Jump to content

[SA:MP] Script; Welkom bericht

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben opzoek naar een script voor een vriend.

Bijvoorbeeld je gaat een server in, hij is klaar met laden, en dan staat er met grote letters:

Welcome

Zoiets

Wat is de script daarvan

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Daar zijn verschillende mogelijkheden voor, je kunt bijvoorbeeld de grote tekst doen, maar ook een kleine tekst.

Voor beide gevallen ga je op zoek naar het stukje:

public OnPlayerConnect()

Daar moet de tekst namelijk komen. Nu kun je 2 mogelijkheden nemen.

SendClientMessage(playerid,kleur,"***Welkom op de server!");

Dit kan je natuurlijk ook nog vertalen naar het Engelse "Welcome to the server!". De kleur kun je zelf beslissen.

De andere grote tekst is niet altijd de beste, bij mij verdwijnt hij snel weer en ik weet de functie voor de laatste 2 cijfers ook niet, maar dat terzijde.

GameTextForPlayer(playerid,"Welkom op de server!",2500,3);

De laatste twee cijfers weet ik niet precies, maar de laatste is denk ik het aantal seconden of het model tekst. Het op een na laatste kan ook wel de tijd in milliseconden zijn, not sure about it.

Hoe dan ook, succes! :tu:

Geplaatst:
Daar zijn verschillende mogelijkheden voor, je kunt bijvoorbeeld de grote tekst doen, maar ook een kleine tekst.

Voor beide gevallen ga je op zoek naar het stukje:

public OnPlayerConnect()

Daar moet de tekst namelijk komen. Nu kun je 2 mogelijkheden nemen.

SendClientMessage(playerid,kleur,"***Welkom op de server!");

Dit kan je natuurlijk ook nog vertalen naar het Engelse "Welcome to the server!". De kleur kun je zelf beslissen.

De andere grote tekst is niet altijd de beste, bij mij verdwijnt hij snel weer en ik weet de functie voor de laatste 2 cijfers ook niet, maar dat terzijde.

GameTextForPlayer(playerid,"Welkom op de server!",2500,3);

De laatste twee cijfers weet ik niet precies, maar de laatste is denk ik het aantal seconden of het model tekst. Het op een na laatste kan ook wel de tijd in milliseconden zijn, not sure about it.

Hoe dan ook, succes! :tu:

Bedankt! Ik hoop dat het werkt :)

Geplaatst:

hey ik ben die vriend maar ik kom er niet uit ik ga onder aan mijn script dan typ ik het over maar.... ik krijg dan die 2errors hij zegt dit:

C:\Documents and Settings\Justin\Mijn documenten\Venzio's Server\Changed\Penls\penls.pwn(19334) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerConnect"

C:\Documents and Settings\Justin\Mijn documenten\Venzio's Server\Changed\Penls\penls.pwn(19334) : error 017: undefined symbol "playerid"

C:\Documents and Settings\Justin\Mijn documenten\Venzio's Server\Changed\Penls\penls.pwn(19334) : warning 209: function "OnPlayerConnect" should return a value

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

2 Errors.

Geplaatst: (bewerkt)

Waarschijnlijk heb je 'OnPlayerConnect' nog eens gebruikt, hij meldt dat hij al gedefineerd staat. Op regel 19334 staan de errors, wat staat daar precies? Zoek ook eens op 'public OnPlayerConnect'. Hij zal wel één vinden. Kijk of daar wat onder staat. Zoek daarna verder met F3 om naar een volgende hit te zoeken. Geef die ook allemaal, dan kan ik eens kijken. ^_^

Edit:

Ik heb het ook maar even voor je in elkaar gezet, kopiëer een van de twee regeltjes daarin in je eigen script. ;) Bij ééntje staat 'COLOR_GREEN', daarvoor moet je een define bovenin hebben staan. Deze heb ik onderin gezet.

public OnPlayerConnect(playerid)
{
SendClientMessage(playerid,COLOR_GREEN,"Welkom op de server!"); //De kleine tekst, kies deze of de grote
GameTextForPlayer(playerid,"Welkom op de server!", 2500,3); //De grote tekst, kies deze of de andere
return 1;
}

En nu, als je de SendClientMessage gebruikt, de define voor bovenin (zet hem wel onderin de includes!).

#define COLOR_GREEN 0x10F441AA

Met CTRL+ F kun je trouwens zoeken of er ergens een geode match is. :)

Bewerkt: door Donwell
Geplaatst: (bewerkt)
Het is gelukt Donwell heeft me geholpen super :tu:

Dus geen antwoorden meer teminste als iemand er om vraagt

Greetz Venzio

Ik heb alleen een aanvulling:

Hoe werkt GameText ?

Je kan op 2 manieren een gametext laten zien:

- Voor 1 speler

- Of voor alle spelers

Voor 1 speler gebruik je de functie: GameTextForPlayer

en voor alle spelers gebruik je GameTextForAll

GameTextForPlayer heeft 4 parameters:

-playerid

-text

-tijd

-stijl

playerid spreekt voor zich.

De tekst zijn nog paar dingetjes die wel handig kunnen zijn:

Je kan de text een kleur geven door nog wat codes toe te voegen:

~r~ voor rood

~g~ voor groen

~b~ voor blauw

~y~ voor geel

~w~ voor wit[/font]

~p~ voor paars

~l~ voor zwart

~n~ voor een nieuwe regel.

De tijd is in milliseconden (1 seconde = 1000 millisecondes)

En er zijn 7 verschillende tekststijlen, maar 4 ervan zijn niet echt bruikbaar:

-stijl 0, 1, 2 en 5 verdwijnen niet of zijn maar voor een vaste tijd zichtbaar ongeacht de tijd die je opgeeft.

Stijl 2 blijft net zolang zichtbaar tot je doodgaat.

Hieronder laat ik 4 stijlen zien: stijl 2, stijl 3, stijl 4 en stijl 6:

Voor allemaal heb ik dit in mijn script gezet:

GameTextForPlayer(playerid, "~r~Rood, ~g~Groen, ~b~Blauw, ~y~Geel ~n~ ~w~Wit ~p~Paars ~l~Zwart", 5000, stijl);

Stijl 2 (blijft zichbaar tot je sterft dus):

samp000fx7.th.jpg

Stijl 3:

samp001nl2.th.jpg

Stijl 4:

samp002ph6.th.jpg

Stijl 6:

samp003gi9.th.jpg

En voor de functie GameTextForAll hoef je alleen de playerid achterwege te laten:

GameTextForAll("tekst", tijd, stijl);

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...