Jump to content

[PS-IR] Animated Shine


Arjen

Recommended Posts

Animated Shine

Stap .1

Open Photoshop en maak een nieuw document aan. Het maakt niet uit welke groot, welke achtergrond of welke kleursoorten. Ik kies voor 300x300 @ White background.

Selecteer nu alles (Ctrl + A) en geef de achtergrond een kleur. Ik kies voor 4a4a4a, een donkergrijze achtergrond.

backgr6ts.png

Stap .2

Maak een nieuwe layer aan (Ctrl+Shift+N). Pak nu de Rectangular Marquee Tool en maak een vierkantje in het midden. Vul hem met zwart (RMB in het vierkantje - Fill).

*Je kunt ook een rondje of een ander vormpje maken. Het gaat even om het voorbeeld.

backgr28ef.png

Stap .3

Je kunt nu aan het vierkantje wat effecten en andere dingen toevoegen.

Ik heb het zo gedaan:

backgreffect7on.png

Voeg nu wat text toe. Zorg wel dat het de bovenste is. Daar komt hét effect overheen.

Voorbeeld:

text4zo.png

Stap .4

Maak een nieuwe layer aan en selecteer de Gradient Tool. Zet de Settings voor de Gradient Tool als volgt:

gradsett7im.png

gradsett21pq.png

Je kunt nu beter even een nieuw document aanmaken, groter dan het document waar je dit effect in wilt en de achtergrond even zwart maakt. Maak dan een nieuwe layer en trek met de Gradient Tool een lijn. Voorbeeld

Sleep nu de gradient die je in het vorige document gemaakt had, in je document waar jij je effect in wilt hebben. Zorg niet dat hij over de bovenste layer heen komt te staan!! In dit geval is mijn bovenste layer de 'Qz' en daar komt hij dus niet overheen.

Zet hem nu linksboven in de hoek:

shine16by.png

Nu even opletten. Selecteer de layer waar je de Gradient in hebt gemaakt. Klik nu op Create Clipping Mask. (Layer - Create Clipping Mask)

Voor Photoshop 7 en CS zijn de sneltoetsen: Ctrl+G

Voor Photoshop CS2 is de sneltoets: Ctrl+Alt+G

Let op! Nu zie je de Gradient niet meer. Dat is juist de bedoeling, geen zorgen.

Stap .5

Neem nu het plaatje mee in ImageReady. (Shit+Ctrl+M) Eenmaal in ImageReady aangekomen moet je naar Window - Animation. Dan zie je een venstertje verschijnen (niet als je dit al had aangeklikt).

Duplicate nu de layer door op Duplicates Current Frame te drukken.

anim1zf.png

Pak nu de Move Tool en sleep de gradient (je ziet hem niet in ImageReady, maar je ziet wel een donkerblauwe rand) naar de hoek rechtsonder. Als je hem met de Move Tool versleept kan je hem wel zien. Als het niet lukt kan je hem ook altijd nog met de pijltjestoetsen verschuiven.

Stap .6

Klik nu op Tween in het Animation venstertje.

tween9xr.png

En dit zijn de Settings

Hoe lager je het 'Frames to Add' zet, hoe sneller hij 'flitst'.

Mijn Resultaat:

res7rv.gif

Link to comment
Delen op andere websites

ik loop steeds vast want als ik hem afspeel dan zie je die gradient helemaal

Ik denk dat je Stap .4 even over moet doen. Heb je dit ook gelezen:

Selecteer de layer waar je de Gradient in hebt gemaakt. Klik nu op Create Clipping Mask. (Layer - Create Clipping Mask)

Voor Photoshop 7 en CS zijn de sneltoetsen: Ctrl+G

Voor Photoshop CS2 is de sneltoets: Ctrl+Alt+G

Let op! Nu zie je de Gradient niet meer. Dat is juist de bedoeling, geen zorgen.

Bewerkt: door Arjen
Link to comment
Delen op andere websites

ik loop steeds vast want als ik hem afspeel dan zie je die gradient helemaal

Ik denk dat je Stap .4 even over moet doen. Heb je dit ook gelezen:

Selecteer de layer waar je de Gradient in hebt gemaakt. Klik nu op Create Clipping Mask. (Layer - Create Clipping Mask)

Voor Photoshop 7 en CS zijn de sneltoetsen: Ctrl+G

Voor Photoshop CS2 is de sneltoets: Ctrl+Alt+G

Let op! Nu zie je de Gradient niet meer. Dat is juist de bedoeling, geen zorgen.

dat heb ik wel gedaan en dan zit de gradient achter de background en niet onder het vierkantje

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...