Jump to content

Wagen ingame zetten


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo, Ik ben al een tijdje bezig met het kijken van hoe de voertuigen in SA zijn opgebouwd en hoe dat allemaal zit, en het moddellen van voertuigen. Maar ik heb nu een model (met als apparte objecten bumpers, motorkap, deuren en voorruit en dus ook met interieur), maar ik heb geen idee wat ik nu nog verder moet doen om dat ding ingame te krijgen. Dus zou iemand eens goed kunnen uitleggen welke stappen ik nu allemaal moet doen, om dat ding werkend ingame te krijgen?

Alvast bedankt.

Nickonly

P.S.: Ja, ik weet dat er maar heel weinig mensen op dit forum dit goed kunnen, maar kunnen die dan hier op reageren??

P.S. 2 : Hier zou dus iemand ooit een tut over moetten maken...

Bewerkt: door Nickonly
Geplaatst: (bewerkt)

Als ik jou was zou ik eens goed kijken naar welke onderdelen en dummies de wagen heeft die jij wilt vervangen voor jou eigen model. Importeer dus de desbetreffende dff en schrijf de namen van alle onderdelen op een papiertje (maak hierbij geen spellingsfouten). Nu verwijder je alle onderdelen behalve de chassis_vlo en de dummies. Sla dit bestand op als .max en open je wagen. Attach/Detach nu alle delen zodat je op hetzelfde aantal delen uitkomt als de orginele wagen en geef ze de orginele naam, die je eerder op een papiertje geschreven had. Open je dummies max file en plaats ze erbij. Link alle dummies netjes aan elkaar (graph editors, new schematic view), precies zoals dat bij de orginele auto's ook aan elkaar zat. Nu kun je gaan exporteren, dus open de DFF IO en ga naar het tabblad ''export''. Selecteer alle delen en klik op ''collision base''. Open nu de orginele dff van de auto die je gaat vervangen. Klik als laatste op ''export dff'' en je auto dff word geexporteerd ;)

//> Edit: Vergeet niet dat al je textures ''gta material'' moeten zijn!

Bewerkt: door Wazuup
Geplaatst: (bewerkt)
//> Edit: Vergeet niet dat al je textures ''gta material'' moeten zijn!

Goeie info, ga ik zo proberen, maar over die textuur weet ik het nog niet helemaal. Maakt het uit welke textuur je 'm geeft en hoe? En dan ook zo dat het ingame kleurveranderbaar is.

-Edit- Nog één ding, hoe zit dat met de ramen? want dat is doorzichtig dus wat moet ik daar mee (met de textuur) doen?

Bewerkt: door Nickonly
Geplaatst:

Speed Tutorial Auto's Texturen:

Alle textures voor op auto's moeten GTA Material zijn. Dit kun je doen door in the material editor op ''standard'' te klikken en GTA material uit het rijtje te kiezen. Deze staat er alleen als je de scripts van KAM hebt geinstalleerd in 3dsmax. Voor een normale bmp texture, klik je op ''none'' achter color en vervolgens bitmap. Deze kun je op het moddel gooien zoals je gewend bent.

standard.jpg

*

gtamaterial.jpg

Dan nu de bodycolour, met reflecties en dergelijke. Ook hier gaan we naar een bolletje, en zetten we hem naar GTA material. Maar inplaats van dat we een bitmap selecteren, klikken we op SA Vehicle Default (om het makkelijk te houden).

savehicledefault.jpg

Er veranderen nu wat waarden, dat is oke. Klik nu op het vakje achter color, en verander de kleur naar welke kleur jij ook wilt. Nu komt een belangrijk gedeelte, namelijk de color guide. Laat je deze op none staan, dan zal de kleur die jij gekozen hebt altijd ingame zo zijn. Maar zet je hem op primary, dan zal de kleurkeuze geheel ''random'' zijn. Wil je twee verschillende random kleuren, zet die tweede material dan op ''secondary''. Let op: de kleur veranderd automatisch wanneer je een andere colour guide dan none neemt.

colorguide.jpg

Ik hoop je zo genoeg geholpen te hebben,

Wazuup

Geplaatst:

Bedankt, erg goede uitleg, ahoewel ik 't nog niet echt veel kon gebruiken, omdat ik nogal veel andere dingen te doen had. Maar ik heb er toch iets aan kunnen doen:

limitercolloreddl1.th.png

Hij is nu goed getextueerd, maar hij moet nog wel ramen in de deuren krijgen. (ik heb al schade onderdelen, maar die heb ik gehided. Ik moet dus alleen nog mooie wielen en de dummies maken. Maar dat is ook een probleem, want ik heb ook helemaal geen ervaring met dummies. Ik weet wel hoeveel en welke dummies ik moet maken, maar die moetten dus gelinkt worden, en ik heb geen iddee hoe dat moet. Dus dat moet iemand nog even uitleggen (Wazuup?).

Alvast bedankt,

Nickolny.

Geplaatst:

Als je dus alle onderdelen bij elkaar hebt, dan open je gewoon heel simpel (bijvoorbeeld) Admiral.dff in 3dsMax (of Gmax in jouw geval (toch?)), je verwijderd alle deuren, ramen, wielen, chassis, allemaal (zorg wel dat je de namen van de delen hebt opgeschreven) en dan import je alle nieuwe delen van je nieuwe auto erin. Verplaatsen hoeft niet (bij mij niet..) want de dummy's zetten alle delen toch goed op hun plaats (bij mij, maar dan heb ik een deur dus apart bewerkt zodat hij op dezelfde coördinaten weer in 'het zicht' spawned, bij de auto dus als ik 'm importeer in het model), daarna druk je even op "Graph Editors" en "Saved Scenematic Views (ofzo), als er daar niks bij staat dan moet je even op "New" klikken, de dummy's even linken (helemaal links of rechts staan losse rechthoekjes en die moet je even naar de dummy rechthoekjes slepen en daanra linken), Export DFF, Col selecteren en exporteren die hap!!

Misschien beetje moeilijk uit te leggen... Is ook een beetje moeilijk zo, zonder plaatjes :Y ... Voor eventuele tutorials moet je even in de Master Tutorial list kijken.

Succes, Grtz Puma.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...