Jump to content

Geluidsprobleem!

StormyWeathers

Recommended Posts

Wederom haal ik dit probleem aan maar nu gebruik ik er een nieuwe topic voor. Misschien wat onnodig maar misschien handig om de specs van je installatie te vertellen en of je wel of geen probs hebt met je geluid (of beeldscherm). Ik heb in ieder geval wel redelijk tot zeer goeie snelheid maar helaas slecht of soms geen SFX (is dit een afkorting voor special sounds?). De muziek is daarintegen altijd op de voorgrond duidelijk aanwezig.

Dus samengevat:

Pentium 4

Windows XP/ SP2

512MB werkgeheugen

ATI Radeon 9500 Pro/ 9700 videokaart

Creative SB Live! Series geluidskaart

laatste DirectX driver (9.0c geloof ik)

Main problem is... het geluid! Sommige geluiden wel andere niet. Soms wel, meestal niet, eigenlijk altijd nooit!!!

Delen op andere websites

Ja heb ik ook wel eens last van.

En dan ga je bv een gebouw in en dan doet ie het weer.

En als je in de auto gaat hoor je alleen maar de radio.

mijn systeempje:

windows xp sp 2.

Amd 3200+

2x 1 gb pc 3200 geheugen.

Ati radeon 9600 xt 256 mb ultimate (overgeklockt)

creative SB digital live.

2x 200 gb maxtor hd

Delen op andere websites

Je moet dan ff bij de pauze kijken bij 'sound'. Daar moet je dan gewoon wat veranderen, als dat niet zo is denk ik dat je een nieuwe geluidskaart moet kopen/of er zit een virus op je pc.

Delen op andere websites

:o DOORBRAAK?! :)

Ben nog voorzichtig maar vooralsnog heb ik mijn geluidsprobleem opgelost... denk ik! Gewoon heel simpel, mijn instellingen van mijn geluid stond op 6 speaker-ingangen en die heb ik op 2 gezet. Voorts heb ik nog wat zitten prutsen in de instellingen maar volgens mij moet dit het zijn omdat ik het idee had dit het om verschillende kanalen ging. Hopelijk is dit de oplossing voor vele anderen... Het klinkt in ieder geval vrij logisch. Succes allen!!!

Groet, SW :ph34r:

Delen op andere websites

:o DOORBRAAK?! :)

Ben nog voorzichtig maar vooralsnog heb ik mijn geluidsprobleem opgelost... denk ik! Gewoon heel simpel, mijn instellingen van mijn geluid stond op 6 speaker-ingangen en die heb ik op 2 gezet. Voorts heb ik nog wat zitten prutsen in de instellingen maar volgens mij moet dit het zijn omdat ik het idee had dit het om verschillende kanalen ging. Hopelijk is dit de oplossing voor vele anderen... Het klinkt in ieder geval vrij logisch. Succes allen!!!

Groet, SW :ph34r:

yes!! BEDANKT!Hij doet het weer :D:D

greetz exconent :)

Delen op andere websites

Hey ik heb ook dit zelfde geluids probleem, maar waar kan ik die speakers precies van 6 naar 2 veranderen, ben niet echt de slimste op het gebied van computers :D

Hoi...

Ik zelf kwam er bij toeval achter door de mijn geluidskaart-driver van Creative Labs Live aan te lengen met een diagnostic prog. Ik installeer vanaf het moment dat ik mijn PC heb enkel en alleen mijn drivers en zelden aanverwante programma's.

Alleen met die driver kon ik het dus nie aan passen bleek achteraf maar met zo'n Diagnostic Center vraagt ie daarom, of je 2 4 of 6 speakers wil etc. etc. Hij stond geinstalleerd op 6 speakers en ik heb er dus maar 2!

Je moet natuurlijk niet zomaar een programma uitzoeken maar gewoon op internet of je eigen verzameling installatie-cd's kijken wat er verwant is aan je geluidskaart.

En anders gewoon in je instellingen kijken van geluid, wie weet geeft ie daar ook wel een kiesmogelijkheid weer al zeg ik er expliciet bij dat dat bij mij enkel kon met zo'n "Audio-Diagnostic-Center" (hulpprog).

Al met al moeilijke termen, maar weet anders op dit uur ook niet te omschrijven hoe ik het anders zou moeten zeggen... Heb een hoop bierties op!!!

Groetjes, SW

Bewerkt: door StormyWeathers
Delen op andere websites

Het volgende deed bij mij dan *wonderen*.

Start/uitvoeren/dxdiag/geluid, en dan (versnellingsniveau van hardwaregeluid op) basisversnelling zetten.

ik dee gewoon start>configuratie scherm >spraak geluid gluidsapparaten>instellingen van de luidsprekers wijzigen>tablad volume onderaan staat geavanceerd>Luidspreker opstelling wijzigen

zo deed hij het bij mij weer B)

Delen op andere websites

Bedankt voor de tips! Kijk, daar had ik dus weer nie aangedacht! Ik wist het eigenlijk nieteens omdat ik er nooit naar gezocht heb. Het is voor het eerst dat ik tegen zo'n probleem aan loop, uitgerekend GTA: SA.

Anyhow, ik had dus waarschijnlijk die hulpprogramma's ook nie nodig gehad dus ik denk dat de laatste 2 tips het meest bruikbaar zijn en vergeet mijn omslachtige verhaal!

Vriendelijke groet, StormyWeathers alias ObscuredByClouds

Delen op andere websites

Ja thnx voor de uitleg maar ik kwam er na op een paar amerikaanse forums te kijken ook achter dat het met dxdiag is op te lossen.

Toch wel vreemd allemaal, 4 vrienden van me hebben precies het zelfde probleem gehad, niet bepaald een kleine bug die je over het hoofd ziet :huh:

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...