.:TOM:. Geplaatst: 12 december 2007 Rapport Geplaatst: 12 december 2007 Is er een manier om die bug tegen te gaan ? Tom Reageren
Rivel Geplaatst: 12 december 2007 Rapport Geplaatst: 12 december 2007 Maar dan heb je toch heel veel coords nodig? Van elk coord an de muur? Of moet je gewon lopen en neem tie ze allemaal? Reageren
Sandra Geplaatst: 12 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 december 2007 Is er een manier om die bug tegen te gaan ?Tom Nee, daar is niks aan te doen, het is nou eenmaal zo gemaakt. Maar dan heb je toch heel veel coords nodig? Van elk coord an de muur? Of moet je gewon lopen en neem tie ze allemaal? Nee, je kan alleen een vierkante/rechthoekige worldbounds neerzetten. Dus je hebt maar 4 coördinaten nodig. Reageren
Ymosky Geplaatst: 22 december 2007 Rapport Geplaatst: 22 december 2007 nog een paar kleine ideetjes, misschien is het wat - Iets erin zetten dat je ook weer en tijd kunt veranderen zodat je je werk ook eens (letterlijk ) in een ander daglicht plaatst. - Misschien iets dat je jezelf ook wapens kunt geven? - Iets toevoegen dat je met het zetten van de marker op je map daarnaartoe geteleport word - Het is mogelijk om wapens IN interiors via het script aan/uit te zetten, misschien ook leuk om iets te maken dat dat via een command kan? Maar, dat zijn eigenlijk wel meer debug en test commands. Ik weet niet of dat de bedoeling is ervan. Voor bij de teleportcommands: Dat je een message toe kunt voegen die verschijnt bij het gebruiken bij de teleportcommand? Een optie dat je een teleportcommand maakt waarbij je op een bepaalde plaats moet staan om te kunnen teleporten? uuuhm,, ik heb misschien nog iets voor een tutorital, maar dat zal ik binnenkort wel PM-en anders ga ik weer off-topic lopen kletsen groetjes Ymosky Reageren
Sandra Geplaatst: 23 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 23 december 2007 (bewerkt) Versie 5 Wat is nieuw: - Nieuw teleport-commando mogelijkheid: Je kan nu een teleport commando opslaan waarbij de speler op een bepaalde plaats moet staan om te kunnen teleporteren. (Naar het idee van Ymosky dus ) (De messages komen later). Hoe werkt het: - Ga eerst naar de eindbestemming van de nieuwe teleport. - Typ daar /ssave [+eventueel commentaar] - Kies in het menu voor de optie 'Save TeleportCommand' en vervolgens voor de optie 'Is player near point' - Nu word je gevraagd de naam voor het commando in te typen. Doe dit dus in de chat maar ZONDER slash ervoor!! - Nu moet je naar de plek toegaan waar de speler moet staan als die wilt teleporteren. - Typ op die plek '/setpoint' - Nu word je gevraagd om de straal in te voeren in de chat. (Ook hier geen slash gebruiken!!) Met de straal word bedoeld hoeveel meter (coordinaten) de speler maximaal van dat punt verwijderd mag zijn. - Als je dat hebt gedaan, is het commando klaar en opgeslagen in het bestand 'PlayerToPointTeleport.txt' Let op: Je moet wel in de gamemode of filterscript waar je je zelfgemaakte commando's in gaat zetten, de PlayerToPoint-functie zetten, deze vind je onderaan dit bericht. Overige Updates: /giveplayerweapon [playerid] [wapen-id] [aantal kogels] Geef een speler een wapen. /setweather [weather-id] Verander het weer-type. /setdefaultweather [weather-id] Slaat het weer-type op in het bestand 'Settings.txt' Als je de filterscript opstart, dan zal je server met dit weer-type starten. Let op: Werkt niet als je in de gamemode al een SetWeather(id); functie hebt staan bij OnGameModeInit! /setdefaulttime [0-23] Zelfde verhaaltje als /setdefaultweather, alleen gaat het in dit geval om de tijd. /usetextdraw Als je al een textdraw gebruik in je eigen gamemode, kan je niet de textdraws gebruiken die in deze tool zitten. Met die textdraw bedoel ik dus de soort-van-infobox die aan en uit kan zetten met commando /showstats Als dus zelf al textdraws gebruik, kan je de textdraws compleet uitschakelen met het commando /usetextdraw Hiermee word in het bestand 'Settings.txt' de instelling bewaard. Let op: de nieuwe instelling word pas actief na het reloaden van dit filterscript. (Gebruik: /rcon reloadfs SST5 ) /interiorweapons Gebruik dit commando om wapens in interiors toe te staan of te verbieden. Let op: Ook deze instelling word pas actief na het reloaden van dit filterscript. (Gebruik: /rcon reloadfs SST5 ) Commando-help het commando /scommands is nu onderverdeeld in /scommands1 en /scommands2 Naam van Tool: Om te voorkomen dat je telkens als je dit filterscript ingame wilt reloaden /rcon reloadfs SandrasScriptTools5 moet typen, heb ik de naam maar wat ingekort naar "SST5" Het is helaas niet mogelijk om via een filterscript de tijd te veranderen. Daarom geen /settime commando in dit filterscript. (alleen /setdefaulttime) Je zou zelf >>dit<< commando in je gamemode kunnen zetten. Hier de PlayerToPoint-functie die je in je script moet zetten waar je ook de nieuwe player-to-point-teleports neerzet: Deze functie is gemaakt door 'Denver' public PlayerToPoint(Float:radi, playerid, Float:x, Float:y, Float:z) { new Float:oldposx, Float:oldposy, Float:oldposz; new Float:tempposx, Float:tempposy, Float:tempposz; GetPlayerPos(playerid, oldposx, oldposy, oldposz); tempposx = (oldposx -x); tempposy = (oldposy -y); tempposz = (oldposz -z); if (((tempposx < radi) && (tempposx > -radi)) && ((tempposy < radi) && (tempposy > -radi)) && ((tempposz < radi) && (tempposz > -radi))) { return 1; } return 0; } Bekende bugs: Ik ben vergeten om 2 commado's eruit te halen die ik erin had gestopt om de nieuwe teleportfunctie te testen Als je nog meer bugs tegenkomt, moet je het maar ff zeggen Download-link versie 5 + bugfix: SST5.pwn SST5.amx Veel plezier ermee. Groetjes Sandra Bewerkt: 27 januari 2008 door Sandra18[NL] Reageren
Ymosky Geplaatst: 24 december 2007 Rapport Geplaatst: 24 december 2007 Ik heb helaas nog niet alles kunnen testen, maar in ieder geval mooi dat mn post toch nog nuttig was Wel heb ik 2 dingetje: Met het compilen kreeg ik op regel 1044 een error: TextDrawSetString(Position[i], PositionString); error 017: undefined symbol "TextDrawSetString" Ik heb de hele regel maar verwijderd Ik heb het in versie 0..5 nog niet gezien, maar met 0.4 was het zo dat de sommige bestanden NIET in de map "Sandra's Tools" kwamen maar gewoon in "Scriptfiles" Verder ga ik hem nu iig wel gebruiken, mooi werk! Ik wil het allemaal nog beter gaan testen, uitproberen, gebruiken en evt. ook inbouwen in mn script. Maar dat is werk voor na de kerst groetjes Ymosky Reageren
Sandra Geplaatst: 25 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 25 december 2007 (bewerkt) Naar aanleiding van het bericht van Ymosky hierboven, een bugfix: Wat is fixed: - Files kwamen bij gebruik van sommige commands niet in de goed map terecht. Fixed - Van de commentaar die bij gebruik van commando's zoals /st en /sp ingevoerd kan worden, verschenen de eerste paar letters niet. = Fixed - 2 testcommando's van mij eruit gehaald Over die error die jij krijgt bij de functie TextDrawSetString, dat is een probleem in je eigen include-files. Want TextDrawSetString is een standaard sa-mp functie. Download de include-bestanden eens opnieuw en probeer het dan nog eens En ja, je kan dit filterscript naar je eigen gamemode importeren. Het zijn maar iets meer dan 1300 regels, en zit niet super-ingewikkeld inelkaar. Maarja, velen zeggen dat ik nogal ingewikkelde constructies gebruik waarbij je 'Sandra' moet heten om het te kunnen begrijpen maar ik vind dat zelf nog wel meevallen Maarja, als er nog meer bugs en/of problemen tegenkomt, dan hoor ik ze graag Groetjes S-A Edit1: Ohja, download links zouden ook geen overbodige luxe zijn Komt vast door de alcohol SST5.pwn SST5.amx Edit2: uuuhm,, ik heb misschien nog iets voor een tutorital, maar dat zal ik binnenkort wel PM-en anders ga ik weer off-topic lopen kletsen groetjes Ymosky Ben benieuwd Bewerkt: 25 december 2007 door Sandra18[NL] Reageren
Ymosky Geplaatst: 28 december 2007 Rapport Geplaatst: 28 december 2007 De error in functie: TextDrawSetString kwam inderdaad door mn a_samp include. Volgens mij had ik nog de inlcude van samp 0.2 ofzo maargoed, is opgelost nu Ingewikkelde constructies? Vind ik wel meevallen eigenlijk. inbouwen doe ik nog ff niet, mn eigen game-mode is puur voor leren te scripten, dus wil ik bij alles wat ik erin zit begrijpen wat het doet/is Owja,, kzou nog pm-en :$ Hmmm, kweet nog niet. Opzich ook leuk om zelf te prutsen Maar ik zal morgen (of overmorgen want ik moet weg)toch wel ff sturen, niet nu want het is 2 uur. groetjes Ymosky Reageren
Sandra Geplaatst: 28 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 28 december 2007 Owja,, kzou nog pm-en :$Hmmm, kweet nog niet. Opzich ook leuk om zelf te prutsen Maar ik zal morgen (of overmorgen want ik moet weg)toch wel ff sturen, niet nu want het is 2 uur. Naja, als je ergens niet uitkomt, of graag uitleg wilt over een bepaald iets, dan moet je maar contact met me opnemen, en wie weet komt er een nieuwe tutorial Reageren
Hannovd Geplaatst: 6 januari 2008 Rapport Geplaatst: 6 januari 2008 (bewerkt) Owja,, kzou nog pm-en :$Hmmm, kweet nog niet. Opzich ook leuk om zelf te prutsen Maar ik zal morgen (of overmorgen want ik moet weg)toch wel ff sturen, niet nu want het is 2 uur. Naja, als je ergens niet uitkomt, of graag uitleg wilt over een bepaald iets, dan moet je maar contact met me opnemen, en wie weet komt er een nieuwe tutorial Een paar berichten terug schreef je dat als je SetPlayerSkin gebruikt, je als je spawnt je oude skin terug krijgt. Ik had hetzelfde probleem en heb er een fix omheen gegooid en wel zo: public OnPlayerSpawn(playerid) { //Fixing skin bug new PS = GetPlayerSkin(playerid); SetPlayerSkin(playerid, PS); // end of fix -- Zoals je ziet prop je de code dus ergens in je OnPlayerSpawn callback, het ziet er heel clique uit, maar het werk perfect Cheers Bewerkt: 6 januari 2008 door Hannovd Reageren
NLfighter Geplaatst: 27 januari 2008 Rapport Geplaatst: 27 januari 2008 download is niet meer beschikbaar. kun je het weer online zetten? Reageren
Sandra Geplaatst: 27 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 27 januari 2008 download is niet meer beschikbaar. kun je het weer online zetten? Oh, ik heb er nieuwe links neergezet: SST5.pwn SST5.amx Reageren
NLfighter Geplaatst: 27 januari 2008 Rapport Geplaatst: 27 januari 2008 (bewerkt) download is niet meer beschikbaar. kun je het weer online zetten? Oh, ik heb er nieuwe links neergezet: SST5.pwn SST5.amx bedankt! EDIT: wanneer ik dat programma start waar die zegt wat geladen is enz.. dan geeft ie schermpje met error , en dat ik het kan verzenden naar microsoft enz.. t komt door jou bestanden , ik heb de naam al veranderd , maar t helpt niet:S snap er nix van. Bewerkt: 27 januari 2008 door NLfighter Reageren
Ymosky Geplaatst: 27 januari 2008 Rapport Geplaatst: 27 januari 2008 EDIT: wanneer ik dat programma start waar die zegt wat geladen is enz.. dan geeft ie schermpje met error , en dat ik het kan verzenden naar microsoft enz.. t komt door jou bestanden , ik heb de naam al veranderd , maar t helpt niet:S snap er nix van. ik denk dat je vergeten bent om in de map "Scriptfiles" een nieuwe map aan te maken met de naam: Sandra's Tools Reageren
NLfighter Geplaatst: 28 januari 2008 Rapport Geplaatst: 28 januari 2008 jah , dat blijkt t probleem te zijn. te helpt! bedankt:D Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.