Jump to content

[IR] Smooth Move


Arjen

Recommended Posts

Hoe kan ik in ImageReady (IR) iets langzaam van links naar rechts laten lopen?

Dat is de vraag. Se7en vroeg of ik hier een tutorial over wilde maken. Het is een zeer makkelijke tutorial, volg dus gewoon op wat de screenshots je zeggen. ;)

Stap .1

Open een document naar keuze in ImageReady. Het maakt niet uit welke grootte, het mag ook een leeg document zijn. Ik doe het voorbeeld met deze creatie:

gj17nw.png

Stap .2

Maak een nieuwe Layer aan (Ctrl + Shift + N). Pak nu de Marquee Tool en maak een klein vierkantje zoals in de afbeelding.

vierk8hx.png

Druk nu met de RMB op het vierkantje en selecteer Fill.

fill6xz.png

Zet de Settings als volgt: Color Code = CF0000

settingsfill0qp.png

Stap .3

Nu even wat effecten toevoegen. Ga naar de Blending Options en zet de de Settings als volgt:

dropsh4by.png

outergl3xv.png

stroke5wi.png

Stap .4

Nu het effect. Ga naar het Animationscherm, als je dit niet ziet ga dan naar Window - Animation. Klik op 'Duplicates Current Frame'.

anima7xi.png

Nu krijg je in het Animation Scherm een 2e animatie te zien. Als het goed is, is het geselecteerd, maar voor de zekerheid, selecteer de 2e animatielayer.

Ga nu naar het Layers Pallette en selecteer de layer waarin je het vierkantje heb gemaakt in Stap 2.

Pak de Move Tool en zet het vierkantje helemaal naar rechts.

vierk23vj.png

TIP: Om zeker te weten dat het op pixels gelijk komt te staan, kan je het beter verschuiven met de pijltjestoetsen. Die weet iedereen wel te zitten op het toetsenbord.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Arjen

    5

  • Gino

    5

  • P-Jamma

    4

  • imouL

    2

Top Posters In This Topic

Stap .5

Ga nu terug naar het Animation Pallette en klik op het 'Tween' knopje.

tween1ck.png

Zet de Settings voor de Tween als volgt en druk op OK. Hoe groter het aantal Frames hoe langzamer en smoother het gaat.

tweenset5xq.png

Stap .6

Nu ben je klaar. Je kunt hem bekijken door op het Play knopje te drukken in het Animationscherm. Als je hem wilt Saven ga je naar File - Save Optimized As en dan als .gif. Ziehier het resultaat.

gj12qh.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wist dit al, maar voor de mensen die het niet wisten is hij echt super uitgelegd. Maar ik maakte eerst een topic aan met een tut en die moest ik in Photoshop Q&A plaatsen..

Misschien een idee om net als Wauzie een Tutorial List te plaatsen? Moeten we wel even toestemming hebben :)

Link to comment
Delen op andere websites

huh als ik op play druk dan zie ik wel dat hij die layers afspeelt maar dat vierkantje blijft gewoon staan :o

Kijk eens bij de 1e en het 42e (volgens mij) frame. Staan daar ook de vierkantjes uit elkaar? Zonee, kan je overnieuw beginnen bij Stap .3 :)

Link to comment
Delen op andere websites

Prachtige Tutorial MClaw... alleen heb ik een vraagje.. ik kan het knopje: Blending Options niet vinden :blink: ik vind het ook niet via het plaatje...

Weet iemand hoe ik er moet komen?

*EDIT: Laat maar.. heb 't al gevonden :puh:

Bewerkt: door Nasty-Toilet-Man
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb t zelfde gedaan alleen dan met een text in plaats van dat vakje..

In het begin wat probleempjes met opslaan, ik kon hem alleen als .jpg opslaan maar toen k t plaatje via PS naar IR deed kon k m wel opslaan als .gif ...

raar maja dit is t geworde : :)

marleenlopendetxt6xg.gif

EDIT: ik heb de text ook terug laten lopen dit doe je door nadat je Tween With: Previous Frame hebt gedaan, Nog een keer Tween alleen kies je dan Tween With: First Frame... dan loopt ie ook weer terug :)

Bewerkt: door imouL
Link to comment
Delen op andere websites

Prachtige Tutorial MClaw... alleen heb ik een vraagje.. ik kan het knopje: Blending Options niet vinden :blink: ik vind het ook niet via het plaatje...

Weet iemand hoe ik er moet komen?

*EDIT: Laat maar.. heb 't al gevonden :puh:

Layer-Layerstyle-Blending options.

In het nederlands:

Laag-Laagstijl-Opties voor overvloeien.

Dan moet het wel lukken. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb ook de 2de maar dan doet hij het nog :blink:

Ik weet al wat jij hebt, dat had ik eerst ook...

Je moet eerst een plaatje maken/laden in Photoshop en dan overzetten naar ImageReady, dan moet je gewoon doen wat de tut zegt en dan lukt het wel :) had ik ook

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Volgens mij ben je iets vergeten te uitleggen :S

want het lukt me voor geen kanten :|

ik doe echt PRECIES wat er staat en ik krijg het zelfde als dat van Gino

dat vakje wat moet bewegen blijf op de zelfde plaats

Kan iemand helpen?

Bvd Murder

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...