-Paul Geplaatst: 11 november 2007 Rapport Geplaatst: 11 november 2007 Ik ben opzoek naar een script voor een vriend. Bijvoorbeeld je gaat een server in, hij is klaar met laden, en dan staat er met grote letters: Welcome Zoiets Wat is de script daarvan Alvast bedankt. Reageren
Donwell Geplaatst: 11 november 2007 Rapport Geplaatst: 11 november 2007 Daar zijn verschillende mogelijkheden voor, je kunt bijvoorbeeld de grote tekst doen, maar ook een kleine tekst. Voor beide gevallen ga je op zoek naar het stukje: public OnPlayerConnect() Daar moet de tekst namelijk komen. Nu kun je 2 mogelijkheden nemen. SendClientMessage(playerid,kleur,"***Welkom op de server!"); Dit kan je natuurlijk ook nog vertalen naar het Engelse "Welcome to the server!". De kleur kun je zelf beslissen. De andere grote tekst is niet altijd de beste, bij mij verdwijnt hij snel weer en ik weet de functie voor de laatste 2 cijfers ook niet, maar dat terzijde. GameTextForPlayer(playerid,"Welkom op de server!",2500,3); De laatste twee cijfers weet ik niet precies, maar de laatste is denk ik het aantal seconden of het model tekst. Het op een na laatste kan ook wel de tijd in milliseconden zijn, not sure about it. Hoe dan ook, succes! Reageren
-Paul Geplaatst: 11 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 11 november 2007 Daar zijn verschillende mogelijkheden voor, je kunt bijvoorbeeld de grote tekst doen, maar ook een kleine tekst. Voor beide gevallen ga je op zoek naar het stukje: public OnPlayerConnect() Daar moet de tekst namelijk komen. Nu kun je 2 mogelijkheden nemen. SendClientMessage(playerid,kleur,"***Welkom op de server!"); Dit kan je natuurlijk ook nog vertalen naar het Engelse "Welcome to the server!". De kleur kun je zelf beslissen. De andere grote tekst is niet altijd de beste, bij mij verdwijnt hij snel weer en ik weet de functie voor de laatste 2 cijfers ook niet, maar dat terzijde. GameTextForPlayer(playerid,"Welkom op de server!",2500,3); De laatste twee cijfers weet ik niet precies, maar de laatste is denk ik het aantal seconden of het model tekst. Het op een na laatste kan ook wel de tijd in milliseconden zijn, not sure about it. Hoe dan ook, succes! Bedankt! Ik hoop dat het werkt Reageren
Venzio Geplaatst: 11 november 2007 Rapport Geplaatst: 11 november 2007 hey ik ben die vriend maar ik kom er niet uit ik ga onder aan mijn script dan typ ik het over maar.... ik krijg dan die 2errors hij zegt dit: C:\Documents and Settings\Justin\Mijn documenten\Venzio's Server\Changed\Penls\penls.pwn(19334) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerConnect" C:\Documents and Settings\Justin\Mijn documenten\Venzio's Server\Changed\Penls\penls.pwn(19334) : error 017: undefined symbol "playerid" C:\Documents and Settings\Justin\Mijn documenten\Venzio's Server\Changed\Penls\penls.pwn(19334) : warning 209: function "OnPlayerConnect" should return a value Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 2 Errors. Reageren
Donwell Geplaatst: 11 november 2007 Rapport Geplaatst: 11 november 2007 (bewerkt) Waarschijnlijk heb je 'OnPlayerConnect' nog eens gebruikt, hij meldt dat hij al gedefineerd staat. Op regel 19334 staan de errors, wat staat daar precies? Zoek ook eens op 'public OnPlayerConnect'. Hij zal wel één vinden. Kijk of daar wat onder staat. Zoek daarna verder met F3 om naar een volgende hit te zoeken. Geef die ook allemaal, dan kan ik eens kijken. Edit: Ik heb het ook maar even voor je in elkaar gezet, kopiëer een van de twee regeltjes daarin in je eigen script. Bij ééntje staat 'COLOR_GREEN', daarvoor moet je een define bovenin hebben staan. Deze heb ik onderin gezet. public OnPlayerConnect(playerid) { SendClientMessage(playerid,COLOR_GREEN,"Welkom op de server!"); //De kleine tekst, kies deze of de grote GameTextForPlayer(playerid,"Welkom op de server!", 2500,3); //De grote tekst, kies deze of de andere return 1; } En nu, als je de SendClientMessage gebruikt, de define voor bovenin (zet hem wel onderin de includes!). #define COLOR_GREEN 0x10F441AA Met CTRL+ F kun je trouwens zoeken of er ergens een geode match is. Bewerkt: 11 november 2007 door Donwell Reageren
Venzio Geplaatst: 11 november 2007 Rapport Geplaatst: 11 november 2007 Het is gelukt Donwell heeft me geholpen super Dus geen antwoorden meer teminste als iemand er om vraagt Greetz Venzio Reageren
Sandra Geplaatst: 11 november 2007 Rapport Geplaatst: 11 november 2007 (bewerkt) Het is gelukt Donwell heeft me geholpen super Dus geen antwoorden meer teminste als iemand er om vraagt Greetz Venzio Ik heb alleen een aanvulling: Hoe werkt GameText ? Je kan op 2 manieren een gametext laten zien: - Voor 1 speler - Of voor alle spelers Voor 1 speler gebruik je de functie: GameTextForPlayer en voor alle spelers gebruik je GameTextForAll GameTextForPlayer heeft 4 parameters: -playerid -text -tijd -stijl playerid spreekt voor zich. De tekst zijn nog paar dingetjes die wel handig kunnen zijn: Je kan de text een kleur geven door nog wat codes toe te voegen: ~r~ voor rood ~g~ voor groen ~b~ voor blauw ~y~ voor geel ~w~ voor wit[/font] ~p~ voor paars ~l~ voor zwart ~n~ voor een nieuwe regel. De tijd is in milliseconden (1 seconde = 1000 millisecondes) En er zijn 7 verschillende tekststijlen, maar 4 ervan zijn niet echt bruikbaar: -stijl 0, 1, 2 en 5 verdwijnen niet of zijn maar voor een vaste tijd zichtbaar ongeacht de tijd die je opgeeft. Stijl 2 blijft net zolang zichtbaar tot je doodgaat. Hieronder laat ik 4 stijlen zien: stijl 2, stijl 3, stijl 4 en stijl 6: Voor allemaal heb ik dit in mijn script gezet: GameTextForPlayer(playerid, "~r~Rood, ~g~Groen, ~b~Blauw, ~y~Geel ~n~ ~w~Wit ~p~Paars ~l~Zwart", 5000, stijl); Stijl 2 (blijft zichbaar tot je sterft dus): Stijl 3: Stijl 4: Stijl 6: En voor de functie GameTextForAll hoef je alleen de playerid achterwege te laten: GameTextForAll("tekst", tijd, stijl); Bewerkt: 11 januari 2008 door Sandra18[NL] Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.