Jump to content

Grunge tekst!


.Levi.

Recommended Posts

Hey leden.

Adobe photoshop:

Ik heb voor jullie een tutorial gemaakt hoe je grunge teksten moet maken.

Grunge is een beetje dat donkere rare enge tekst zou ik maar zeggen.

Je kunt dit soort teksten beter gebruiken bij aparte sigs met monsters bijvoorbeeld en niet bij auto's want dat staat niet echt.

1) Ik vertel nu hoe je een tekst moet maken dit kun je dus doen bij je eigen signatures.

Type je tekst in netzoals ik heb gedaan alleen moet jij je eigen voormaat zelf bepalen.

grungetekst5tv.jpg

2) Zorg wel dat je steeds op je tekst 'layer'staat. Ga nu naar layer boven aan het beeld dan naar add layer mask > hide all.

Schrik niet als je tekst weg is dat hoort zo.

Ga nu naar je brush tool. Zoek een leuke brush uit en ga over de plek brushen waar jij je tekst had geschreven.

Brush niet te veel over je tekst zodat je alles weer ziet want het is wel zo leuk als je een stukje wel ziet en een stukje niet, dan blijft het een beetje appart.

Dit is wat ik er van gebakken heb.

grungetekst27vu.jpg

3) Als je het klaar hebt ga dan naar layer > layer style > blending options. Blijf nog steeds op je tekst layer.

Je bent nu bij blending options zet drop-shadow opacity 55% zoals hieronder.

Je kan zelf een beetje vogelen hoe jij het wilt de tekst komt alleen wat meer naar voren en het word duidelijker.

grungetekstblending1dh.jpg

Daarna klik je 1 keer op inner-shadow verder verander je er niks aan.

Klik ook 1 keer op bevel and emboss daar verander je ook niks aan.

Ga nu naar colour overlay en kies een mooi bijpassend kleurtje voor jou signature. Ik heb nu even donker groen gedaan. Opacity kan je gewoon op 100% laten.

En als laatst ga je naar stroke dat staat ook daar in het rijtje zet het op 1 px en verder niks. Als je tekst nu te donker word ga dan nog even naar inner-shadow en zet opacity even wat lager.

Done!

Wij zijn klaar dit is mijn resultaat, maar op een signature is het natuurlijk nog veel leuker.

En het leuke voor sommige mensen is dat je nu weet hoe je je tekst moet laten verwijnen en dan weer met brushes tevoorschijn halen.

Wat je ook kan doen als je je tekst tevoorschijn haalt met je brushes, om je tekst een beetje gebroken te laten zodat er een stukje van een letter mist bijvoorbeeld dat is ook leuk.

Klaar! grungeteksteinde1nq.th.jpg

Succes!

Ps: Heb je vragen stel ze gerust.

Ik hoop dat dit een beetje een leuke oefening was. :)

Bewerkt: door .Levi.
Link to comment
Delen op andere websites

2) Zorg wel dat je steeds op je tekst 'layer'staat. Ga nu naar layer boven aan het beeld dan naar add layer mask > hide all.

Je moet het op en layer doen, zoals daar staat.

Kan je ook even zeggen wat je fout doet? Want wat jij zegt word ik niet veel wijzer van.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...