Jorge_F Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 (bewerkt) Benodigde programma's: Photoshop 7.0 of hoger Maak een nieuw document, het maakt niet uit hoe groot (ik gebruikte 500x100, de grootte voor een signature). 1. Wees er zeker van dat de achtergrond wit is. Druk op D op je toetsenbord om de kleuren te reseten. Ga nu naar Filter > Texture > Grainen gebruik de volgende instellingen: 2. Ga nu naar Filter > Artistic > Neon Glow en gebruik de volgende instellingen: 3. Ga naar Filter > Stylize > Glowing Edges en gebruik de volgende instellingen: 4. Nu ga je de kleur veranderen. Ga naar Image > Adjustements > Hue/Saturation (of CTRL + U). Wees er zeker van dat Colorize staat aangevinkt. Nu ga je de kleuren veranderen naar een mooi groen. Deze instellingen heb ik gebruikt: 5. Om het 'vallende' effect te krijgen moeten we nog iets doen. Image > Rotate Canvas > 90° CW. Nu is je plaatje gedraait. Duplicate nu je layer door Rechtermuisknop op de layer en kies Duplicate Layer 6. Selecteer de Background Layer en ga naar Filter > Stylize > Wind en gebruik de volgende instellingen: 7. Selecteer nu de layer die je gekopieerd had (de bovenste layer als het goed is) en verander de opacity naar 55%. Daarna draai je de afbeelding weer door Image>Rotate Canvas>90° CCW te kiezen. Mijn sig ziet er nu zo uit: 8. Nu moeten we nog een tekst toevoegen (dit kan je ook niet doen maar is wel mooi voor in een signature). We kunnen natuurlijk heel moeilijk zelf een Matrix tekst creeeren maar in dit geval kies ik voor een Matrix Lettertype die ik gedownload heb van www.dafont.com http://www.dafont.com/en/font.php?f... Installeer het lettertype door de map C:/WINDOWS/fonts te openen en de font bestanden die je hebt gedownload in die map te plakken. Windows installeerd ze nu automatisch. 9. Type nu je tekst in en gebruik het lettertype dat je gedownload hebt (gebruik Miltown II zonder hoofdletters). Wees er zeker van dat de kleur van je tekst wit is. 10. Rasterize nu je layer door Layer > Rasterize > Type te kiezen. 11. Duplicate nu de layer (rechtermuisknop > duplicate layer). Selecteer de bovenste tekst layer en ga naar Layer > Layer Style > Outer Glow en gebruik de volgende instellingen: Voeg nu een Color Overlay toe, Layer > Layer Style > Color Overlay. Gebruik de volgende instellingen: Bewerkt: 9 augustus 2005 door snorege Reageren
Jorge_F Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 12. Selecteer nu de tekst layer die geen effect heeft (de onderste van de tekst layers). Nu ga je hier ook een effect bij toevoegen. Ga naar Filter>Blur>Motion Blur en gebruik de volgende instellingen: Duplicate de layer met de Motion Blur twee keer. Voeg de 3 layers met de Motion Blur samen door de bovenste Motion Blur layer te selecteren en op CTRL + E te drukken. Doe dat daarna nog een keer zodat je twee tekst layers overhoud. Als je tot nu toe alles goed hebt gedaan krijg je zoiets: Je ziet alleen wel dat de Motion Blur aan de zijkanten van de tekst layers wit zijn. Dat gaan we veranderen! 13. Selecteer de Motion Blur Layer en ga naar Layer>Layer Style>Colour Overlay. Gebruik de volgende kleur: 4BB658. Als je op OK hebt geklikt ben je klaar! Je moet nu iets hebben wat hierop lijkt: Dit was dan mijn eerste tutorial . Ik hoop dat jullie hem goed vinden. Reageren
Big-Bear Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Very nice tut, snorege, vind hem heel handig, is wel een leuk effect Reageren
Gino Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Heel mooi snoreage Ik heb het altijd al eens willen weten Very Great Job !! Reageren
imouL Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Mooie duidelijke tut.. dankje dat je dat wou doen Reageren
Jorge_F Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Dank jullie wel allemaal . Ik hoop dat deze ook word toegevoegd aan de Adobe Tutorial List Reageren
Slimm Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Tuurlijk word hij toegevoegd Leuke tut, duidelijk en leuk resultaat Reageren
Freestyle Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Haha, ja, mooi Tut Aplausje waard: Reageren
Gino Geplaatst: 8 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2005 Dit is mijn resultaat Nogmaals schitterend werk Snoreage Reageren
skstan Geplaatst: 10 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2005 (bewerkt) *Post met veel reclame verwijdert* Reclame maken doen wij in het vervolg niet meer, lees de regels eerst maar even. Bewerkt: 10 augustus 2005 door Slimm Reageren
Makaveli!! Geplaatst: 10 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2005 (bewerkt) inderdaad erg leuke Effect Alleen wist ik hem al Bewerkt: 10 augustus 2005 door Ryu Reageren
B Smart Geplaatst: 14 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2005 Die background wist ik wel maar die tekst niet Nice Tut Reageren
grove member Geplaatst: 24 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 24 augustus 2005 (bewerkt) ja maar bij de eerste stap texture grain lukt het niet er staat could not completed the grain commend because the selected area is empty wat moet ik doen Edit: het is al gelukt ik heb die plaatje die al klaar was zonder tekst opgeslagen en geopent ik photoshop en toen mijn naam geschreven dit is mijn resultaat de tekst te veel omhoog maar ja hier heb ik het ook gebruikt Bewerkt: 26 augustus 2005 door grove member Reageren
The Mafia Geplaatst: 3 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2005 Ik heb het ook gebruikt maar niet de hele tut gevolgt wat vinden jullie er van ? Power Reageren
tombanuland Geplaatst: 22 december 2005 Rapport Geplaatst: 22 december 2005 Zeker wel mooie tut hoor Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.