Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

heey

hoe kan ik een eigen auto maken

is daar een programma voor ?

ik heb wel een aantal auto mods er in maar ik wil er ook wel een maken

ps

ik weet niet of ik dit op de goede plek heb gepost

>>> Door Dutchy3010: Nee, maar dat maakt niet uit, ik verplaats hem wel even voor je... :)<<<

Geplaatst: (bewerkt)

Hiervoor wil ik je doorverwijzen naar het Modding-gedeelte van GTAForum, daar weten ze vast wel raad. Ik raad je aan om ook eens hier rond te kijken, daar leggen ze je uit hoe je kan Missionscripten(Missies maken), Textures modden(Bijv. een billboard veranderen van plaatje) en hoe Moddelling(Een gebouw compleet van uiterlijk veranderen) of Mapping(Een bestaand object in SA als een vuilnisemmer plaatsen) werkt. Als je op de links klikt krijg je automatisch meer informatie in de vorm van een Tutorial o.i.d.

VWO-er

Bewerkt: door VWO-er
Geplaatst:

Dit gebeurt allemaal in een 3d programma zoals 3dsmax. Een auto maak je door middel van blueprints, deze met je in vier perspectieven hebben namelijk frontview, sideview, topview en van onderen. Hierna maak je een plane aan en ga je deze verlengen door met schift ingedrukt een edge te gaan slepen. Je volgt de lijntjes op de blueprints en zet je vertices op de goede plekken. Een voorbeeld van dit stukje tekst (van -Roy-):

post-6447-1172261264.png

Na het moddelen komt het volgende, namelijk het texturen en klaarmaken om ingame te zetten. Ik neem aan dat je de standaard dingen weet, als het te snel gaat geef je het maar aan.

Als ik jou was zou ik eens goed kijken naar welke onderdelen en dummies de wagen heeft die jij wilt vervangen voor jou eigen model. Open je model en importeer dus de desbetreffende dff met de scripts van KAM in 3dsmax en Move je model opzei. Importeer hem voor een tweede keer, zodat je 2 dezelfde auto's hebt. Doe nu 'Graph Editors> New Scematic view".

scematicpl9.jpg

Selecteer nu één van de hierarchy's (voledige auto met dummy's) en klik op het "Unlink Selected" icoontje. Deze auto zal je gebruiken voor dummy onderdelen en onderdeel namen.

unlinkmd1.jpg

Attach/Detach nu alle delen van jou auto (niet de geimporteerde) zodat je op hetzelfde aantal delen uitkomt als de orginele wagen en geef alle delen zijn eigen naam, Zoals de originele geimporteerde auto. Plaats alle dummy's op hun plaats. Link ze nu netjes aan elkaar (graph editors, new schematic view), precies zoals dat bij de orginele auto's ook aan elkaar zat (je kan bij de originele, nog hele auto zien hoe). Hoe moet je linken:

tutlink.gif

Nu kun je gaan exporteren, dus open de DFF IO en ga naar het tabblad ''export''. Selecteer alle delen en klik op ''collision base''. Open nu de orginele dff van de auto die je gaat vervangen. Klik als laatste op ''export dff'' en je auto dff word geexporteerd.

Speed Tutorial Auto's Texturen:

Alle textures voor op auto's moeten GTA Material zijn. Dit kun je doen door in the material editor op ''standard'' te klikken en GTA material uit het rijtje te kiezen. Deze staat er alleen als je de scripts van KAM hebt geinstalleerd in 3dsmax. Voor een normale bmp texture, klik je op ''none'' achter color en vervolgens bitmap. Deze kun je op het moddel gooien zoals je gewend bent.

standard.jpg

*

gtamaterial.jpg

Dan nu de bodycolour, met reflecties en dergelijke. Ook hier gaan we naar een bolletje, en zetten we hem naar GTA material. Maar inplaats van dat we een bitmap selecteren, klikken we op SA Vehicle Default (om het makkelijk te houden).

savehicledefault.jpg

Er veranderen nu wat waarden, dat is oke. Klik nu op het vakje achter color, en verander de kleur naar welke kleur jij ook wilt. Nu komt een belangrijk gedeelte, namelijk de color guide. Laat je deze op none staan, dan zal de kleur die jij gekozen hebt altijd ingame zo zijn. Maar zet je hem op primary, dan zal de kleurkeuze geheel ''random'' zijn. Wil je twee verschillende random kleuren, zet die tweede material dan op ''secondary''. Let op: de kleur veranderd automatisch wanneer je een andere colour guide dan none neemt. Overigens is dit een simpele manier van texturen, je kunt zelf nog veel meer uitproberen met reflectie en dergelijke.

colorguide.jpg

Kams script (helaas werkt deze niet meer op 3DS Max 9):

Grote kans dat je geen zak van dit hele verhaaltje vat, daarom raad ik je aan eerst gewoon huisjes enzo ingame te gaan zetten. Alles wat je nodig hebt daarvoor kun je hier vinden.

Vriendelijke groeten,

Wazuup :sigaar:

Geplaatst:

en toch is het misschien beter als men eerst de zoekfunctie gebruikt en dan pas eventueel een topic aanmaakt. Niet om het een of ander hoor, en die tutorial van Wazuup is heel goed, maar volgens mij heb ik hem nu al wel heel errug vaak gezien op deze site...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...