Jump to content

[PS] Signature maken


Silverwing

Recommended Posts

Alweer een Signature tut ja, ik hoop dat jullie hem mooi vinden. :D

Stap 1

Maak een nieuw bestand ( File -> New ). De grootte bepaal je zelf, ik koos voor een Formaat van 350 x 150.

Stap 2

Druk nu op D voor je kleuren te ressetten. Doe hierna Filter -> Render -> Clouds, je kan het meerdere keren doen als het te licht is.

clouds.jpg

Stap 3

Maak een nieuwe layer aan ( CTRL + SHIFT + N ) en selecteer de Brush Tool. Begin in het wit en het zwart te Brushen met je favoriete Brush set. Je mag meerdere Layers aanmaken, maar dat is niet nodig.

eps.jpg

Stap 4

Zoek nu naar een Render op het internet. Nadat je hem hebt gevonden sleep je hem in je Signature.

renderi.jpg

Stap 5

Neem de Single Column Marquee Tool en klik op je Render waar mooie kleuren zitten, zoiets als dit :

selection.jpg

Als je het geplaatst hebt, doe dan Edit -> Copy daarna Edit -> Paste en dan Edit -> Free Transform. Trek nu die streep helemaal uit, zoals ik heb gedaan :

slepen.jpg

Schuif hierna de Layer waar we dit effect hebben opgedaan onder je Layer van je Render, en zet die Blending Mode van die Layer op Overlay. Je kan nu op je Brush layers nog een beetje bij Brushen tot je blij bent met het resultaat.

bryushe.jpg

Stap 6

Om het nog wat mooier te maken, kan je Layer -> New Adjustment Layer -> Color Balance doen, en wat met de Settings spelen.

thisissofuckedopyouknow.jpg

Stap 7

Deze stap moet je niet perse doen, maar het maakt het er wel mooier op.

Duplicate je Render Layer en doe Filter -> Blur -> Motion Blur en speel wat met de Settings. Ik koos voor een Angle van -90 en een Distance van 20. Zet die Layer op Overlay of Soft Light.

motionblursoftlight.jpg

Stap 8

Voeg nu een Stroke toe aan je Signature. Hoe je je Stroke doet bepaal je natuurlijk zelf. Je kan met de Eraser Tool sommige delen van je Stroke weggommen, zoals ik heb gedaan :

manthisissoghetto.jpg

Stap 9

Dit is de laatste stap, je tekst! Ik ga niet uitleggen hoe je dit soort text maakt, laat je fantasie los!

En dit is het uiteindelijke resultaat :

voilahetisklaar.jpg

Opmerkingen, vragen en resultaten kunnen hier altijd komen. :)

( Ik weet dat 350 x 150 te groot is voor hier te gebruiken, maar het was een voorbeeld )

Bewerkt: door Silverwing
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...
  • 3 maanden later...

Deze tut is echt super oud, en moet je dus niet gaan bumpen, het resultaat van de sig is iets wat iedereen al kan van zijn 1ste sig. Ik heb sowiezo alle plaatjes niet meer, dus sluit ik dit topic.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...