Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen


Recommended Posts

Geplaatst:

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wazuup

    97

  • DaBeast

    79

  • ~> GizmO <~

    78

  • kees1991

    73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ik bedoel het zo,

Ik heb nu deel 1 van mijn stadje gemaakt, maar om poly's te minderen, maak ik het in delen, dus ik wil bij deel 1 gaan bouwen, maar zonder dat het 1 geheel object wordt, en dan wil ik op het eind deel 1 eruit halen, en deel 2 saven, en dan zo dat ik beide delen nog heb dus niet alleen deel 2

Geplaatst:

Dit kan je doen door de functie Detach te gebruiken.

Met detach kan je vlakken van een object loskoppelen en er een nieuw object van maken, zo kun je je object in 2en splitsen.

Om detach te gebruiken ga je naar Edital Poly en scrol je omlaag in het lijstje.

Geplaatst: (bewerkt)

oke, nu mijn 2e vraag, je ziet hieronder een plaatje, met een vakje, dat gedeelte wi ik zchuin af laten lopen, zodat je erop kan rijden, hoe doe ik dat?

post-46-1124101138.jpg

Bewerkt: door Big Bear
Geplaatst: (bewerkt)
oke, nu mijn 2e vraag, je ziet hieronder een plaatje, met een vakje, dat gedeelte wi ik zchuin af laten lopen, zodat je erop kan rijden, hoe doe ik dat?

Ik zie geen plaatje maar ik denk dat ik weet wat je bedoelt.

Je kan als je je 'Polygons Edit' selecteren in polygons, vlakken, lijnen.

Kies dan in 'lijnen' selecteren.

Selecteer de lijn van de kant die omlaag moet en sleep die lijn omlaag.

Als het goed is zie je nu een soort weggetje ;).

Bewerkt: door snorege
Geplaatst:

Het is gelukt, ik ben race circuitje aant maken hieronder valt deel 1 te zien, maar nou zie je van die uithoeken enzo, hoe maak ik mooi glad, zodat jij de uistekels niet meer ziet?

hier is ie:

post-46-1124104431.png

Geplaatst:

heb je ze geplaatst met coordinaten zoja moet je ff smooth doen staat ook in de lijst bij editable poly

zo nee plaats ze met coordinaten :puh:

Geplaatst:

lukt jouw dat :{ dat lukt mij dus echt nooit om het heel precies te plaatsen

over die coordinaten

pak de select en move knop en kijk dan onderin daar staan 3vakjes XYZ daarmee kan je het object ook verplaatsen daarmee kan het veel precieser waardoor je geen uitstekende dingen enzo krijgt

Geplaatst:

nee laat maar ik ga daar niet meer mee verder, nou iets heel raars, men texture doet het niet, maar toch stat die 3 colors op wit, alleen moet die in de zmodeler ook op wit staan, maar kweenie waar de matreial editor is van zmodeler

Geplaatst: (bewerkt)
nee laat maar ik ga daar niet meer mee verder, nou iets heel raars, men texture doet het niet, maar toch stat die 3 colors op wit, alleen moet die in de zmodeler ook op wit staan, maar kweenie waar de matreial editor is van zmodeler

Zo krijg je de material editor in Zmodeler:

typ in: MATE

Nu krijg je hem automatisch :Y.

Je kan natuurlijk ook op het rode balletje drukken bovenaan naast het vergrootglas ;)

:dans:Jorge :dans:

Bewerkt: door Jorge_F

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...