Jump to content

Formule 1


Spacecraft

Recommended Posts

Nou.. aanstaande zondag is het weer zover he.. nieuw seizoen Formule 1. Ik als echte Formule 1 freak kan niet wachten natuurlijk. Moet er wel 's nachts voor uit m'n bed om het live te kunnen zien, maar dat heb ik er zeker voor over.

Wat verwachten jullie van dit seizoen?

Ikzelf denk dat het wel spannender gaat worden dan vorig jaar, met de nieuwe regelementen die dit jaar in gaan zullen alle wagens qua prestaties *denk ik* dichter bij elkaar komen te liggen. Ben natuurlijk ook benieuwd wat we van het nieuwe team kunnen verwachten. Hoop natuurlijk dat Albers er ook wat van bakt, jammer van Doornbos :(.

Als ik een voorspelling zou moeten maken voor dit jaar denk ik dat Ferrari doorgaat waarmee zij vorig jaar al bezig waren, winnen, winnen, en nog eens winnen. MAARRR ze gaan het dit jaar wel moeilijker krijgen dan vorig jaar ! McLaren beschikt dit jaar over 2 erg goede coureurs ( Montoya en Raikkonen ) en ik denk zeker dat we veel kunnen verwachten van McLaren dit jaar! Ook denk ik dat Renault zich dit jaar bij de topteams gaat mengen, vorig jaar deden die het al goed natuurlijk en ik verwacht ( ook gezien tests ) dat ze het dit jaar nog beter gaan doen. Het Bmw-Williams team zal het denk ik dit jaar niet best gaan doen, mede dankzij de nieuwe rijders die naar mijn gevoel lang niet zo goed zijn als Montoya en Ralf. Bar Honda zal iets afzwakken denk ik na het succesvolle vorige jaar.

Tot zover mijn prognose :)

Edit: Lees net het laatste nieuws dat Albers, of eigenlijk het hele Minardi team waarschijnlijk niet aan de start zal verschijnen tijdens de eerste Grand Prix.. Ze willen met een 2004 model aan de start komen, maar daarvoor moeten alle teambazen het unaniem eens zijn.. En 8 van de 9 vinden het oke, maar 1 niet.. en dat is nog het team dat het minst van Minardi hoeft te vrezen ook.. FERRARI!! <_< Stelletje egoïsten.

Bewerkt: door BMW
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 584
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -Niels-

    38

  • Thundercover

    38

  • Spacecraft

    30

  • Only GrandTheftAuto

    27

Ja..wat ik van het nieuwe seizoen verwacht? Ik sta iig wel op om live te kijken. Wie weet wat er allemaal gebeurd, of ferrari nog steeds dominant is, en hoe Albers presteert natuurlijk :)

Heb tot vorig jaar (werd echt vervelend met ferrari) elke wedstrijd nog live gekeken.

Mijn verwachtingen. Dat zou ik dus echt niet weten. Al die regels die de FIA heeft ingevoerd vind ik wel jammer. Wel leuker wordt het dat er misschien meer motoren gaan ploffen (een motor per 2 races), maar dat er geen banden gewisseld mogen worden vind ik eerlijk gezegd Bullshit. Vond de pitstops altijd wel het spannendst, en nu alleen nog maar benzine tanken lijkt me wel saai worden. Vroeger ging er nog eens iets mis: Waren er geen banden ofzo, verkeerde banden, banden werden er verkeerd opgeschroefd en 10 m later stond de auto met 3 banden stil :rolleyes:

Maar ik denk nog steeds dat Ferrari oppermachtig is, en ook voor de 8e wereldtitel van MS gaat. Alhoewel ik van Mclaren (met Raikonnen en Montoya) en Webber (Williams)/Alsonso(Renault) ook veel verwacht.

BAR, ik geloof niet dat ze nog zo'n topjaar neer kunnen zetten. Anders petje af.

En Toyota...Of ze moeten veel dingen veranderd hebben, of ze kunnen er gewoon helemaal nix van.

En verder hoop ik dat Albers ook goed kan rijden, en een goed contract voor volgend jaar eruit kan slepen. Met de Minardi kan ie iig niet zo hard dat hij op t podium komt.

Zo dat was er ook weer uit :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

06 maart   

00:00  2e kwalificatie 

Kwalificatie uitslag 

04:00  Race

Vier uur dus :)

En t zou idd wel kut zijn als Minardi de australische GP boycot.. Ik snap dus echt niet waarom ferrari daar niet mee instemt. Minardi heeft niet zoveel geld..hallooo..Daar hoeven jullie echt nix van te vrezen!!

Link to comment
Delen op andere websites

Nou Sautor, dan zijn we het qua voorspelling helemaal met elkaar eens :) Ik denk alleen niet dat Webber echt voor verrassingen gaat zorgen ;) Voor de rest ben ik helemaal met je eens. Dat er geen banden meer verwisseld mogen worden vind ik eigenlijk een dubieuze reden. Ik denk dat het zo alleen maar onveiliger wordt, coureurs moeten met veel gladdere banden rijden + meer kans op een klapband en we hebben tijdens de Grand Prix op Indianapolis 2004 gezien wat dat voor effect heeft :(

Het zal wel in het voordeel zijn van de teams als Minardi denk ik, als er fouten worden gemaakt tijdens pitstops is het bijna altijd bij de kleine teams, bij Ferrari zal het zelden voorkomen.

En dat wordt dus niet slapen zaterdagnacht :puh: Als je om 12 uur de qualificatie hebt, tot 1 uur ongeveer, nog even nabeschouwing, dan is het half 2.. dan ga ik niet meer slapen tot 4 uur hoor, ga wel even 2 uurtjes GTA'en dan :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nou..Ik vind Webber wel ene goeie coureur..Heeft bij minarda al bewezen dat ie kan racen. En nu met de Williams denk ik dat ie wel wat resultaten gaat neerzetten. Wel een coureur voor de 2e plaats (1e word toch schumi ;))

En van dat de hele nacht opblijven, ik vind de qualificatie nie zo interessant hoor..Zie ik om 4 uur wel :) En anders trek ik t echt niet he.

Over die banden: Ze moeten nu met hardere banden gaan rijden: Minder slijtage, maar ze gaan wel langzamer. Maar dan denk ik:

Hallo...We zijn hier toch met een snelheidssport bezig? Wat boeit t mij nou of ze 300 km/h of 350 gaan. Als ze verongelukken: Jammer, maar risico van het vak. Hadden ze maar een echt beroep moeten leren hoor...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap dus echt niet waarom ferrari daar niet mee instemt. Minardi heeft niet zoveel geld..hallooo..Daar hoeven jullie echt nix van te vrezen!!

Buiten dat Ferrari wel vaker dwars ligt, kunnen er mi. een paar redenen zijn:

1) Ferrari is veelvuldig in het nieuws

2) Als Minardi niet meedoet moet Ferrari misschien met 3 auto's rijden. Misschien willen ze dat wel, het hele weekend een extra testcoureur op de baan.

3) Als er straks een keer een geschil komt met bijv. Williams kunnen ze iig. zeggen dat ze consequent zijn en niet alleen tegen stemmen als het om directe concurenten gaat.

En nu maar hopen dat Schumi 6 WK's op rij gaat halen, maar daar denken veel mensen anders over :-)

Link to comment
Delen op andere websites

En nu maar hopen dat Schumi 6 WK's op rij gaat halen, maar daar denken veel mensen anders over :-)

Zoals ik, als er wel ééntje mag uitvallen dan is het Schumi. Die gast die kan heel goed rijden, alleen nu wil ik wel eens een andere winnaar.

Link to comment
Delen op andere websites

En nu maar hopen dat Schumi 6 WK's op rij gaat halen, maar daar denken veel mensen anders over :-)

Zoals ik, als er wel ééntje mag uitvallen dan is het Schumi. Die gast die kan heel goed rijden, alleen nu wil ik wel eens een andere winnaar.

Zeker weten, ik denk dat er best veel zijn die er zo over denken. Schumi is een ontzettend goede racer, daar valt niet over te twijfelen.. maar als hij een keer crasht en een poosje niet mee kan doen zal ik daar zeker geen problemen mee hebben :) Hebben anderen tenminste ook eens de kans..

@ BrokenTable

1) Ferrari is veelvuldig in het nieuws

Wat bedoel je hiermee? Dat Ferrari door steeds dwars te liggen veelvuldig in het nieuws komt? Dat zeker.. maar of dat ook positieve publiciteit is betwijfel ik toch.

Bewerkt: door BMW
Link to comment
Delen op andere websites

Dit zijn dus alle uitzendtijden:

Zaterdagochtend om 03.00 - 04.00 de eerste qualificatie

Zaterdagavond om 23.35 - 01.20 de tweede qualificatie

Zondagochtend om 03.00 - 06.00 de race

Dat wordt dus weer niet veel slapen dit weekend :rolleyes: De nacht van zaterdag op zondag helemaal niet slapen want dan zou je toch maar 1.5 uur kunnen slapen :ph34r:

Bewerkt: door BMW
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat dit seizoen toch weer Schumacher gaat worden die gaat winnen :angry:. En Renault gaat het dit jaar verwacht ik ook goed doen (dat hoop ik teminste). Ik ga er denk ik zeker heen kijken. Maar het komt toch ook s'middags op de tv (om 1 uur).

Link to comment
Delen op andere websites

,Mar 3 2005, 11:38 AM] Ik denk dat dit seizoen toch weer Schumacher gaat worden die gaat winnen :angry:. En Renault gaat het dit jaar verwacht ik ook goed doen (dat hoop ik teminste). Ik ga er denk ik zeker heen kijken. Maar het komt toch ook s'middags op de tv (om 1 uur).

Ja, s middags wordt het ook herhaald ja.. maar dat vind ik zelf niet leuk, ik wil het gewoon live zien :)

En ik heb een hekel aan Alonso dus van mij mogen die Renaults direct in de eerste bocht al crashen :ph34r:

Link to comment
Delen op andere websites

1) Ferrari is veelvuldig in het nieuws

Wat bedoel je hiermee? Dat Ferrari door steeds dwars te liggen veelvuldig in het nieuws komt? Dat zeker.. maar of dat ook positieve publiciteit is betwijfel ik toch.

Dat is het hem nou juist: het maakt niet uit of het positief of negatief is. De naam Ferrari staat in de krant en dat is altijd goed voor de naamsbekendheid.

Zo zijn er wel meer conflicten tussen bedrijven. Beide zijn veelvuldig in het nieuws en achteraf komt er een simpele schikking. Gewoon een verkapte vorm van reclame. Zo is de naam Lindows enige jaren geleden ook bij een groot publiek bekend geworden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...