Jump to content

Pokemon Diamond & Pearl WiFi Topic

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Pokemon Diamond & Pearl WiFi Topic

Welkom bij het Pokemon Diamond & Pearl Wifi Topic. Dit topic is bedoeld om friendcodes uit te wisselen, afspraken maken met elkaar over ruilen en vechten, en hulp bieden bij het opzetten van een WiFi Connectie.

Hoe zet ik een WiFi Connectie op?

Het is heel erg makkelijk om je Nintendo DS (Lite) te laten verbinden met de WiFi server van Nintendo. Je hebt vast wel eens van 'hotspots' gehoord. Misschien wel eens op tv, zo'n reclame van KPN. Of gewoon in een openbaar gebouw, waar je soms een bordje aantreft met 'Hotspot'. Deze hotspots zijn nu in vrijwel elke iets voorstellende stad te vinden, op belangrijke plaatsen. Ze zijn voornamelijk bedoeld om zo met jouw laptop, als je die bij je hebt, met het internet te verbinden. Deze 'Hotspots' zijn gratis, maar er zijn ook bedrijven die deze punten aanbieden, waarvoor meestal betaald moet worden. Voor deze betaling krijg je een code, waarmee je tijdelijk op het netwerk kunt inloggen, en er zo gebruik van kunt maken.

Echter, niet alleen deze punten zijn bruikbaar als connectiepunt. Je kunt zelf thuis met WiFi verbinden! Echter, hier zijn wel voorwaarden aan verbonden. Als je een openbaar punt gebruikt, hoef je enkel je DS te configureren, wat een makkie is. Als je het thuis doet moet je echter ook je router configureren. Hier zijn de vereisten van het netwerk waar je je DS aan wilt verbinden:

-Je modem/router moet draadloos kunnen uitzenden. (Het is goed als hij het alleen kan, je hoeft het niet voor een PC te gebruiken)

-De beveiliging moet ingesteld staan op WEP (Wireless Encryption Protocol)

Als je niet voldoet aan de eerste voorwaarde, wordt het lastig. Er zijn dan maar 3 oplossingen, namelijk:

-Maak gebruik van openbare punten. Dit is natuurlijk niet erg handig, aangezien deze meestal niet naast de deur zijn.

-Koop een draadloos modem/router. Dit is de meest logische oplossing. Je moet echter wel je hele internet herconfigureren.

-Schaf een speciaal door Nintendo gemaakte WiFi USB Stick aan. Deze verbind steek je in een USB gleuf in je PC/Laptop, waarna deze als router functioneert. Maar ja, is het het waard zo'n stick te kopen?

Je Router configureren

Wat bedoel ik nou precies met deze tweede vereiste, dat WEP gedoe, zul je denken? WEP is een manier van beveiligen van je draadloze netwerk tegen ongewensde buitenstaanders. Dit kunnen mensen zijn die gewoon op andermans kosten willen internetten, maar ook hackers. Met draad is dit natuurlijk veel moeilijker, maar een draadloze hacker gaat gewoon dichtbij je huis staan, gaat het onbeveiligde netwerk op en doet zo van alles en nog wat wat je niet wilt. Daarom zijn er verschillende beveiligingen hiertegen verzonnen. Eigenlijk moet je nu gewoon inloggen op het netwerk, voordat je er gebruik van mag maken. Er zijn enkele manieren van beveiliging, waarvan WEP en WPA de meest gebruikte zijn. WPA wordt helaas niet ondersteund door WiFi. Je moet het dus instellen op WEP. Hier volgt 'kort' in stappen hoe je dit doet, mocht je hem niet op WEP hebben staan (weet je niet waar het op staat? Volg deze stappen dan ook, dan kom je er zo achter)

-Ga naar een van de volgende sites www.mijnip.nl of www.watismijnip.nl

-Je ziet daar jouw IP adres. Selecteer en kopieer het naar je adres balk in je internet browser (het balkje waar je de sitenaam invult)

-Let op! Enkel dit invullen, geen 'www.' of 'http://'!

-Je krijgt hoogstwaarschijnlijk een pop-up waarin je een gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen. Standaard moet je hierbij invullen:

Gebruikersnaam: Admin

Wachtwoord: Admin

Het kan zijn dat iemand bij jou thuis dit heeft veranderd, vraag de inloggegevens in dat geval aan bij deze persoon.

-Dan wordt het moeilijker. Ik kan vanaf hier ook geen preciese aanwijzingen geven, aangezien het scherm dat je nu zult krijgen van modem tot modem verschilt. Je zult in ieder geval bovenin van links naar rechts een aantal pagina opties hebben (bij sommige modems links, van boven naar beneden). Om je een idee te geven van wat ik bedoel, volgen hier de opties die ik heb:

wifi1ty6.th.png

Ik zou hierbij de tweede, 'Wireless' moeten kiezen. Deze knop is waarschijnlijk redelijk makkelijk te vinden. Mocht dit er niet bijstaan, zoek dan iets wat erop lijkt, zoals 'Wireless configuration'.

-wifi2br9.th.png

Selecteer vervolgens iets met 'Security' erin. Dat zou bij mij de tweede zijn, namelijk 'Wireless Security'. Dan krijg je hoogstwaarschijnlijk keuze uit verschillende beveiligingen, bij mij het balkje waar nu WEP staat ingevuld. Staat er bij jou ook WEP? Mooi zo, ga door naar 'Je DS configureren'. Staat er 'None', of een ander soort beveiliging? Als er 'None' staat, raad je het al, zit er helemaal geen beveiliging op! Je kunt dan beter meteen een beveiliging instellen, een WEP uiteraard. Als er bijvoorbeeld WPA staat, dan klik je het aan en selecteer je WEP.

-Maar we zijn er nog niet. Ik krijg vervolgens deze opties:

wifi3uz6.th.png

Je zult waarschijnlijks iets dergelijks krijgen. Zie je een bepaald iets niet bij jou staan? Geen zorgen, misschien verschijnt dit nog nadat je ergens een bepaald iets hebt aangeklikt, of misschien wordt dit al automatisch voor je ingevuld. Hieronder behandel ik elk veld:

Default Transmit Key; WEP werkt volgens het principe dat jij een wachtwoord invult, en WEP dit vervolgens 'Encrypt' naar een geheime code. Hierbij selecteer je welke code je bij voorkeur gebruikt, aangezien er 4 codes gegenereerd worden, met zogenaamde '10 bits hex digits'. Dit houdt in dat enkel cijfers+de letters A tm F gebruikt kunnen worden. Je kunt hem ook instellen op 128 bits, maar het wordt afgeraden dit te doen.

-Vul dan ook bij 64 of 128 64 in bij het tweede vak.

-Dan moet je een gewenst wachtwoord invullen. Vul dit vervolgens in. Er staat ergens op de pagina een knop als 'Generate'. Als je op deze knop drukt, zal hij je wachtwoord omzetten in 4 verschillende WEP codes. Deze komen automatisch in de 4 vakken onderaan te staan (ik heb ze in het voorbeeld eventjes zwart gemaakt, ik wil namelijk mijn codes prive houden...)

-Je bent klaar met instellen, druk op 'Save Settings'! (of iets dergelijks)

LET OP!

Waarschijnlijk kun je nu niet meer met het internet verbinden. Logisch, je hebt je beveiliging omgezet. (Als je via kabel verbindt, zoals ik, hoef je dit niet te doen, ook al heb je een draadloos modem/router):

Ga naar de zogenaamde 'Monitor'. Dit is een programma dat je bij je wireless USB Stick/Kaart kreeg. Deze software start bij Windows automatisch op, en komt rechtsonderin te staan (naast de klok). Dubbel-klik hier nu op. Je zult iets dergelijks als 'Profile' zien staan. Zo niet, zoek er dan eventjes naar. Als je dit hebt, zul je zien dat je allereerst een naam moest invullen. Laat dit wat het nu is, en druk op next.

Je zult nu iets zien over 'Acces point' en 'IP adres'. Druk nog eens op next, dit staat goed.

Nu hoor je bij de beveiligings instellingen te komen. Klik ook hierbij op WEP. Je moet nu of een passphrase (je wachtwoord) of de key (de eerste code die werd gegenereerd) invullen. Als dit je wachtwoord is, zal eronder automatisch de WEP key worden gegenereerd. Als het goed is is dit dezelfde als je hiervoor bij je router instellingen zag.

Er zal staan welke key je wilt gebruiken. Druk ook hierbij op de eerste (van de vier).

Je bent klaar met instellen, druk op next, en herstel je internet!

Je DS configureren

We zijn nu aangekomen bij het makkelijke deel van de configuratie.

-Steek je Pokemon Diamond/Pearl gamecard in je Nintendo DS (Lite) en start deze op.

-Selecteer, nadat je het schermpje over gezondheidsgezeik HEEL goed hebt doorgelezen, de bovenste knop die luidt 'Pokemon Diamond/Pearl, Nintendo'.

-Nu volgt het introductiefilmpje, bekijk dit of sla het over, en ga naar het hoofdmenu.

Je krijgt nu 3 opties, namelijk 'Continue', 'New Game' en 'CWF Nintendo Config' (4 als je Mysterie gift al hebt geactiveerd...). Selecteer hiervan de derde.

-Nu zul je een scherm zien met in het midden een grote blauwe knop, met 'Wifi-Connections Configuration'. Je hebt ook een oranje knop met 'Options', maar deze is niet nodig. Druk op de eerste knop.

-Als het goed is zie je nu op het bovenste scherm stappen staan, 3 om precies te zijn. Je bent nu bij stap 1. Op het onderste scherm zie je 3 configuraties staan. Dit is bedoeld voor als je regelmatig gebruik maakt van verschillende connectiepunten. Dan zal hij, als de eerste niet bereikbaar is, de andere 2 proberen. Druk nu op 'Connection 1', of, als je de USB Stick gebruikt, op de knop 'Connection by USB WiFi Connector by Nintendo'. Ik behandel eerst de eerste mogelijkheid, dus 'Connection 1'.

-Je zult nu een knop zien met iets dergelijks als 'Search for acces point'. De andere 2 knoppen zijn irrilevant. Je Nintendo DS (Lite) zal nu zoeken naar een beschikbaar connectiepunt.

-Je krijgt nu een lijst met beschikbare punten. Er staan icoontjes met slotjes bij, in een bepalde kleur.

Blauw: Een niet-beveiligd punt waaraan je zo kunt verbinden.

Rood: Een met WEP beveiligd punt, je hebt een WEP key nodig om erin te komen.

Grijs: Een met een andere soort, niet door WiFi ondersteunde, beveiliging. Deze zijn onbruikbaar.

Als je de stappen hierboven hebt gevolgd, en je hebt een WEP ingevoerd, dan zul je dus hierbij krijgen 'Naam netwerk'-'Rood Slotje'-Sterkte ontvangst'. Bij mij zou er dus staan: Linksys-Rood Slotje-3 groene streepjes (maximale sterkte). Selecteer het gewenste netwerk, en druk op A. Als er een WEP op zit, moet je nu de WEP Key invullen. Dus de code die je kreeg NA het invullen van je wachtwoord, dus niet het wachtwoord zelf. Als je nu op accept drukt, zul je als het goed is een bleipje horen, wat aangeeft dat de WEP Key correct is. Hoor je een wat lagere toon, heb je een verkeerde WEP Key ingevoerd. Nu moet je dit bevestigen.

-Hij zal nu de verbinding testen. Als de verbinding geslaagd is, zal dit hooguit 5 seconden duren. Als er staat dat het testen succesvol geweest is, ben je klaar om WiFi te gebruiken op je DS! (Mocht je een DS Browser kaart hebben, kun je nu zelfs op het internet!)

Wat kan ik na al dit harde werk nu eigenlijk?

Als je in je spel enkele steden verder bent (ik weet helaas niet precies tot welke stad, ik denk ongeveer HeartDome City), dan zal de 'Kelder' van het Pokemon Center, namelijk een WiFi verdieping, opengaan voor het publiek, dus voor jou! Je moet echter eerst vrienden toevoegen in je 'Friend Bloc', een key item in je 'Bag'. Hoe kom je nou aan die vrienden? Die voeg je toe door eerst een nam in te vullen, en vervolgens diens friendcode. Hoe kom je aan die friendcode? Die wisselen wij hier dus, in dit topic, uit. Oh ja, je moet natuurlijk wel weten wat je eigen code is, anders kun jijzelf natuurlijk niet worden toegevoegd. Deze zie je erg makkelijk. Als je al verbonden bent via WiFi, druk je op de derde optie in je 'Friend Bloc', namelijk <Spelersnaam>s friendcode. Bij mij staat er dus 'Codigo de Sybren'. Jep in het Spaans, omdat ik hem daar heb aangeschaft. Maar in het Engels zou er waarschijnlijk iets staan als 'Sybrens Code'. Goed, je hebt je vriend(en) toegevoegd. Vervolgens ga je naar een van de 2 linkse (oftewel de 2 vrouwen die links staan, dit heeft NIETS met politiek te maken). Het maakt niet uit welke je neemt, ze zullen je allebei, als je minstens 1 vriend hebt toegevoegd in je 'Friend Bloc'. De derde vrouw geeft overigens informatie over het Wifi gebruik. Nu zul je de deur bovenin door gaan, en je krijgt een scherm te zien dat je vraagt of je wilt verbinden met WiFi (van Nintendo). Druk op ja. Nu zal hij, als alles goed is ingesteld, verbinden. Je krijgt nu 2 opties:

-Invite

-Disconnect

Als je op de tweede drukt, verlaat je de kamer weer. Als je op 'Invite' drukt, krijg je een lijst van mogelijke activiteiten. Je kunt:

-Individuele gevechten houden. Dit is een een-op-een gevecht, zoals je dat gewend bent van de meeste trainers en/of wilde Pokemon.

-Dubbel gevechten. Hiermee vecht je een twee-tegen-twee gevecht uit.

-Ruilen. Dit spreekt voor zich. DIt werkt hetzelfde als ruilen met een fysiek dichtbij persoon (iemand die dus dichtbij je staat, waarmee je direct, dus niet via WiFi, verbindt).

Als je een van deze opties hebt geselecteerd, krijg je een lijst van actieve vrienden. Selecteer er een, en je uitnodiging wordt verstuurd. Als deze wordt geaccepteerd, kun je beginnen!

Je hebt ook nog het GTS. GTS staat voor 'Global Trade Station', oftewel een plaats waar je met andere, onbekende mensen van over de hele wereld Pokemon ruilt. Het GTS staat in Jubilife City, in het zuid-westen. Echter, mag er pas in nadat je de Elite 4 (Pokemon League) hebt verslagen. Daarvoor zul je het moeten doen met friendcodes. Het voordeel is dat je hierbij geen friendcodes nodig hebt. Je hebt eigenlijk 2 opties in het GTS:

-Pokemon aanbieden. Je selectert hierbij een Pokemon, waarvan je denkt dat deze redelijk gewild is, en bepaalt wat voor Pokemon je ervoor terug wilt. Je kunt hierbij bepalen welke Pokemon, welk geslacht, en welk level dit betreft. Een goede ruil, waar ik zelf al snel antwoord op kreeg, was Cranidos (mijn aanbod) - Shieldon (mijn vraag). Dit zijn beiden fossielen, waarvan elke slechts in een van de versies gevonden kan worden. Cranidos enkel in Diamond, en Shieldon enkel in Pearl. Aangezien ik Diamond heb, en ik inmiddels als 10 keer Cranidos had, leek me dit een eerlijke ruil. Vervolgens, nadat je je aanbod en vraag hebt ingevuld, zal je Pokemon worden verstuurd naar de Nintendo server. Je bent hem vanaf nu kwijt (je kunt hem wel terughalen, zolang nog niemand akkoord is gegaan met de ruil). Je kunt maar 1 Pokemon tegelijk aanbieden. Als iemand akkoord ermee is gegaan (je kunt gerust je DS uitzetten, alles gaat door) dan zul je bij terugkomst of, als je op dat moment online bent, door op 'Data' te drukken, de gevraagde Pokemon in handen krijgen. Ruil succesvol!

-Pokemon zoeken. Dit werkt iets anders dan aanbieden. Je zoekt Pokemon op die mensen hebben aangeboden. Eerst bepaal jij wat voor Pokemon je wilt krijgen. Ik vul nu als voorbeeld 'Meowth' in bij 'Pokemon', 'Any' bij geslacht, en 'Any' bij level in. Nu zoekt hij naar elke aangeboden Meowth van elk geslacht en van elk level. Je hebt vast al jezelf aan de PC op het onderste scherm gezien. Je ziet daarboven gele bolletjes zien. Hieruit zullen nu personen tevoorschijn komen. Deze stellen de personen voor die een Meowth van elk geslacht en elk level aanbieden. Er kwamen bij mij 7 mensen, het maximum, te voorschijn. Druk nu op een van deze aanbieders. Op het bovenste scherm zie je nu de data van de aangeboden Pokemon zien. Je ziet zijn bijnaam, wat voor pokemon het is, zijn level, geslacht, object en de naam van de aanbieder. Daaronder zie je een orane vak. Daar staat in wat de aanbieder voor deze Pokemon wil hebben. Helaas zijn dit meestal belachelijke dingen waar niemand ooit op zal ingaan. Mij mij werd er een Meowth van level 1 aangeboden, met als vraag een Dialga van elk level. Ik verwacht niet dat iemand hierop in zal gaan. Bied dus dingen aan die gelijk staan aan je vraag, zo heb je veel meer kans op een reactie. Denk dus goed na voor je ruilt. Daarnaast heb je nog een blauw tabblad, met de locatie van de aanbieder. In dit geval iemand uit Tokyo, Japan. Als ik hierop inga (wat ik dus niet doe) zou deze persoon op mijn wereldbol, die ook in het GTS staat, worden toegevoegd.

Wat is nou de bedoeling van dit topic?

In dit topic gaat het vooral om het uitwisselen van friendcodes, en met elkaar afspreken om eens een keertje tegen elkaar te vechten, of Pokemon te ruilen. Gelive dus enkel te posten als je zelf van plan bent op je DS WiFi te gebruiken. Uiteraard zijn we ook bereid je hulp te bieden als je er toch niet helemaal (of helemaal niet) uitkomt. Als je voor het eerste post en geen hulp nodig hebt, vermeld dan aub:

-Je naam (gebruikt in je Pokemon Diamond/Pearl spel).

-Je friendcode. Deze vind je in je 'friend bloc'.

Je mag natuurlijk ook gewoon fijn praten over hoe geweldig jij WiFi wel niet vindt, over wat jij allemaal hebt geruild, wie jij allemaal al op je geonet bol hebt etc...

Hierbij alvast mijn gegevens:

Naam: Sybren

Friendcode: 2664 0237 6820

Ik wens iedereen alvast veel plezier toe met het WiFi'en!

As Melhoras,

NeoSyp

Bewerkt: door $NeoSyp$

Leuk topic :D. Ik had alleen gehoord dat als je het spel had uitgespeeld (Elite 4 enzo) je ook zonder Friendcodes kon spelen, netals je bij GTS kan, want als je online gaat spelen moet die vriend van je dan online zijn om tegen hem/haar te kunnen spelen.

Maar ja, back ontopic:

Naam: Suren

Friendcode: 2234 5104 0564

Bewerkt: door Steel Dogg

Oke, ik zal je toevoegen. Heb je misschien wat interessants te ruilen? Of nog eeen verzoekje?

Overigens heb ik 2 al 2 GTS ruiltjes erop zitten, eentje uit onbekend (ik zie hem niet op GeoNet) en iemand uit Florida ^_^

Edit: Zeg, heeft iemand misschien enig idee waar je de DS browser voor je normale DS kunt kopen? Ik heb alleen nog maar de browser voor de Lite gezien, maar voor de normale moet hij er ook zijn... Lekker 's avonds gtaforumen als pc uit moet :puh: KAn dat trouwens? Op het forum daarmee? Vast wel heh...

Geplaatst:

Hier

Dat was je vraag :Y. Alleen heb ik nog geen antwoord op mijn vraag gekregen :D. Vraag: Ik had alleen gehoord dat als je het spel had uitgespeeld (Elite 4 enzo) je ook zonder Friendcodes kon spelen, netals je bij GTS kan, want als je online gaat spelen moet die vriend van je dan online zijn om tegen hem/haar te kunnen spelen.

Geplaatst:

Ik jullie alletwee al toegevoegd... :)

Hier is nog eens mijn friend code:

Naam: Dizzee

Code: 4295 9726 8584

Als iemand een Solrock of Lunatone heeft, wil ik wel een ruil overwegen.

Of als iemand een gevecht wil, daar ben ik ook altijd voor te vinden. ;)

Antwoord op jouw vraag:

Nee, wat zonder friendcodes kan is het GTS. Het WiFi in het Pokemon Center moet je met friendcodes blijven doen. PS: Je kunt ook via WiFi in de Battle Tower strijden, volgens mij kan dat zelfs met meerdere vrienden. met aangezien ik dit nog nooit heb gedaan, kan ik hier geen details over geven.

Dizzee: Ik heb toevallig nog een Lunatone in de aanbieding. Een gevecht stel ik nog maar eventjes uit, aangezien jij al 250 uur erop hebt zitten en ik 'maar' 101. Als je interesse hebt in Lunatone, hier zijn zijn data:

Lunatone

Lvl: 36

Object: Geen

Kracht: Levitatie

Aanvallen (sommigen heb ik niet kunnen vertalen uit het spaans): Pullimento (iets met trekken), Psywave, Embargo(?), Cosmetic Mass (?)

As Melhoras, NeoSyp

PS Steel Dogg: Bedankt voor de link, ik heb hem al besteld. Ik verwacht hem ergens dinsdag thuis, of is er kans dat hij al maandag komt? In ieder geval, nu kan ik lekker altijd op het gtaforum :D

Het klinkt heel stom, maar ik zou er graag een Pidgey voor hebben. Die Pokemon was altijd al een van mijn favorieten, maar ik heb geen idee waar hem te vangen :7 . PS: Moeten we wel opschieten, ik moet zo weg.

Geplaatst:

Ik heb helaas geen Hotspot om in een ogenblik te bereiken. Ik woon wel dichtbij een Openbare Hotspot dus wel een keer, maar niet nu :N.

• 1 maand later...
  • 6 maanden later...

Ik n me moeder komen er maar niet uit.Miss wat Extra hulp nodig>Stuur een bericht naar Shailette (at) hotmail DOT com als het me lukt met die wifi krijg je online Raggeras En mew van me! :Y:tu: ^_^Of Voeg me toe Dat gaat veel sneller !

Bewerkt: door UltimateJojjo

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...