Jump to content

Deur Script


Recommended Posts

Geplaatst:
welk object van die jij hebt opgegeven moet open kunnen? en naar welke locatie moet die dan gaan?

Die hekken die bij de army staat en bij het politie bureau. De code staat hierboven.

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GTAScripter

    23

  • Sandra

    14

  • ICE-Spirit

    8

  • Mkb122

    5

Geplaatst: (bewerkt)
welk object van die jij hebt opgegeven moet open kunnen? en naar welke locatie moet die dan gaan?

Laten we zeggen :

CreateObject(969, 1584.415283, -1637.817749, 12.614618, 0, 0, 0);

En dat hek zou, stelmaar, een beetje naar boven moeten moven met /open

Bewerkt: door ICE-Spirit
Geplaatst: (bewerkt)

En ik heb nog iets ik krijg deze foutmelding bij een script van mijn rpg.

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(19) : fatal error 100: cannot read from file: "utils". 1 Uur geleden werkte hij nog helemaal top daarna kreeg ik dit!

Bewerkt: door GTAScripter
Geplaatst:
En ik heb nog iets ik krijg deze foutmelding bij een script van mijn rpg.

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(19) : fatal error 100: cannot read from file: "utils". 1 Uur geleden werkte hij nog helemaal top daarna kreeg ik dit!

Je hebt dan een letter weg gehaald.

Jij hebt nu bij regel 19 van je script staan:

#include <utils>

het moet zijn:

#include <dutils>

:)

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb gister nog wat zitten objecten toevoegen enzo, dus...

Dus, bovenaan zet je

 new Deur;

, je kan deur ook vervangen door poort, of w/e.

Dan, onder OnGameModeInit plaats je

  Deur = CreateObject(971, 1588.696289, -1637.719604, 15.652750, 0, 0, 0);
CreateObject(993, 1582.967407, -1638.043335, 10.679296, 0, 271.4781, 0);
CreateObject(989, 1577.111084, -1636.308594, 13.874861, 0, 0, 199.9217);
CreateObject(987, 1539.642090, -1617.860229, 12.655616, 0, 0, 0);
CreateObject(987, 1539.388184, -1606.169067, 12.546874, 0, 0, 270);
CreateObject(987, 1539.518677, -1602.422852, 12.546875, 0, 0, 270);
CreateObject(987, 1551.075684, -1602.192383, 12.546875, 0, 0, 180);
CreateObject(987, 1563.766602, -1602.111694, 12.546875, 0, 0, 180);
CreateObject(987, 1575.736328, -1602.088257, 12.529259, 0, 0, 180);
CreateObject(987, 1588.124390, -1602.281372, 12.546875, 0, 0, 180);
CreateObject(987, 1600.341675, -1602.223511, 12.624050, 0, 0, 180);
CreateObject(987, 1608.150146, -1602.264404, 12.718750, 0, 0, 180);
CreateObject(987, 1608.194458, -1614.975464, 12.718750, 0, 0, 90);
CreateObject(987, 1608.127441, -1627.402466, 12.734332, 0, 0, 90);
CreateObject(987, 1608.272217, -1634.210205, 12.726479, 0, 0, 90);
CreateObject(987, 1608.566772, -1638.000244, 12.726478, 0, 0, 90);
CreateObject(987, 1596.715820, -1638.211548, 12.821789, 0, 0, 0);
Poort = CreateObject(986, 1539.629150, -1621.967041, 13.407556, 0, 0, 270);
CreateObject(985, 1539.619629, -1629.964966, 13.393491, 0, 0, 270);
CreateObject(991, 1542.353760, -1635.521851, 13.762115, 0, 0, 326.25);
CreateObject(991, 1542.421265, -1635.474487, 16.139349, 0, 0, 326.25);

En dan, onder public OnPlayerCommandText plaats je

	if (strcmp("/opengarage", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // Voeg deze regel toe als alleen admins de Deur mogen openen
	MoveObject( Deur, 1588.885986, -1636.661743, 5.016844, 5);
	return 1;
	}
}
if (strcmp("/dichtgarage", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // Voeg deze regel toe als alleen admins de Deur mogen sluiten
	MoveObject( Deur, 1588.696289, -1637.719604, 15.652750, 5);
	return 1;
	}
}
if (strcmp("/openpoort", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // Admin only?
	MoveObject( Poort, 1539.460327, -1613.389893, 13.296240, 5);
	return 1;
	}
}
if (strcmp("/dichtpoort", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // Admin only?
	MoveObject( Poort, 1539.629150, -1621.967041, 13.407556, 5);
	return 1;
	}
}

Je zal waarschijnlijk een paar warnings krijgen, maar die krijg ik niet gefixt... zo goed ben ik niet.

EDIT: ALLE BUGS GEFIXT, geen errors/warnings meer.

Ga op je server, log je in met Rcon, en ga naar Policestation LS, druk daar /openpoort en /opengarage en de poorten zullen opengaan.

Bewerkt: door ICE-Spirit
Geplaatst: (bewerkt)

Ik zit nog steeds met een probleem. De poort gaat wel open maar de garage nog steeds niet.

EDIT: Opgelost (Je had een foutje gemaakt er moest nog:

Script:

new poort;

Dat moet er nog bij!

Bewerkt: door GTAScripter
Geplaatst:

Als je wilt, kan je ook wat toevoegen zodat de poort/deur naar bepaalde tijd automatisch sluiten:

Bovenaan:

new Deur;
new Poort;

Bij "public OnGameModeInit":

Deur = CreateObject(971, 1588.696289, -1637.719604, 15.652750, 0, 0, 0);
Poort = CreateObject(986, 1539.629150, -1621.967041, 13.407556, 0, 0, 270);

(Vergeet alle andere objecten niet)

Bij "public OnPlayerCommandText":

if (strcmp("/opengarage", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // Voeg deze regel toe als alleen admins de Deur mogen openen
	MoveObject( Deur, 1588.885986, -1636.661743, 5.016844, 5);
	SetTimer("ResetDeur",15000,0); //verander zelf de tijd.  (nu sluit die na 15 seconden)
	return 1;
	}
}

if (strcmp("/openpoort", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // Admin only?
	MoveObject( Poort, 1539.460327, -1613.389893, 13.296240, 5);
	SetTimer("ResetPoort",15000,0); //verander zelf de tijd.  (nu sluit die na 15 seconden)
	return 1;
	}
}

Onderaan je script:

public ResetDeur()
{
MoveObject(Deur, 1588.696289, -1637.719604, 15.652750, 2);
}

public ResetPoort()
{
MoveObject(Poort, 1539.629150, -1621.967041, 13.407556, 2);
}

Geplaatst:

Ok hartstikke bedankt voor deze verder uitleg maar is er niet een tutorial hoe ik zelf die dingen kan plaatse.

Geplaatst: (bewerkt)
Ok hartstikke bedankt voor deze verder uitleg maar is er niet een tutorial hoe ik zelf die dingen kan plaatse.

Nou, lees gewoon de bovenstaande codes door,

probeer te begrijpen wat elke regel doet. :)

Het komt hier op neer:

- zet bovenaan de naam van het object:

new naam-van-object;

- zet bij 'public OnGameModeInit' de functie om objecten te zetten:

naam-van-object = CreateObject(id, x, y, z, x-rotatie, y-rotatie, z-rotatie);

Zet bij 'public OnPlayerCommandText' een commando neer:

if(strcmp(cmdtext, "/open", true) == 0) 
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // (Haal deze regel weg als alle spelers het commando mogen gebruiken)
	MoveObject( naam-van-object, nieuwe-x-locatie, nieuwe-y-locatie, nieuwe-z-locatie, snelheid);
	return 1;
	} // haal dit teken ook weg als alle spelers gebruik mogen maken van dit commando
}

Succes ermee :)

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Geplaatst:

Maar eeh.... er zit een fout in wanneer ik dat stukje van het script wil weg halen van dat alleen admins kunnen open werkt het script nietmeer!!!

Geplaatst: (bewerkt)
Maar eeh.... er zit een fout in wanneer ik dat stukje van het script wil weg halen van dat alleen admins kunnen open werkt het script nietmeer!!!

Ohja, die laatste } moet dan ook worden weg gehaald.

Was ik nog vergeten te zeggen.

Als alleen admins iets mogen openen:

if(strcmp(cmdtext, "/open", true) == 0) 
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { 
	MoveObject( naam-van-object, nieuwe-x-locatie, nieuwe-y-locatie, nieuwe-z-locatie, snelheid);
	return 1;
	}
}

Als alle spelers het mogen openen:

if(strcmp(cmdtext, "/open", true) == 0) 
{
			MoveObject( naam-van-object, nieuwe-x-locatie, nieuwe-y-locatie, nieuwe-z-locatie, snelheid);
	return 1;

}

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...