergestelde richting aantikken. Dus niet ingedrukthouden, je vliegtuig gaat dan spinnen (zie ook het filmpje, om het laatst heb ik iets te scherp gestuurd!).

Door met de Dodo te vliegen kun je ook in 'Gost Town' komen (Zonder cheats ja!) daarvoor moet je ook maar mijn filmpje bekijken, en ja, ik heb hem zelf gemaakt. Gost Town is het gedeelte van GTA III waarin het introfilmpje is gemaakt. Waar je dus Catalina tegen komt. Let op! Als je naar gost town vliegt, is niets 'solid' (vast) en kan je door alles heen vliegen. Je kan met je dodo niet in Gost Town landen. Je ziet Gost town heel even aan de linkerkant (op het eind van het filmpje) maar dan stuur ik te scherp en gaat me vliegtuig spinnen, ik ben er nog niet echt achter hoe ik hem weer herstel.. ;)

In het filmpje vlieg ik een beetje met een omweg riching gosttown, want heb het filmpje even snel gemaakt en had geen zin om tegen de brug aan te vliegen, dat dat mis gaat, en weer opnieuw moest beginnen, vandaar de omweg.

Filmpje wordt geupload ik edit me bericht zo ;)

Daar is hij:

Filmpje: Klik

Bewerkt: door Bassiej26
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...