Jump to content

GTA IV tegengevallen door ons?


Gijsso

Recommended Posts

Misschien een beetje aan de late kant omdat IV toch als 1 en 1/3e jaar uit is, maar hier wou ik wel even een topic over maken.

Iedereen is het mee eens dat GTA IV toch net dát mist. Al heeft het een extreem hoge rating van alle experts, wij echte GTA'ers zijn ook wel een beetje GTA experts. Komt het misschien doordat GTA IV dat nou mist, door ons? Als je kijkt hoe groot de hype is geweest om GTA IV, misschien hebben wij teveel verwacht van Rockstar North.

Wat zeggen jullie? Mist IV dat beetje door ons, of door Rockstar? Of vind jij dat IV echt perfect is en dat dit nooit meer kan overtroffen. Zeg het maar.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • jobator

    4

  • wesley123

    4

  • Jacky-2007

    3

  • benhelsloot

    3

GTA IV is zeker een goed spel. Maar iedereen verwachte waarschijnlijk dat hij uitgebreider was dan GTA San Andreas waaronder ikzelf. En dat viel toch tegen. Vandaar dat ik GTA IV minder goed vind dat San Andreas.

Door de verwachtingen viel het een beetje tegen bij mij.

Bewerkt: door Reinier93
Link to comment
Delen op andere websites

Ik speel nog altijd liever IV dan SA, dus wat dat betreft.. Ookal waren de verwachtingen wel groter dan het eindresultaat, ik vind het nog altijd de beste GTA tot nu toe. :Y Ik denk wél dat we zelf enigzins schuldig zijn aan die te hoge verwachtingen, ja..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind GTA IV zeker niet perfect maar wel een fantastische game! Ik denk dat GTA IV voor sommigen een teleurstelling is geweest sinds er redelijk weinig features in zitten in tegenstelling tot GTA SA. Mij maakt me dat niet uit, zelf heb ik alle functies van GTA SA ook niet optimaal benut, zo heb ik niet alle verschillende tattoos laten zetten en ik heb ook niet alle kleding bekeken en gekocht. De 'GTA-formule' is nog gewoon aanwezig in GTA IV: missies zijn leuk maar soms wat eentonig, en als je die dan zat ben dan ga je lekker chaos creëren. Voor mij is dat al genoeg om GTA IV te spelen. :7

paul007 :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het altijd al een kak spel gevonden. Al helemaal voor de PC, het is een slechte port, die niet goed gebruik maakt van hardware. Ook worden de schaduwen erg lelijk gerendered.

Ik vond, net als bij elke GTA, het verhaal wel goed. Ik ben alleen op een gegeven moment mijn savegame kwijt geraakt en heb het spel niet af gemaakt (Was bij Playboy[/font] dood maken) dus misschien werd het wel alleen maar beter.

Bewerkt: door T@rget
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk wél dat we zelf enigzins schuldig zijn aan die te hoge verwachtingen, ja..

Daar sla je de spijker op de kop. Iedereen had zulke grote verwachtingen over GTA IV en daardoor wordt je wel uiteindelijk teleurgesteld. Ik hield uiteraard m'n hoofd koel en ben dus niet teleurgesteld, integendeel, ik werd verrast door de prachtige graphics, de meeslepende verhaallijn en de verbluffende MultiPlayer! Je moet niet kijken naar de dingen die wat minder zijn, maar naar de dingen die net zo goed zijn aan GTA IV, want ik heb nog nooit een spel zoveel gespeeld als GTA IV!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond en vind het nog steeds een zeer leuke game, maar ik vind het wel spijtig dat je na het voltooien van de missies nog maar weinig kan doen in de stad. In SA kon je nog gokken, een auto kopen, parachutespringen en ga zo maar door. In IV is dit minder. Wel vind ik het realisme in IV, bijvoorbeeld het rijgedrag, echt geweldig! :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen verwachte er veel te veel van door de media gewoon.

Die fokten alles op, ook door de grote media-campange van rockstar.

Je begint dan meer over gta iv na te denken en wat er allemaal in zou kunnen zitten.

Ook verwachte men veel omdat GTA IV de gta zou zijn na SA.

Iedereen dacht dus dat er veel dingen in GTA IV gingen zitten dan in SA.

Wat uiteindelijk omgekeerd blijkt te zijn.

Ondanks de hoge ratings is GTA IV een goed spel, een perfect spel bestaat gewoonweg niet ondanks de ratings.

Elk spel heeft zijn plus en min punten en dan zou iedereen moeten weten.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor ik GTA IV had dacht ik altijd: 'Het kan nooit zo goed zijn als SA, SA was uniek,

grensverleggend, dat kon de IV niet worden!' Toch heb ik een 360 gekocht alleen om

de reden om IV te spelen, ik speelde het spel en na 10minuten veranderde ik mijn mening

naar 'Geweldig, hier kan SA niet tegenop!' Ja, je kan dicussiëren over het feit dat

hij die geweldige elementen ui SA mist maar desalniettemin is het zoveel beter,

de Physics die zo goed waren, niet perfect maar wat wil je, de verhaallijn,

de vele personages met hun elk zo aparte karakter, de stad die je helemaal meesleurt...

Er werd gewoon te veel van verwacht, maar niet dat het teleurstelde,

dat zeker niet, ik mis wel wat elementen, maar deze komen ofwel uit SA of hebben

nog nooit in een GTA gezeten, ooit zal er wel een GTA zijn die alle verwachtingen voldoet,

de vraag is: Wanneer... Hoe... En wat doen ze na het perfecte spel...?

Link to comment
Delen op andere websites

ik vind het spel niet zozeer tegenvallen ofzo, maar meer de eisen, dat is dan het probleem nog niet, maar wel wat je ervoor terugkrijgt, de eisen van het spel zijn veel te hoog voor de graphics die je ervoor terugkrijgt, in dat opzicht is de pc versie enorm geflopt. De pc versie is simpelweg veel te vroeg gekomen, het word geteistert door bugs, patches helpen niks, zo werd in patch 1 de wegvallende lods en textures gefixt, nou ik draai patch 3 en ik heb er nog steeds last van, daar komt dan nog eens bij dat de patches zelf ook nog eens bugs toevoegen, het spel is van kwaad naar erger gegaan ipv dat het dingen fixt. Ik voel me, om het even grof te zeggen, flink in de kont geneukt door rockstar, ik dacht er over na om hem in te ruilen, totdat ik las over een patch die alles zou verhelpen, nou die patch werd buiten de inruilperiode gereleased en de patch hielp geen zak, daar zit je dan met een spel van 50 euro dat voor ruim 50% van de gta spelende bevolking amper speelbaar is(dan ga ik hier van rond de release data uit), pc's die ruim aan de specs voldeden hadden de grote moeite het spel speelbaar te draaien, uiteindelijk hebben modders dingen gemaakt dat de fps omhoog helpt, r* heeft daarintegen het spel van de wal in de sloot geholpen...

Ik had afterall het spel beter kunnen downloaden, als je er vanuit gaat van hoe weinig mensen die hem gedownload heeft er ook daadwerkelijk last heeft van de protectiemaatregelen, die is wss vele malen minder dan voor de mensen die hem gekocht hebben, ik lees vaak zat over mensen die het spel gekocht hebben en hier last an hebben, ik lees daarintegen ook vaak zat dat mensen die het spel gedownload hebben zeggen dat ze nergens last van hebben, hierin hebben ze ook behoorlijk gefaalt.

Dan heb ik de multiplayer nog niet eens gehad, die is voor wat ik lees voor een hoop mensen onspeelbaar, waaronder mij. dat poorten openen is ook een waardeloos excuus, dan hebben we hier het eerste spel waarvan poorten openen ook echt verplicht is, leuk voor mensen die niet weten hoe je dat moet doen, daar is geniaal over nagedacht.

Dan is er ook nog de geweldige service, je krijgt een mail na ruim 2 weken terug als je uberhaupt al terug krijgt, dan spreek ik uit eigen ervaring, die reply slaat dan in 90% van de gevallen ook nergens op, kortom je moet het zlef gaan uitzoeken.

Ikzelf ben echt nog nooit zo ontevreden geweest over een spel, ik ben echt neit van plan om ooit nog een GFWL of een r* spel te kopen, of hij moet echt bewezen zijn als een goed spel.

Link to comment
Delen op andere websites

Tot aan GTA SA had ik nooit GTA gespeeld. Ik speelde Mafia. Dat was voor mij het spel der spellen. Had je de game uitgespeeld dan kon je heerlijk door Lost Heaven touren. Ruzie maken met mafioso door tegen ze aan te rijden. Een genot. Ik bleef het maar spelen.

Totdat ik GTA SA ging proberen. Ok grafisch was het natuurlijk shit maar de gameplay.... Wauw. Wat een verhaal, wat een ruimte en wat een belachelijke vage maar leuke humor. De radiostations met die belachelijke reclames. Hilarisch gewoon. Dit was het spel der spellen geworden. Ook deze verschillende keren uitgespeeld en daarna lekker touren door de steden, dorpen, bergen en woestijnen. Ik begon eenmansoorlogen tegen de hele politiemacht enz. Heerlijk.

Toen de geruchten kwamen van GTA IVen ik de screenshots zag, sprong ik een gat in de lucht om daarna al vloekend de pc bijna de container inflikkerde toen ik hoorde dat ie alleen maar voor de consoles, uit zou komen.

Maar alsnog zou ie uitkomen op de pc. Oh yeah. Lang wachten.

De volgende tegenslag. De systeem eisen. Jeez, dat wordt de pc upgraden. Geheugen uitgebreid en een Ati Radeon 4850 kaartje bij geplugged. Mijn peeceetje zou hem net kunnen draaien.

Ik heb de game nu een half jaar. M'n pc kan hem maar net trekken en de laatste 2 mnd begint het spel echt te stotteren. Volgende week krijg ik m'n nieuwe pc en daar moet ik zeker de komende 3 jaar de topgames zonder probs op hoge resolutie kunnen draaien. Ik zal GTA IV dan ook met de maximale settings kunnen draaien.

Maar even m'n ervaring met GTA IV. Ik vind hem grandioos. Inmiddels ook weer een paar keer uitgespeeld met de verschillende verhaallijnkeuzes. (prachtig vond ik dat) En ook zonder het verhaal te volgen lekker touren door de stad, oorlogje voeren met alles en iedereen. Hij overtreft zeker GTA SA. Gewoon door het realisme in de shootings, rijden en de stad leeft gewoon door. De graphics, het geluid en natuurlijk weer die radiostations.

Ik vind het dus een topper.

Ben nu alleen benieuwt naar Mafia2.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik mis ook wel bepaalde dingen, maar ik koop GTA IV voor de mods die er al zijn en die ik eindelijk ook eens zelf kan maken, en voor de sfeer, pracht en praal van de steden. Het ziet er geweldig uit en loopt goed op mijn pc, dus ik heb niets te klagen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

GTA IV werd voor de release aangekleed als een game met top realisme (ok, ik kan niet zeggen dat dat er niet is), en waarbij je kan leven zoals je wilt leven. Een beetje zoals All Points Bulletin wordt aangedaan nu. Iedereen dacht dat het de opties van San Andreas zou bevatten en, zoals gewoonlijk in een nieuwe game van dezelfde reeks, er zelfs nóg meer aan toe zou voegen. Door de nieuwe engine kon er volgens mij niet zo heel erg goed ge-experimenteerd worden, waarbij realiteit zorgt voor het grootste deel van de kwaliteit van de game.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...