Jump to content

[PS][IR]Movie in sig


TubS

Recommended Posts

Programma's: Photoshop CS2 en Imageready

Maker: TubS

Moeilijkheidsgraad: middel

Opmerkingen: dit is niet hoe de meeste het doen, dit is mijn eigen stijl;)

Stap 1: verzamelen

Zoek een filmpje wat je wil gebruiken, let er wel op dat het een .mov filmpje is, je kan ook een leuke gif animatie gebruiken, in dit voorbeeld gebruik ik een filmpje van gta san andreas.

ik gebruik nu ook een sig die ik ff in 5 min heb gemaakt, je kan er ook een plaatje bij doen en een leuke border enzo, maar dat is aan jou. ik gebruik deze voorbeeld sig:

sig4pg.jpg

Stap 2: ga naar imageready

Stap 3: open het gifje

of .mov filmpje dan krijg je een scherm, doe deze instellingen

tut8to.jpg

Onder het filmpje met het rooie rondje om de geslecteerde stuk van het filmpje dat is wat ik heb geselecteerd, dat doe je door het driehoekje te bewegen over de lijn van hoelang het filmpje duurt, als je weet welk stukje je wil, hous je shift ingedrukt en sleep je dat driekhoekje, let erop niet te groot, die ik nu heb is al groot met ong 29 frames, meestal hou ik het bij 20 a 30.

Stap 4

nu selecteer je alle frames en resize je het zodat het in de sig past.

Stap 5

klik op het knopje dat je naar photoshop gaat

tra2it.jpg

open naast het filmpje wat er al staat de sig die je hebt gemaakt.

Stap 6

Selecteer alle layers van het filmpje en duplicate die naar je sig en zet het filmpje op zijn plaats.

ik heb nou dit:

moviein1sr.jpg

Stap 7

Je maakt een kopie (ctrl + J) van de signature en zet deze boven alle layers, helemaal bovenaan dus. Zet heb even op sof light zodat je kunt zien waar het filmpje is en knip er een stukje uit zodat je en deel van het filmpje kunt zien, niet alles want anders kun je geen mooie border maken. ik heb het zo:

knip2jd.jpg

nu zet je hem weer op normaal in plaats van soft light en kies je voor de eraser, het gummetje, kies een brush die niet te groot is en brush om het randje van het filmpje dan krijg je een mooi effect

kijk maar:

check5cz.jpg

Stap 8

Ga nu terug naar imageready en in het animation menu (als het er niet is ga naar window- animation)

in animation menu druk je net zolang op duplicatie knop zodat je evenveel animation vakjes hebt als layers in je filmpje.

daarna ga je naar de 1e animation layer en selecteer je rechts de eerste layer van het filmpje, zorg dat het oogje aan staat, de rest uit van het filmpje, niet van de achtergrond. nu ga je naar 2de animatie layer en dan zet je rechts bij de layers movie layer 2 het oogje aan en de rest uit, zo doe je alles en daarna sla je hem op en klaar, dit is mijn resultaat. als je het niet snapt kun je het me vragen. ook als je tips hebt kun je die erbij zetten.

final:

klaar8oc.gif

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mpp

    6

  • TubS

    5

  • Slimm

    3

  • Silverwing

    3

Top Posters In This Topic

dit is de mijne, beetje dom maar dat wiel is het enige wat ik nog had :lol:

auto6ju.gif

@silverwing, dat snapde ik ook niet helemaal. Maar ik kopieerde gewoon de signatur en dan over dat filmpje heen leggen. En toen met de gum de signatur weggummen waar het filmpje zat

Bewerkt: door DMWTM30
Link to comment
Delen op andere websites

het lukt me niet egt ik heb dat filmpje opgenomen en dat staat dan onder in die animatie balk maar krijg ik het in me sig ??? 

Download eerst eens Quicktime, dan kan je het pas doen ;)

Hoe selecteer je al je frames en hoe selecteer je al je layers?

Om alle Layers te selecteren houd je shift ingedrukt, en druk je op de onderste layer, daarna op de bovenste layer.. (Laat shift dus niet los)

Bij Frames gaat dat hetzelfde ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...